Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
9
6%
3
18
12%
4
52
34%
5
72
48%
Användarens profilbild
Av Tiz
#62036
Insåg att jag inte betygsatt min Hoppediz! :shock: Har ju haft den i över att halvår!! Jag ger den iallafall en stark 4:a

Positivt:
Jag gillar faktiskt min Hoppis :D Den är mjuk, tunn, otroligt klar i färgerna, är stadig och avlastar jättebra. Jag bär min 1 åring på magen utan problem med en bra omsluten knytning. Knuten blir liten iom de snedskurna ändarna.

Min tillhör de tunnare Hoppedizarna har jag insett efter att ha klämt på flera stycken.

Negativt:
Strävheten. Den är inte glatt i tyget vilket gör att den inte glider lika bra som tex Easycare.
Detta är en mindre bra egenskap när man ska ge sig på ryggknytningar eftersom de blir lite svårare att få till. Å andra sidan så är det en ganska bra egenskap ändå när man knyter. Det glider inte ur utan stannar i position när man väl fått till knytningen.
Av Majsan
#62925
Jag ger min hoppediz en stark 4:a i betyg :D

Det skulle blivit en femma om de avsmalnande ändarna varit något längre. Men eftersom de inte är speciellt långa hamnar knuten oftast där sjalen är i fullbredd och då blir det en ganska stor knut.
Det positiva med sjalen överväger ändå med råge :) Hoppedizen finns i många olika färger, själv har jag en Nairobi som är jättefin med varma gula och röda färger. Den är bekväm och avlastar bra, det finns mittmarkering (dessutom på båda sidor) och långsidorna har olika färg vilket underlättar mycket när man sätter i barnet och ska dra tyget rätt. Nairobin är randig så därför är det inga kantband som markerar långsidorna utan randningen fixar liksom det där av sig självt :wink: Ytterligare positiva saker är häftet med mååånga olika knytningar som medföljer, givetvis det bra priset och inte minst att sonen trivs och tycker om att sitta i den :D
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
#64969
Hoppediz får en femma av mig. Den är lätt att knyta, finns i massa fina färger, den är mjuk och lagom tjock och har bra kanter. Priset är också bra. Jag är inne på min tredje nu och de som varit skönast, och den teorin verkar stämma när jag klappar andras också, är de som har en sydd söm som mittmarkering. Jag tror att de är äldre. De är mjukare och skönare, kanske för att de använts och tvättats mycket. Det är ju ett gott betyg, att de bara blir bättre med tiden!
Av nessie72
#97191
:D Har just blivit ägare till min första sjal och hoppediz blev det och jag är riktigt nöjd med den...
Det var mamin som rekomenderade den...och det gjorde hon rätt i :D
Användarens profilbild
Av amöba
#97302
En 4:a blir det härifrån. Har ju inte någon egentlig erfarenhet av andra vävda sjalar, förutom de Easycare-sjalar jag har provat. Kvaliteten på Easyn är ju helt annan på Hoppis, mjukare och följsammare. Men jag är ändå väldigt nöjd med min Hoppediz Dehli. Färgerna är underbara - mina favoriter i en skön kombination. Gillar att ändarna är snedskurna. Min sjal är mjuk och gosig och längden utmärkt. Enda nackdelen är att tyget är lite väl bulkigt. Vintertid gör det inget att den är varm, men det kan vara svårt att lyckas med att få tyget riktigt slätt och bekvämt.
Användarens profilbild
Av MrsR
#102293
Hoppisen var min första sjal!
Bra med mittmarkeringen för en nybörjare, och inte alltför dyr investering att börja med (tills sjal :twisted: biter......då vet ju alla att det blir dyrt!)

Den avlastar bra och är lagom stretchig, men är lite sträv och otymplig i början innan den blivit igångkörd.

Jag ger hoppisen en 4:a!
Användarens profilbild
Av vanja77
#106722
Blir bara mer och med glad i hoppizarna
Panama 4.7m (bara så underbar)
Bild

och Osaka 4.7m (snygg men inte riktigt min färg så den har flyttat vidare)
Bild

och sist men inte minst min första sjal inköpt av trollmamma och den som nog smittade mig med sjal-köpar- :twisted: *ler*
Bild
Användarens profilbild
Av Marina
#108778
Har nu haft min hoppis Luzern 5,2 ett tag och jag är nästan helnöjd. Jag trodde ändarna skulle vara mer avsmalnande, tycker knappt det är ärligt att säga att de är avsmalnande. Knuten blir i princip alltid på fullbreddsdelen av sjalen och knuten blir därför större än vad jag räknat med.

Jag är 175 cm och väger ca 80 kilo och den räcker precis till att knyta fram på ett dubbeltxomslut, bär ofta i dubbeltkryss och då är den i längsta laget, så jag får nog köpa en till, lite kortare ;-)

Plus för att jag fick boken på svenska utan att behöva betala extra.
Användarens profilbild
Av naggie
#179193
Jag har precis fått min "Kapstad" och är helt kär :love: Lillisen somnade direkt så han är också nöjd. Jag tycker att den är riktig gossig och mycket lätt att knyta. Det är min första vävda efter att ha haft elastisk och jag tycker att jag har gjort riktigt bra val

Knuten blir dock kanske lite väl klumpig :?
Av FiaLisa
#192524
Efter att ha burit med några olika sjalar (Hoppediz, Storchenwiege, Didymos) i knappt två månader vågar jag nu mig på att recensera.

Jag har begränsat med erfaranhet av själva bärandet i Hoppediz-sjal eftersom jag bara har provat en rosa ebay-sjalen fem gånger. Den var mjuk och gosig, men alldeles för lång för mig, 5.4 m.

Jag har försökt att köpa en ny Hoppediz, men den hade vävfel så jag skickade tillbaka den. Ersättningssjalen var också defekt, så även den skickades tillbaka. Detta gör att jag tycker att själva sjalen är värd en 2:a. Den ligger relativt lågt i pris, så får man tag på en felfri sjal så
tror jag att den är klart prisvärd, men med min erfarenhet av att köpa en Hoppediz så är jag inte imponerad. Jag ger dock Hoppediz en 3:a eftersom ett häfte med bra knytinstruktioner medföljer. Dessutom finns den i många fina färger.
Användarens profilbild
Av Jofimiel
#192537
Trea från mig, jag jämför med inkan och den är inte alls lika mjuk o följsam...
Användarens profilbild
Av Skogskajsa
#192552
Hoppiz får 5:a av mig, älskar den sjalen och kommer inte på något negativt med den! :D
Användarens profilbild
Av Ezereht
#192570
Den får 3 av mig.

:D
Den ligger bra i pris
Färgerna är supersnygga
Mittmarkering
Jättebra instruktionsbok

MEN
Svårknuten, klumpig, stel och sträv :?

Har dock hört att tygkvalitén kan variera mellan olika hoppedizsjalar och att en del är mjukare.

Sjalar jag jämför den med (som jag haft) är Girasol och Storchenwiege. Jag gillar båda dem bättre när det gäller smidighet och användarvänlighet.
Användarens profilbild
Av boosten
#207229
Ja nu efter två Hoppizar har jag köpt en Stork så jag vet vad jag talar om, och jag föredrar faktiskt Hoppizen, den får en 5:a! Jag har haft en Havanna och en Costa Rica, och båda har varit väääldigt mjuka, även om Havannan var lite tjockare, men inte så det stör! Costa Rican är däremot lika tunn som Storken, men mjukare (fast då är den ju använd en månad mer..)

De olikfärgade kanterna är guld värt, mittmarkeringen likaså, även om den inte är så tjusig tyvärr.. Lär bli fler Hoppizar, de är så otroligt prisvärda!
Användarens profilbild
Av fantasiflicka
#207327
boosten skrev:Ja nu efter två Hoppizar har jag köpt en Stork så jag vet vad jag talar om, och jag föredrar faktiskt Hoppizen, den får en 5:a! Jag har haft en Havanna och en Costa Rica, och båda har varit väääldigt mjuka, även om Havannan var lite tjockare, men inte så det stör! Costa Rican är däremot lika tunn som Storken, men mjukare (fast då är den ju använd en månad mer..)

De olikfärgade kanterna är guld värt, mittmarkeringen likaså, även om den inte är så tjusig tyvärr.. Lär bli fler Hoppizar, de är så otroligt prisvärda!
:iagree:

Jag kan inte mer än kopiera boostens inlägg för jag tycker på precis samma sätt. Jag t o m jämför min costarica med didy björn och costarican VINNER!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?