Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

#9025504
Jag är på jakt efter en sjal och valet står mellan en girasol och en stork, är det nån större skillnad mellan dessa? Är någon av dem lite tunnare (tänker att bära i på sommaren)
#9025909
Calin bleu gauze är ju en riktigt tunn sjal. Smaken om de går isär en del älskar den (jag) andra hatar den.

Ellevills sjalar är relativt tunna, zaran gillar jag och pairslyn sägs vara en bra sommarsjal.

Didymos indiosjal är nog min personliga sjalfavvo. Indio o de jacuardvävda känns tunnare än de randiga. De anger också m2 vikten på sina sjalar så man får ett hum om hur tjocka de är.

Easycare sägs vara ganska tunn o väldigt stretchig

Hoppendiz är ganska tjocka har jag för mej men de har en extratunn variant.

Natibaby är jag själv nyfiken på
#9028405
Bebile74 skrev:Jag tycker Girasolen är tunnare än storken.

:iagree:

Min stork Leo är iallafall tjockare än min girasol symphuo.

Sommarsjalfavorit är ellevill paisley 50% bambu. Fast ellevill Zara funkar också när det inte är megavarmt.

Gåsen fick jag ingen pli på, jag knyter kanske för slarvigt? Har känslig rygg/axlar också, kanske beror på det. Blev iaf ingen favorit hos vare sig mig eller min man.
#9028489
p_sarah skrev: Min stork Leo är iallafall tjockare än min girasol symphuo.

Sommarsjalfavorit är ellevill paisley 50% bambu. Fast ellevill Zara funkar också när det inte är megavarmt.
Å jag tycker att min Leo (svart/vit) är tunnare än min girasol symphou (fuschia). Men olika leo har jag upplevt som olika tjocka beroende på när de är tillverkade :hmm: Du blev nog inge klokare nu :Hahaa:
#9028527
kronärtskocka skrev:
p_sarah skrev: Min stork Leo är iallafall tjockare än min girasol symphuo.

Sommarsjalfavorit är ellevill paisley 50% bambu. Fast ellevill Zara funkar också när det inte är megavarmt.
Å jag tycker att min Leo (svart/vit) är tunnare än min girasol symphou (fuschia). Men olika leo har jag upplevt som olika tjocka beroende på när de är tillverkade :hmm: Du blev nog inge klokare nu :Hahaa:
:lol:

Haha, ja jag har också hört att de kan variera rätt mycket, har också svart/vit Leo ;) Tycker även Girasol gör det iofs när jag jämfört med andras :hmm:

Åh vad TS får bra hjälp av detta! 8)

OT: Vad har du mer för sjalar, är du min sjaltvilling? :lol:
#9028955
Tack för alla svar!

Jag är inte stadgad med sådan ekonomi att jag kan köpa mer än en sjal och vill därför ha en sjal med bra stadga som jag kan bära i även i sommar när det är varmt (då kommer liten vara över året) och jag har verkligen noll koll på sjalarnas kvalitet.
Har hört att Wrapsody bali breeze ska vara en bra sommarsjal men vet inte hur bra den avlastar?

Sen är jag ju kär i Girasol Amitola regnbågarna :love:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?