Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
4
17%
4
9
39%
5
10
43%
Användarens profilbild
Av April
#4977
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tis feb 21, 2006 17:50, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Helena
#5046
BETYG 3
Girasolen är mjuk och mysig, den är lite som flanell (ifall man nu gillar flanell) Den är lite smalare än Storchenwiegen, jag tror att den är 65 centimeter bred. Att den är lite smalare än t ex en Storchenwiege gör den nog lite lätthanterligare för en nyfödd.
Fast jag har bara en 3,6 Girasol så jag kan inte säga hur den är i omsluten-knytningar.
Jag är inte riktigt nöjd med alla färgerna på min sjal, den gula färgen är så blek och trist, går inte riktigt ihop med den fina gröna och lila tycker jag. Min Girasol har inte heller olikfärgade kanter, vilket ju är lite dumt.
Man bör också fundera på om man gillar att sjalen har en avigsida.
Jag tror att det är en jätte bra sjal, men det är lite tråkigt att den har en avigsida. Girasolen har inga avsmalnade ändar, men det är inget som stör mig. Tyget glider lite sämre än på en Storchenwiege.
Senast redigerad av Helena den mån maj 09, 2005 21:50, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Helena
#21316
Girasol i färgen Regnbåge 3,6 meter

Bild

Girasolen är finast i solsken tycker jag, då lyser färgerna. De gula ränderna på sjalen tycker jag inte är så fina, de är lite bleka och tråkiga.

Bild

På denna bilden ser man att sjalen har en avigsida.
Användarens profilbild
Av Helena
#29718
Girasolen är nog en av de få sjalar som aldrig blir hård efter tvätt, den är alltid mjuk. Jag tycker jag att den är av lite sämre kvalitet än de övriga diagonalvävda som jag provat, den slits fortare tror jag.
Av jojjo
#42261
Jag ger den en femma!

Trivs så bra med min girasol 3,6. Använder den dagligen!!
Av HelenaL
#43290
Hej!

Jag gillar mina Girasolsjalar starkt, å andra sidan har jag bara provat en Nova ringsjal förutom Girasolsjalarna.

Jag har två långa Girasolsjalar. En är 4,6 m och den andra är 5,2 m. Att det skulle vara negativt med en avigsida har jag aldrig tänkt på.

Fördelarna är att de är mjuka, alltid. Visst krymper de vid tvätt men de återfår sin normala längd efter lite användning. Den är skön att bära riktigt små i. Det blir riktigt mysigt, nackdelen är att jag inte kunde amma i den och var tvungen att knyta upp den, men å andra sidan kan det bero på mig också :wink:
Den är mjuk men samtidigt väldigt stadig. Jag gillar att den är lite "tjockare" eftersom den lätt kan användas till en lite varmare filt vid behov och ihopvikt.

Ena sjalen är vid det här laget nästan 2 år gammal och den är använd dagligen och jag upplever inte den sliten.
Användarens profilbild
Av Mary
#56079
Hej!

Jag har en girasol (4,2m) som är ljusblå/vit (se profilbild). Den är mjuk och mysig och fungerar utmärkt, även som mysig filt i vagnen och jag använder den jämt MEN jag tycker att min korta bärabarn-sjal (som är den enda andra jag provat) har vackrare lyster i tyget, har bättre egenskaper-smiter åt bättre, är tunnare vilket känns skönt - och faktiskt, jag har irriterat mig på avigsidan. Men knytningarna funkar bra och han sitter väldigt skönt i den så det får bli en fyra.
Användarens profilbild
Av marlene
#155054
jag har övertagit girasolen efter Bigfoot och den är helt underbar, mjuk och gosig och välanvänd. Jag älskar färgen, regnbåge :lol: Av mig får den en 4 får det är en super mysig sjal
Av anna m
#632902
Älskar min också. Den är riktigt tunn men ändå avlastar den jättebra. Och vacker som en dag...
Användarens profilbild
Av zmurfan
#632961
Jag har en alldeles egen mysig regnbåge som är mjuk och go.
Vackra färger och alldeles härlig.
Användarens profilbild
Av jelt
#1706094
Gav en femma.
Är förvisso nybörjare, men för mig är den underbar. Tog inte många gånger att lära mig att få till en bra knytning. Mjuk och gosig :loving: och inte så varm (bär mestadels inomhus).
Underbart fin, har en lilarandig. :love: Valde en lång 5,2 för att vara säker på att kunna knyta den bra.
Användarens profilbild
Av Jolin
#7437513
Har en grön och fin, nr 21 tror jag. Den är väldigt mjuk och gosig och var det från början.
Tycker bara att det känns som ganska mycket tyg jämfört med mina diddysar (siden indio och Jakob). Kan iofs bero på att den är lite för lång för mig, passar bra på sambon så det är "hans" sjal nu :tumup: Tycket att fållarna är lite breda.
Den är mjukare än min Jakob (båda är köpta nya), känns lite tjockare.
Min har ingen avigsida utan är lika på båda.

svag 4 från mig.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?