Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Hannah83
Är jag i rätt kategori nu? :hide:

Jag tror jag behöver en sele. Tycker Beco och Angelpacken är fina, men vilken är bäst? Och vad är skillnaden på alla Beco jag blir ju alldeles snurrig. :hellu: Tänkte jag skulle önska mig en när jag fyller år, så jag behöver hjälp snabbt!! :D Så alla Sele experter, HJÄLP!!!!! :D
Av sjaltokan
Jag gillar Angelpacken bäst men det är en smaksak.

Angelpacken är tunnare och enklare i sin utformning än becon.

Beco BWD är något mellanting mellan sele och MT som jag förstått det, tillverkas inte längre

Beco 4:th är en sele liknande angelpacken, tillverkas inte heller längre

Beco butterfly är en sele med dels babyinsats och dels en insats som du sätter barnet i innan du sätter på dig selen. Insatsen gör att det blir som ett tyg X mellan din kropp och barnet, i det X:et sätter du ner barnet. Fördelen är att du kan byta bärare utan att lyfta ur barnet ur selen och du kan svinga upp barnet på ryggen i selen och knäppa midjebältet efteråt. butterfly I är den äldsta modellen och till modell nr II är bland annat huvudstödet modifierat och babyinsatsen går att ta bort (har jag för mig)
Användarens profilbild
Av Hannah83
thowida skrev:Jag gillar Angelpacken bäst men det är en smaksak.

Angelpacken är tunnare och enklare i sin utformning än becon.

Beco BWD är något mellanting mellan sele och MT som jag förstått det, tillverkas inte längre

Beco 4:th är en sele liknande angelpacken, tillverkas inte heller längre

Beco butterfly är en sele med dels babyinsats och dels en insats som du sätter barnet i innan du sätter på dig selen. Insatsen gör att det blir som ett tyg X mellan din kropp och barnet, i det X:et sätter du ner barnet. Fördelen är att du kan byta bärare utan att lyfta ur barnet ur selen och du kan svinga upp barnet på ryggen i selen och knäppa midjebältet efteråt. butterfly I är den äldsta modellen och till modell nr II är bland annat huvudstödet modifierat och babyinsatsen går att ta bort (har jag för mig)
Oj, det är ju en hel vetenskap!! Tycker det där med insatsen låter bra, men hur länge kan man använda den? Vad är skillnaden mellan huvudstöden? :hmm:
Användarens profilbild
Av Indah
Jag har en Bexo Butterfly II och är väldigt nöjd med den. Sjukt nöjd faktiskt. Jag har dock inte så mycket att jämföra med.

För att svara på en fråga så: Babyinsatsen används till barnet väger 15 lbs (ca 6,8 kg). Insatsen gör att barnet kommer högre upp och insatsen är lite smalare vid benen så barnet ändå sitter ergonomiskt i grodställningen. Insatsen går att ta bort då den fästs med kardborre.

Jag köpte min sele när yngsta dottern var ca 1 år så jag har aldrig använt babyinsatsen annat än när min kompis provade selen till sin nyfödda. Jag har provat en Ergo som hastigast och har nu fått låna en Patapum Toddler av Stream för att prova bära äldsta tjejen i den. Jag föredrar dock Butterflyn. Men som många säger, det är en smaksak och för mig även en vanesak. Vad jag har förstått så tycker många att det där extra tygstycket som är i Butterflyn bara är i vägen men de är säkert vana vid att ha en Ergo eller någon annan sele utan ett sådant där tygstycke. Jag tycker dock att tygstycket är bra då man lätt kan byta bärare eller svinga upp barnet på ryggen utan större oro över att man ska lyckas med konststycket att kasta iväg barnet :wink:

Nu vet jag inte om det beror på just den Patapumen jag har fått låna men det är svårare att dra åt spännena än på Butterflyn. Men när den väl sitter på kroppen och barnet är i så tycker jag att Patapumen är lika bekväm som Butterflyn. Fast jag gillar Butterflyn för att det finns så många olika tyger att välja mellan.

Tiny Tots säljer Beco Baby Carrier, Beco Butterfly och Beco Butterfly II så där kan du se skillnaden mellan de olika "Becosarna". Okej, det syns kanske inte så väl men ja, du kan ju ändå titta.

Här är några andra länkar:

http://www.becobabycarrier.com/
http://www.theportablebaby.com/becobabycarriers.html
http://www.theportablebaby.com/toddlerpatapum.html här ser du skillnad mellan Ergo och Patapum Toddler
http://www.manduca-baby-carrier.eu/
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?