Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9209502
Jag har ett problem just nu med min 3,5 månader gamla Astrid. Vi älskar sjalen båda två men nu vill hon spana runt mer och mer men har fortfarande inte nackstyrka nog för att kunna hålla upp huvudet. Hon blir dock skitarg om jag försöker dra sjalen runt hennes huvud för stöd på något vis. Istället vill hon helst slänga huvudet bakåt och även om hon är nöjd då så verkar det inte jätteergonomiskt... :P Så de senaste veckorna har vi använt vår becosele mer än sjalen, för den ger nackstöd samtidigt som hon kan titta åt sidorna. Men jag saknar sjalbärandet! Snart har hon ju säkert nackstyrka nog att kunna hålla uppe huvudet, men har någon här tips på hur jag kan bära så länge? Och hur bär jag bäst sen? Med armarna utanför eller innanför?
#9211820
Ah vi lär nog oxå få det problemet snart :). Idag ville vår 7v absolut titta runt i affären och han är stark i nacken men inte så att jag vill låta huvudet va utanför helt utan stöd... så jag fick gå där med en hand bakom huvudet... inte så kul i längden kanske men har tyvärr inget bra tips.
#9211830
Jag har helt enkelt hållit en hand bakom nacken som stöd när bebisen varit vaken i sjalen. Mina barn har också protesterat när man försökt peta in huvudet i sjalen om de har varit vakna. Det är lite opraktiskt att ha en hand upptagen men väldigt snart kommer nackstyrkan och då behöver man inte vara riktigt lika mycket där och stötta! :)
#9211843
LiselotteM skrev:Jag har helt enkelt hållit en hand bakom nacken som stöd när bebisen varit vaken i sjalen. Mina barn har också protesterat när man försökt peta in huvudet i sjalen om de har varit vakna. Det är lite opraktiskt att ha en hand upptagen men väldigt snart kommer nackstyrkan och då behöver man inte vara riktigt lika mycket där och stötta! :)
:iagree:
#9212254
Bebile74 skrev:Jag brukade rulla runt en liten handduk (ikeas tvättlappar) och sen rullade jag sjalen över för att ge stöd åt nacken /
Det måste jag testa!

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?