Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
2
2%
3
7
6%
4
26
23%
5
80
70%
Användarens profilbild
Av April
#4982
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 17:47, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av emmahawk
#5151
Jepp, ännu en hel-nöjd didy-bärare. Ju mer den används desto mjukare blir den och trots detta ser den ut som ny i färg och struktur. Håller dock med om att det blir varmt sommartid med x-omslut, bättre med enkelt kors el. ryggsäck. Och då kan man ju ha en kortare, så då kanske man skulle behöva en till till sommaren...! Finns så många fina färger! :lol:
Användarens profilbild
Av sillen
#6694
Inget för nybörjare med liten, nykläckt baby (nu talar jag om längsta längden, det är den enda jag känner till), tror jag. Sjalen är rätt kraftig i kvaliten, och dryga fem meter tjockt tyg att rulla in sig själv och sin lilla baby i - näe...

MEN:

En fantastisk sjal för det aningen större barnet som har förälder som tar sig tid att öva lite på knytandet!

Tyget känns ombonat på sommaren, som en extra tröja på både bärare och barn. Hur den känns på sommaren får framtiden utvisa, gissar att den blir svettig...

Sjalen är stadig och stabil, när man fått till en bra knytning sitter den som figursydd utan att skava någonstans eller att barnet blir tungt.

Fantastiska färger som inte tappar lystern.

Tyget blir/känns mer och mer samarbetsvilligt efter varje tvätt.

Dyr (men reas ibland, bl.a. på activebabycare)

Känns definitivt somm "RollsRoys", fantastisk men inte passande i alla lägen.

Betyg 4
Av missX
#9172
Didymosen är en helt suverän sjal. Min första-sjal faktiskt, som jag började använda när min näst yngsta var en liten pytting (ett par veckor var han kanske då).

Den avlastar nåt enormt bra. Vet att flera tycker att den kan vara meckig att knyta i början, men det tog faktiskt bara ett par knytningar innan jag fixade det galant. Den är snygg och hyfsat mjuk i tyget.

Några negativa saker med den är väl priset, att det inte finns nån mittmarkering samt att det inte går att ha kvar på då barnet inte är i.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#9176
sillen skrev:Inget för nybörjare med liten, nykläckt baby (nu talar jag om längsta längden, det är den enda jag känner till), tror jag. Sjalen är rätt kraftig i kvaliten, och dryga fem meter tjockt tyg att rulla in sig själv och sin lilla baby i - näe...
OK visserligen hade jag inte en didy men en däremot en storkis på 5,2 m. Nybörjare på sjalar och nyfödd bebis. Det gick jättebra. Tog ett par gånger för att få till det och sen dess inga problem. :)
Men visst efter att ha kört elastiskt på andra barnet så ser jag ju mycket smidigare det är med elastisk sjal.
Användarens profilbild
Av vanja77
#16530
Fick min didy idag (färg jonas) den är så fin, så följsam, så mjuk och jag är helt klart frälst.
var först lite orolig att den skulle vara för tjock nu i sommar men den var helt perfekt har givetvis redan invigt den till affären

Nackdelen skulle väl som andra redan påpekat vara priset, hade jag bara haft råd så hade jag nog inskaffat fler ändå :oops: :D

Bild
Senast redigerad av vanja77 den lör jun 18, 2005 22:15, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Anso
#19907
Har nu gått igenom ett gäng Didymos på kort tid - Lena, Indio Rubin, Lisa och till slut Lars som bor kvar hos mig fortfarande.

Jag har kommit fram till att "Lars" är klart mjukast av de jag har provat. Lisa var nog den minst mjuka och Indio var den vackraste med sitt härliga vävsätt som gör att ytan inte blir helt slät som på de andra Didysjalarna.

Mycket välgjord men på den sista jag har köpt (Lars) så har de satt på en något klumpig och ful, svart mittetikett och Didymosetikett vilket drar ner utseendet något MEN de går ju i och för sig att sprätta bort och istället zickzacka dit en mittmarkering i fållen.

Didymos mäter sina sjallängder inklusive EN av spetsarna vilket gör att en sjal på 4,7 meter inkl bägge spetsarna blir ca. 4,9 meter. T.ex Storkis mäter exkl sina spetsar och en 4,6:a blir då omkring 5 meter. Kan ju vara bra att tänka på när man står där och velar med vilken längd man ska ha.

Avlastar mycket bra, bra instruktioner på DVD och på papper.
Kostar en del tyvärr.
Senast redigerad av Anso den ons aug 24, 2005 15:38, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av johanna
#20328
Didyn är min bästa sjal - den är smidig, vacker och avlastar otroligt bra. Den kostade en del men den är helt klart värt det! Jag har en Wellen Silber:

Bild
Användarens profilbild
Av Helena
#22202
Nu har jag övertagit Didymos Lena, den är fantastiskt fin, egentligen inte mina färger, men jag är jätte förtjust i den ändå. Jag tycker att den är smidig och följsam. Beror ju kanske på att den är begagnad, att den är så mjuk och smidig. Jag tycker att den är smidigare än min Stork och min Hoppediz och stadigare än min Easycare. Inte riktigt lika mjuk som min Easycare dock.

Jag har också en blå-vit indio med ull i tyget. Den är ännu mjukare och tunnare än Lena, känns lite ömtåligare pga vävsättet, men är jätte mysig.

Enda nackdelen jag kan tycka är att för ryggknytningar är det bättre om sjalen är 70 centimeter.
Senast redigerad av Helena den ons mar 15, 2006 10:49, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Ally
#22888
Urgo sjal! (Wellen Aqua). tyckte först att den var en aning sträv, speciellt nytvättad. Så tvättade jag den igen och gav henne en omgång med strykjärnet. OJ! :shock: Vad mjuk och go hon blev genast! Och färgerna blev ännu klarare!
Användarens profilbild
Av Tabby
#27184
Bild på Didymos Jonas

Bild

Fina färger. Avlastar bra, men tycker att min Storken Leo avlastar lite bättre. Bra att den inte är så bred. Kanterna är lite för smala så de kan skära in.
Min didy var liiiiite för tjock i tyget.
en 4 får den av mig.
Senast redigerad av Tabby den ons sep 21, 2005 12:30, redigerad totalt 3 gång.
Användarens profilbild
Av trollmamma
#27202
Jag gillar min skarpt !!

Jag har en Lars
o även en Eva som är på väg från mig :wink: fått den såld

Den är lätt att knyta o är mjuk o go.
Den är sval o samtidigt en stabil o följsam sjal ...o så vacker :) !!!Bild
Senast redigerad av trollmamma den tis jun 14, 2005 14:57, redigerad totalt 1 gånger.
Av LL
#29484
Didymos är den bästa av de sjalar jag provat. Är helt såld på det kraftiga, sköna tyget som lägger sig på plats utan att jag behöver anstränga mig. Har i och för sig övat knytningar länge innan jag skaffade en didy, men jag kan inte tänka mig att den skulle kunna upplevas som alltför svår av en nybörjare.

En ny didy är underbart blank och fin. Den begagnade jag nu äger (trollmammas tidigare) har nog åtskilliga år på nacken, men har hållit stilen bra. Otrolig kvalitet med andra ord.
Användarens profilbild
Av trollmamma
#29680
Didymos Lena !!!

Bild
Användarens profilbild
Av Mi
#31648
Har provkört Didyn (Lars) nu ett tag och här kommer mitt omdöme:

+ Avlastar jättebra, vävningen är fin, en stadig rejäl sjal.
- Knuten är på tok för stor och klumpig, ganska saftigt pris.

(Har inte provat att knyta på ryggen ännu.. )

Jag gav Didymos en 4:a
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?