Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Nikospiko
#8853633
Som rubriken lyder :)

Jag är väldigt sugen på en linen paisley nu till sommaren. Är nybörjare i sjalvärlden och använder en Zara (100% bomull) som jag gillar, jag tror dock att den kan bli lite varm i sommar och jag är sugen att testa ett annat material. Tycker om att Zaran är så stretchig men skulle kunna tänka mig en något styvare sjal. I teorin känns det ju som att lin och bambu skulle kunna vara både stabilt, svalt och mjukt men svårt att veta då jag aldrig testat en irl. Tycker dessutom att färgen "linger" är himla fin.

Är de tjocka, varma, "hårda", lättknutna?
Hur är lystern på tyget? Lin brukar ju ha en fin glättighet.

Vad tycker du?
Användarens profilbild
Av Nikospiko
#8858995
Ingen som testat?

Hittade denna tråd hos danska Slyngebarn:
http://slyngebarn.amandur.dk/forum/show ... p?t=157456

Vet inte om jag blev så mycket klokare dock...
Användarens profilbild
Av Carolinah
#8900539
Väntar in en Liberty närsom, återkommer!
#8901178
Då har den kommit! Det första som slog mig - Wow, så fin! Och så mjuk sen. Är också nybörjare och har endast Ellevill Zara att jämföra med som vävd sjal. Paisley var tunnare och mycket mjukare. Tycker också den har lite mer lyster. Känns något stretchigare också. Nu har jag bara hunnit använda den någon timme här hemma. Jag återkommer igen när jag hunnit använda den mer. Ska försöka ta en promenad med hundarna imorrn och se hur det känns. Nu såg jag att TS redan köpt en Paisley? Men det kanske kan vara intressant för andra som funderar på densamma att veta mer om vad folk tycker.
#8901180
Ajdå, denna tråd gällde visst lin/bambu, min är en bomull/bambu.
#8901359
Carolinah skrev:Nu såg jag att TS redan köpt en Paisley? Men det kanske kan vara intressant för andra som funderar på densamma att veta mer om vad folk tycker.
:iagree:

Har haft min i färgen Java ett tag nu och tänker såhär;

+
Tunn och sval
Snygg
Lättknuten
Mjuk

-
Inte så stabil som jag trodde (jag tycker Zaran är mycket stadigare)
Fållade kanter
Jag måste knyta om och dra åt den oftare än Zaran
Provade ryggknyt och det kändes inte alls stabilt med Paisleyn men det kan vara att jag är ovan

Kort sagt tar jag hellre Zaran om jag ska gå långpromenad men för kortare strapatser och i varmt väder är Paisleyn valet. Tycker stt den är så himla snygg också. Upplever det som att lilleman sover bättre i Zaran men jag vet inte om det är slumpen.
Av Närhet
#9018269
Vänta lite nu, har ni provat den i lin/bambu eller inte :hmm: Jag funderar nämligen på en sådan men har lite svårt att bestämma mig. Har ju hört så mycket om dessa zaror.... Kruxet är att vi är VARMA av oss både jag och pluttan..
Användarens profilbild
Av Eyia
#9142260
Jag puffar upp den här tråden lite för jag undrar om det är någon mer som provat paisley med linne och bambu (inte bomull och bambu alltså) och kan berätta hur den är? Tunn? Sval? Lättknuten? Måste man knyta om den ofta? Glider den?

Liten recension med andra ord =)
Användarens profilbild
Av Intro
#9184392
Tassar. Har både en Zara och en (bambu/bomull) Paisley och Zaran är ju superlätt och stabil, men som sagt, varm. När jag testade Paisleyn första gången tyckte jag den skar in i axlarna och var allmänt obekväm men nu använder jag den mest, de andra är helt enkelt för varma. Knepet för mig är att knyta hårthårthårt med Paisleyn - jag knyter alltid i double hammock och så länge jag ser till att bandet som går över bröstet är ordentligt spänt tycker jag att den är väldigt skön. Inte som min helingosade Girasol, men man kan ju inte ha allt... Har också varit nyfiken på Liberty-varianten men den är ju så dyyyyr.

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?