Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
1
2%
4
8
19%
5
34
79%
Användarens profilbild
Av solängel
#176078
Den får en 4:a av mig!

Mjuk, skön, tunn. Avlastar bra. Snygg! (Har stjärntecken)

Att den inte får en femma beror på priset, för den är dyr att köpa ny, även om jag bytte till mig min mot didyn :oops:
Användarens profilbild
Av Kaffemoster
#195062
Här kommer en femma till, till bebina stjärntecken.

Den är mjuk och följsam och urhärlig att knyta. Jag tycker att knuten blir försvinnande liten trots att jag knyter med hela sjalbredden. Ett oväntat plus är att den har en rät- och en avigsida. Jag har hela tiden tyckt att även avigsidan är snygg, men jag hade inte förrän jag köpte en egen insett att det är väldigt praktiskt och gör att man håller ordning på sjalen så att den inte snor sig lika lätt.

Med bebinan har jag äntligen lyckats börja behärska ryggknytningar som jag aldrig känt mig säker på förut.
Av Elisa
#210166
Jag ger utan tvekan min enfärgat blå Bebina en 5:a
Den är lättknuten, smidig, tunn, avlastande. Ja helt enkelt TOPPEN. :vågen:

Jag har bara burit ett barn över 10 kg i den och det har gått jättebra. Med det vill jag ha sagt att den är tillräckligt stadig för ett större barn och jag gissar att den dessutom passar utmärkt som första vävda sjal till ett litet barn eftersom den är så smidig. :D
Av FiaLisa
#499112
"Varför köpte jag inte en sådan här sjal med en gång?" var min spontana reaktion när jag provade Bebinan för första gången. Här har Hoppediz, Didymos, Calin Bleu Gauze och Stochenwiege bott. Några finns kvar och några åkte ut tämligen snabbt men Bebinan har kommit för att stanna.

Jag har en Bebina stjärntecken så det är den jag bedömer. Hur de andra Bebina-sjalarna är vet jag inte. Den här är i alla fall mjuk och följsam och avlastar bra förutsatt att man knyter rätt. Gåsen har länge varit min favoritsjal och är det fortfarande men Bebinan ligger på andraplatsen.

Även om sjalen är mycket bra så finns det några saker man kan önska sig:
* Att den inte vore så dyr.
* Att precis samma kvalitet på tyget fanns i andra färger och mönster. (Det kanske den gör men eftersom jag inte har provat någon annan Bebina så vet jag inte.)
* Att den hade en mittmarkering.

Den får en 5:a av mig, en svag sådan.
Användarens profilbild
Av Camilla74
#527323
Nu har jag fått hem min Bebina Lejon, jag är förälskad! :heart:
Den är underbart mjuk redan ur kartong, och sååå fin!
Användarens profilbild
Av emelie
#675266
Nämen! Jag har ju aldrig skrivit omdöme om Bebinan! :oops:

Nu gör jag det: En solklar 5:a!

Jag har en stjärntecken (vattuman) och den är underbar!
Mjuk, följsam, lättknuten och snygg.
Mkt litet minus för saknad mittmarkör, men den kan man ju sy dit själv om man vill.

Jag har dessutom fjällvandrat med Oliver på magen i Bebinan och den avlastade jättebra.
Jag köpte Bebinan som första vävda sjal och jag har aldrig varit sugen på någon annan vävd långsjal. Jag hittade min nummer 1 på en gång.
Av pulmones
#1542486
men hallå i allsin dar! det var inga snabba svar direkt :lol:
Användarens profilbild
Av mari_tres
#1542777
pulmones skrev:men hallå i allsin dar! det var inga snabba svar direkt :lol:
:lol: Testa att posta din fråga i "Fakta om olika bärsjalar/selar", där är det fler som läser och skriver. :wink:
Av pulmones
#1543384
mari_tres skrev:
pulmones skrev:men hallå i allsin dar! det var inga snabba svar direkt :lol:
:lol: Testa att posta din fråga i "Fakta om olika bärsjalar/selar", där är det fler som läser och skriver. :wink:
haha! Jag måste prova det! tack för att du räddar en vilsen själ som denna.....igen :D
Användarens profilbild
Av katha
#7506016
Jag har haft en bebina regnbåge hemma ett tag och den ett toppenbetyg, en mycket starkt 4:a!
Den är mycket mer slinkigt/halkigt tyg än många andra jag provat, men blir väl van det efter ett tag, det var det som drog ner betyget.
Det är absolut den bästa sjal jag knytit. Det spelar ingen roll om du inte gjort en perfekt knytning så kommer du inte känna av det ändå. :tumup:
Den ligger absolut på min toppfemlista som en garanterad tvåa (zara kommer etta).
Avlastar kanon och bra stretch. Dessutom är det klara färgglada regnbågsfärger! Man blir glad av att se på den. :D
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?