Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Yoijo
#9133618
Hej!
Är nybliven mamma och sjalanvändare. Har en Mysak trikåsjal som jag köpt på tradera och den är verkligen våran räddning. Många gånger är sjalen enda sättet vi kan få våran lilla 5 veckor gamla son att somna på och vi vet inte vad vi skulle ha gjort utan den.

Sonen växer så det knakar och väger nu mera närmare närmare 6 kg. Eftersom att vi är så beroende av sjalen tänker jag att det kan vara bra att ha en vävd sjal redo när han blivit för tung för vår Mysak. Har även tänkt köpa en bärsele att ha ute eftersom han inte heller tycker om vagnen något vidare så tänker främst att sjalen ska vara till att mysa runt hemma i.

Är ca 1.70 och väger ca 70... vad rekommenderar ni för sjal och vilken längd på den? Vill gärna den ska finnas att köpa begagnad till ett hyfsat pris :mums:
Användarens profilbild
Av June
#9133628
Längd skulle jag säga 5,2m om du vill kunna knyta fram. Färg och märke, ta någon du gillar, men kanske en sval eftersom det går mot sommar. Zaran tycker jag själv är både tunn och sval. Tror det finns någon zara ute på säljes nu.
Av Yoijo
#9137815
Okej! Tack för tipsen :mums:

Bor i NordNorge så är inte så viktigt med en väldigt sval sjal men har ju läste att Zaran är bra på andra sätt också :mums:

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?