Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av sussie
#9138762
Jag har en och gillar den.
har iochförsig bara provat den , samt Ringsjal och manduca. Tycker den är mjuk och skön, dock lite varm.....
Användarens profilbild
Av mara
#9139037
sussie skrev:Jag har en och gillar den.
har iochförsig bara provat den , samt Ringsjal och manduca. Tycker den är mjuk och skön, dock lite varm.....
Okey! Tack för svar :) Är den lätt att knyta?
Av sussie
#9139069
Jo, det tycker jag. Tog några försök innan jag fick till det. Jag tycker att den ligger skönt på axlarna, är mjuk o härlig, lätt att knyta, lätt att spänna, lagom "stum/hård" så att det känns stabilt. Köpte den som min första långsjal och använder den fortfarande.
Användarens profilbild
Av LiselotteM
#9139077
Du vill kanske inte ha en ringsjal? Men om det är intressant så kan jag berätta att jag har en Dolcino ringsjal som jag är superdupernöjd med. När jag väl fick snits på ringsjalandet blev den sjalen jättemycket använd hemma. Den är mjuk och mysig och väldigt snygg.

Och så gillar jag att den har en rand på mitten. Jag vet att om randen hamnar precis på mitt barn rumpa när jag stoppar ner barnet i ringsjalen, så får hon precis lagom med tyg under rumpan, så att hon sitter skönt som en liten groda, och lagom med tyg över ryggen, så att hon sitter stadigt.

Oj, vad många gånger vi har sövt och tröstat eller bara myst med Lillan i vår Dolcinosjal. Jag använder den fortfarande, för kortare vilostunder på min rygg, trots att dottern är två år och cirka 12 kilo tung nu.
Av sussie
#9139364
Åh, en dolcino ringsjal :app:
Har en ringsjal, bära barn, men man kan ju ha en till :tumup: :tumup:
Älskar ringsjalen, jättelätt att amma i den, snuttan sitter bra i den, liten att ha med sig
Får fundera lite...... Dolcino ringsjal ..... Kanske kanske :love:
Användarens profilbild
Av mara
#9140192
Tack för era svar! Är ute efter en lång o mysig bärsjal och då råkade jag snubbla över en dolcino i underbara färger. :love:
Användarens profilbild
Av mara
#9140194
sussie skrev:Jo, det tycker jag. Tog några försök innan jag fick till det. Jag tycker att den ligger skönt på axlarna, är mjuk o härlig, lätt att knyta, lätt att spänna, lagom "stum/hård" så att det känns stabilt. Köpte den som min första långsjal och använder den fortfarande.
Hur är den på sommaren? Sval/svettig? :)
Av Isadora
#9140280
Åh, det är en jättemysig sjal. lättknuten och med lagom glid. Den är ganska tunn upplevde jag det som. Men jag skulle inte bära i en sådan de varmaste sommardagarna precis. Hade en Jamaica som var supergosig, men sålde för att jag inte riktigt kom överens med färgerna. Fel rosa för mig. Men en ringis är jag väldigt sugen på. Den verkar ha så skön vikning.
Av sussie
#9140368
Jag tycker att den är varm, men jag är varmblodig av mig. Har inget att jämföra med, så hur den är i förhållande till andra sjalar vet jag inte.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?