Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av bofia
#9141829
Hej! Jag vill köpa en vävd sjal att bära min 1 åring (11kg) både på mage och rygg, kanske mest på ryggen om jag lyckas lära mig . Har en vanlig trikåsjal från minimundus sedan innan som vi använde mest det första halvåret, sedan vid bara några enstaka tillfällen de senaste halvåret, men den är ju väldigt elastisk och töjer ut sig för mycket nu när han är så tung. Jag har nu kollat runt lite och funderar på "Calin bleu gauze" (är det denna ni kallar för Gås i forumen? jag hänger inte riktigt med.. :P). Är det någon här som bär ädre barn i den och tycker det funkar bra? Sedan undrar jag hur bred den är, jag hittar endast uppgifter på längden. Den verkar ju perfekt nu när det börjar bli varmare ute, vill kunna använda den i sommar. :) Eller rekommenderar ni mig att köpa någon helt annan?
Användarens profilbild
Av AbbesMamma
#9141844
Personligen tycker jag att den funkar bäst som sjal för varmare dagar, eller när du vill ha lätt packning. Ska du bära mer tycker jag inte att avlastningen är lika bra som många andra sjalar, den är tunn och tenderar att "skära in" men det är bara min upplevelse :)
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9141857
Jag har helst burit i mina fast Linus varit stor (2-3 år), tycker inte alls att den skär in utan bara avlastar superbra! =)

Gillar dock att han har armarna innanför..

Bild

Den är så skön, oj vad jag saknar att bära!!

Bild

Nån som tycker jag ska leta upp andra gåsbilder ist för att alltid terra med dessa? :lol:
Användarens profilbild
Av Andelle
#9141918
Jennelii skrev:Nån som tycker jag ska leta upp andra gåsbilder ist för att alltid terra med dessa?
Absolut INTE, älskar dina bärbilder. Det ser så otroligt mysigt ut att jag hade velat prova direkt om jag inte redan var biten :lol:
Av bofia
#9141999
Jennelii skrev:Jag har helst burit i mina fast Linus varit stor (2-3 år), tycker inte alls att den skär in utan bara avlastar superbra! =)

Gillar dock att han har armarna innanför..

Bild

Den är så skön, oj vad jag saknar att bära!!

Bild

Nån som tycker jag ska leta upp andra gåsbilder ist för att alltid terra med dessa? :lol:
Fina bilder och det ser ut som det går bra att bära större barn :) Är det samma sjal du har som finns att köpa på KoKoBello eller finns de olika varianter? Dom heter ju bara Calin bleu Gauze och sedan färgen?
Av Ponyo
#9142000
Andelle skrev:
Jennelii skrev:Nån som tycker jag ska leta upp andra gåsbilder ist för att alltid terra med dessa?
Absolut INTE, älskar dina bärbilder. Det ser så otroligt mysigt ut att jag hade velat prova direkt om jag inte redan var biten :lol:
:iagree:
Av Ponyo
#9142002
bofia skrev:
AbbesMamma skrev:Just det, jag har en slät, det kan ha betydelse kanske :)?
Slät? vad menas med det? :P Och hur bred är den?
Jag har en slät, och en skrynklig. De nya är släta.
Vissa gillar skrynklig bäst, andra föredrar slät. Den skrynkliga är liksom skrynklig i själva väven.
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9142013
Den bruna är äldre o skrynklig, den blå vet jag faktiskt inte vad den är.. mittemellan :lol:
Av bofia
#9142373
Tack för alla era svar! Men ni som har dyrare sjalar då som kostar de dubbla, vad är det som gör att ni gillar ju den sjalen just ni har? :) Vill ni hellre rekommendera någon annan till mig?
Av Isadora
#9142432
När det gäller Gauze sjalar så tycker jag Wrapsodys sjalar är bättre. Men jag vill nog rekommendera att du väljer en annan vävd sjal till att börja med. Du kan ju alltid byta, eller köpa till en tunn sommarsjal när värmen kommer. Gauzesjalar är för stumma och skär in för mycket för min smak. Personligen älskar jag Didymos Girasol och Elleville, men det finns ju många andra bra märken att välja bland. Vävd sjal är bäst köpa begagnad, och väl ingosad. Viktigt är att du väljer färg och mönster du verkligen trivs med och känner dig fin i. En ful sjal brukar man inte vilja bära i hur bra den än är.
Användarens profilbild
Av Jennelii
#9142671
Jag skulle tipsa om att gå på sjalträff och testa olika sorters sjalar, fast är det nån som har med sig sjalar nu för tiden på dom? :lol:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?