Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
5
10%
2
20
40%
3
14
28%
4
8
16%
5
3
6%
Användarens profilbild
Av April
#4985
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 17:49, redigerad totalt 4 gång.
Användarens profilbild
Av Alven
#4987
Jag gillar den inte alls. Den ser sp himla enkel ut att knyta när man ser reklamen, men huga vad svårt det är att få knuten rätt! Jag har övat jätteycket men inte fått till det, nu lever den sitt liv som ringsjal!
Användarens profilbild
Av marlene
#5002
Krånglig att få till bra, är numera omsydd till ringsjal.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#5003
Fina färger, men svår att få till. Blir antingen för hårt eller för löst. De borde inte göra reklam om att den är lätt att knyta.
Användarens profilbild
Av Helena
#5018
BETYG 2

Mycket svårt att få den bra knuten. Låser armen lite för mycket när man ska uträtta saker tycker jag. Kanterna på sjalen är inte fållade och skär in i halsen om man inte aktar sig.
Fördelen med den är att den är snabb att ta på sig, ifall man nu lyckats knyta den rätt, så tar det bara några sekunder att slänga på sig den. Den passar bäst till korta stunder för lite större barn som sitter på höften tycker jag.
Om ett större barn råkar somna i en bärabarn-sjal blir det jätte tungt och jobbigt, något sådant är ju inget problem i en långsjal.
Senast redigerad av Helena den ons jan 19, 2005 06:57, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Anna
#5020
ok sjal för snabbärning. Min första riktiga sjal och jag tyckte den funkade bra när man väl fick till en bra knut. Det är dock mycket lättare att hantera en ringsjal så jag har den inte kver. fint tyg är det dock.
Användarens profilbild
Av April
#5065
Jag går lite mot strömmen :oops: ...hi,hi... När jag fick min BäraBarnsjal visste jag INTE om att det fanns andra sjalar och jag kunde enbart jämföra den med min BB-sele... så ni kanske förstår att jag blev helt imponerad av att man kunde bära såååå länge och så mysigt med BARA ett stycke tyg!

I början var knuten svår att få till, men jag gav mig inte och övade på nallar när Saga sov :-D När sjalen var använd ett par gånger (och tvättad lika många gånger ;-)) började jag att få till det riktigt bra.

Nu känns det som att jag kan knyta den sjalen i sömnen - för jag använde den under så lång tid (från det att Saga var 5 månader upp till ca. 12 månader).

Jag är väldigt förtjust i min sjal, men rekomenderar INTE den som första sjal. Hade jag fått reda på att man kunde ha en ringsjal - så hade jag hellre köpt den... Men när man inte vet om något annat, så nöjer man ju sig med det man har.

Kan tillägga att jag innan Bärabarnsjalen övat att bära Saga med en tunn sarong och jämför man med den, så var Bärabarnsjalen MYCKET bättre :-D. Jag ger BäraBarnsjalen betyg 4 - men tycker INTE att ni ska köpa den som första alternativ. Då finns det mycket bättre och lättare saker att köpa!

Kram
Användarens profilbild
Av Ally
#5168
Svårt att få till det med knuten om man har knuten fram. Det blir MYCKET knut! Och svårt att få barnet bra i sjalen. Men provade nyss att ha knuten på skulderbladet istället. Det blev en helt annan grej! Knut fram: betyg 1
På skulderbladet: betyg 3. Men köp någon annan sjal ändå!
Användarens profilbild
Av Toyya
#5176
Jag ger Bärabarnsjalen en etta. Gav upp om att få till den och sydde om till ringsjal. Därefter har den använts dagligen.
Nu med facit i hand kan jag se att jag hellre hade köpt (eller sytt) en ringsjal direkt. För det blev mycket pengar för en ganska ful... Jag är ingen hejare vid symaskinen direkt.
Tyckte som sagt sjalen var väldigt svår att få till. Spelar säkert in att jag var nybörjare och att Kalle var liten, men, men.
Eftersom reklamen för bb-sjalen tydligt poängterar just enkelheten på den kontra de "svåra" långsjalarna blev jag grymt besviken. Sedan positivt överaskad när jag vågade mig på att köpa en långsjal... Den var ju _enklare_, inte krångligare. :)
Tror kanske att den kan avskräcka en del från fortsatt sjalande. I alla fall om man, som jag, inte har tillräckligt stort tålamod för att lära sig knyta den. De gör ju ganska mycket reklam, och är nog en vanlig "förstasjal". Finns nog en del omsydda.
Min rekommendation blir: Köp en ringsjal i stället. Samma användningsområde och mycket enklare :!:
Användarens profilbild
Av Anso
#6775
Jag tycker att färgerna är superfina!!
Gosigt tyg också, tror nog att den kan vara rätt bra till sommaren.
Men som sagt - svårt att få till det med knuten så jag sydde också om min till ringsjal och använder den mkt mer nu. Lättare att finjustera när det är en ringsjal.

Ett tips till företaget blir alltså - gör ringsjalar och jag tror även att man kan sälja tyget som vanliga sjalar (alltså klädesplagg) om man fixar till någon bra storlek. Jag gjorde en snusnäsduk av biten som blev över när jag gjorde ringsjal av den.
/Anso
Användarens profilbild
Av Kristina
#6777
Oj! :shock: Nån kanske borde maila den här sidan till företaget? En liten hint om att dom kanske skulle kunna förbättra sig en hel del... :idea:
Användarens profilbild
Av Helena
#6823
Kristina skrev:Oj! :shock: Nån kanske borde maila den här sidan till företaget? En liten hint om att dom kanske skulle kunna förbättra sig en hel del... :idea:
Problemet är ju att det är lättare med en långsjal, eftersom där har man ju lite mer spelrum för misstag tycker jag. Man kan knyta aningen för löst eller för hårt, och barnet sitter ju ändå ganska OK, eftersom det hålls upp av flera lager tyg. Bärabarn-sjalen är en riktig överkurs-sjal tycker jag. Det borde inte göras reklam för den, "som den lätta sjalen". Däremot är den ju snabb såklart, och jag har börjat uppskatta den mer och mer, fast efter ett halvårs träning.
Sen sägs det ju ingenting på Bärabarns hemsida heller om att det kanske är lite dumt att ensidigt belasta en axel hela tiden. Det är ju så mycket skönare att bära i x-omslut på magen. Tänk om jag bara haft en bärabarn och jämt burit Miles i den, så mycket som jag burit honom i långsjal, det hade ju bara inte funkat.
Det insåg ju Didymos och de andra långsjaltillverkarna för länge sedan, att korta sjalar inte är något för västerlänningar i längden. Däremot är de ju bra som komplement tycker jag.
Användarens profilbild
Av Kristina
#6877
Jamen precis, ska man ha en snabbsjal tar man väl hellre en ringsjal eller bärpåse? Funkar precis lika bra och är mycket lättare att få til bra... Deras reklam känns himla överdriven och precis som någon annan skrev så tror jag den faktiskt kan avskräcka en del från vidare sjalprovande, dom tror att dom köper en superlätt sjal enligt reklamen, och så får dom inte til den och tror att eftersom den är den allra lättaste att använda måste ju allt annat vara otroligt krångligt...
Vi kanske skulle gå till aktion mot dom för att främja sjalbärandet? :lol: :roll:
Användarens profilbild
Av Anso
#6880
Jag tror på att tipsa om att göra ringsjalar är bra. Har faktiskt pratat med dem om att titta in på sjalbarn och få lite feedback.
Tygena är så himla vackra att de är värda att användas som bebissjalar!
Tror att de skulle sälja ännu bätte som ringsjalar + att folk då inser hur lätt det är att bära med sjal.
Mailbomba och be dem göra ringsjalar. Då går det ju åt mindre tyg så slutprodukten borde inte bli dyrare (tror jag).
/Anso
Användarens profilbild
Av Kristina
#6881
Åh låter som en skitbra ide!!! Tänk om alla vi över 200 medlemmar på sjalbarn går ihop och kräver ringsjalar av Bära Barn, det borde väl ge resultat?

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?