Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
1
8%
2
1
8%
3
2
17%
4
4
33%
5
4
33%
Användarens profilbild
Av April
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 19:07, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Helena
BETYG 4
Sutemin avlastar bra och de breda axelbanden är sköna.
Nackdelen är huvudstödet som man absolut inte får upp själv om man bär barnet på ryggen. När barnet blir lite större blir det dessutom svårt att dra det över barnets huvud, det känns för trångt. I början irriterade jag mig på att det inte gick, men numera använder jag en scarves som jag knyter om Miles huvud när han somnat.

Jag tycker att sutemin är bäst på ryggen. Jag är inte så förtjust i att bära i sutemin på magen även om banden går i kors där bak. Den omsluter ju inte barnet på det mysiga sätt som en sjal gör, även om barnet sitter i en ergonomiskt riktig position.

Att bära på höften med sutemin går, men jag tycker att det tar tid att fixa till det, så jag använder den aldrig till det.

Sutemin är guld värd när man snabbt ska iväg och behöver fånga in ett bångstyrigt barn, och inte orkar trixa med ryggknytningar.
Senast redigerad av Helena den ons jan 19, 2005 08:21, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anso
Jag lägger in mitt omdöme även här:
Min käre man (och även jag) använder en Sutemi med stor förtjusning!
Han stormtrivs med att bära Hanna i den och i helgen var vi två timmar på stan och strosade och de var bägge nöjda.
Även han tycker att den avlastar bra och är lätt att använda plus att den ser COOL ut! Min mamma har dock sytt ett nytt huvudstöd eftersom jag inte gillade ett kritvitt tyg till den (naturligtvis) mörkblå selen.

Jag som även använder långsjal tycker att Sutemin avlastar mkt bra men ger inte lika brett stöd/avlastning över ryggen som en sjal. Tycker inte att den tynger/belastar axlarna speciellt mkt. Lätt att själv få upp Hanna på ryggen. Lätt att justera remmarna. Kanske lite nätt tilltaget huvdstöd men det går ju att sy ett nytt.

Som sagts tidigare - har man stor byst så kan det nog se lite småskoj ut när man har barnet på ryggen eftersom banden då korsar över bysten men som tur är så har inte jag det problemet och inte min man heller......
Jag har inte provat Ergo men jag inbillar mig att Sutemin ger mer stöd eftersom det är korsade axelremmar.
En negativt sak - tyget i princip drar till sig katthår......
/Anso
Användarens profilbild
Av April
Jag har erfarenhet av både Sutemi och Ergo, men inte av andra bärselar som t.ex. Patapum... Jag tycker att Sutemin är en skön sele och jag
rekomenderar den!

Fördelar med Sutemi:
Sköna axelband (mjukt tyg, breda).
Vinner överlägset över Ergon när det
gäller att fördela vikten jämt. Känns
som att Sutemin är mjukare för barnet
- lite med ombonat.

Nackdelar med Sutemi:
De korslagna remmarna gjorde att jag
(med större byst) inte gärna ville gå på
stan med Sutemin (brösten stod rakt ut
genom korset Wink - gick dock bra om
man hade jacka). Inte lika bra spännen
som på Ergon - mycket plastigare (går
inte att ställa in avlastningsbältet lika lätt).
Inget bra nackstöd för barnet.

Sutemin får en 4 av mig och andledningen till att den inte får "full pott" är att det blir konstigt för min byst... Om du har större byst, hade jag hellre valt Ergon. Har du lite mindre byst - så tror jag helt klart att Sutemin är något för dig!

Kram
Användarens profilbild
Av Zandra
Tja, samma som på UBW - det mesta är redan sagt. :-)

Vi använder uteslutande Sutemi just nu, sålde t.o.m vagnen härom dagen. Jag tycker att den är snäppet mindre bekväm än sjal men så otroligt praktisk & enkel. Vi bär än så länge bara på magen, jag har inte blivit riktigt bekväm med ryggbärandet men ska öva.
Bysten är ju det enda minuset egentligen och det känns inte som en så big deal ändå.

Mycket skönare än Ergo tycker både jag & maken.
Användarens profilbild
Av sus
Jag tycker den är helt suverän! Jag bär än så länge uteslutande på magen och på höften och tycker att den på vissa sätt är skönare än sjalen eftersom tyngden kommer ner på höfterna ordentligt. Sen är den ju så lätt att ha med sig och sätta på var som helst. Just att kunna bära på höften tycker jag är ett stort plus med Sutemin jämfört med Ergon och Patapum. Det är helt ovärdeligt när man vill laga mat tillsammans :wink:

Det där problemet med fula bröst stämde inte heller på mig trots att jag har stora (75H i min ammnings bh). Jag antar att jag har så stora så att det inte finns någon springa emallan där remmarna kan åka in och dela brösten så där fult. Då tyckte jag att jag fick fulare bröst med Ergon där spännet som går mellan axelbanden tryckte in brösten upptill så att de ser ut som en stor limpa (Jag har samma problem med vanliga ryggsäckar också).

Det bästa med den är väl att jag till coh med fått min skeptiska make att använda den :wink:
Användarens profilbild
Av melles mamma
helt kanon! avlastar jättebra :D Jag jämför med ERGO som vi hade tidigare och den gillade jag men sutemi älskar vi!

Bild
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Jag satte betyg 4. Jag har en Stork också och den ger en bättre avlastning om man ska bara länge. Men hemma i köket när sonen ska i och ur hela tiden är selen jättebra. Den är mångsidig och jag tycker om att den har mindre av skogsmulle utseende och mer stadslook än andra vanliga selar (om någon fattar vad jag menar...). Sonen trivs jättebra eftersom han fått mer svängrum.
Användarens profilbild
Av solanna
Vi har verkligen varit jättenöjda med vår Sutemi och har framförallt använt den till vårt äldsta barn från att han var 1,5 år till 3 år ungefär. Dels på väg till och från dagis samt i skidbacken och till mycket annat. Han har aldrig sovit i den och jag kan hålla med om att huvudstödet verkar klent även om vi aldrig prövat det.

Sutemin är verkligen jättebekväm, även om den inte avlastar lika bra som en sjal. Dock är den otroligt snabb att sätta på sig och dessutom otroligt snygg. Det är möjligt att det finns bättre selar, men jag har inte prövat någon i alla fall.

Mvh,
Susanne
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?