Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
1
3%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
17
53%
5
14
44%
Användarens profilbild
Av erisara
#1153215
Jag har inte haft någon annan lång sjal (bara ringsjalar) men jag måste säga att jag verkligen älskar min BB-slen. Den är lättknuten och hanterbar även för en nybörjare som jag. Enda nackdelen skulle väl vara att jag blir väldigt varm efter en stund.
Användarens profilbild
Av MilanE
#1350947
Jag hade en BB-slen i färgen Passionfrukt och jag älskade färgen och att den avlastade fantastiskt bra. Däremot tyckte jag att den var lite för tjock (varm?) och att det var lite tjorvigt med allt tyg när jag skulle knyta. (Nu måste ju tilläggas att jag endast använt trikåsjal tidigare!) Jag sålde den o skaffade en Rebozo som passade oss bättre (Tella gillade inte heller att åka i BB-slen'en nåt vidare, men det var säkert därför att jag kände mig obekväm med allt tyg).

Det kan förstås hända att jag skulle trivas i den bättre nu när jag fått använda en tunnare sjal som "övergång" :)

Ger den en 4:a för det är en toppensjal även om jag tyckte den var aningens "tung".
Användarens profilbild
Av rithelo
#1500273
Håller med föregående inlägg.
Älskar den trots att den är lite tjock och därmed varm.
Jag brukar dock inte knyta dubbelknut utan stoppar in ändarna ytterligare att varv under L.
Stadig som tusan, man märker direkt om den är sned och kan justera enkelt. Tyget självlåser, vilket är skönt när man ska knyta upp en unge som inte vill sättas ner innan knytningen :D
Av svea07
#1579424
Gillar den skarpt. Avlastar bättre än allt annat jag provat.

Minus:
Tar ganska mycket plats
Färgar av sig när den är blöt av kräk
Användarens profilbild
Av zingo
#1580371
En stark 4! Skön att bära i, lättknuten å förlåtande om inte knuten blir perfekt. + för fina färger, jag har en papaya köpt begangnad men den är jättefin.
Användarens profilbild
Av Nemo
#1678637
Den får en stark fyra av mig. Har en Passion Fruit och den är jag bara såå snygg! :love: Detta är min första vävda långsjal och jag är fortfarande helt lyrisk över hur bra den avlastar. Gillar också att de är aningens längre än "normalt", jag har en 4,9 och hade inte klarat av att knyta på magen när jag gör omslutet kryss om jag hade haft en 4,6. Det är gränsfall! Tycker det kan vara lite klumpigt att knyta, men det kan vara att jag inte är van vid så mycket tyg. Det verkar dock inte spela någon roll för bekvämligheten om jag inte knyter perfekt, det känns bra ändå och N gillar att sitta där. Och instruktionsboken är fantastiskt bra!
Användarens profilbild
Av visslan
#7436690
Jag gillar min Lychee skarpt!
Den är tillräckligt stadig för att man ska orka bära ett barn på närmare 9 kg även på magen, men också sval och mjuk. Trodde inte att jag skulle gilla en sjal med fållade kanter efter att ha burit med Ellevill, men BB-slens kanter märks inte alls. Den här har snabbt blivit en favorit här hemma.
Användarens profilbild
Av UWO
#7446772
Gav en fyra. Tycker den är mjuk, gosig, fin... mittmarkeringen är ett plus när man är ny. Tycker den är lite knepig (med betoning på lite) att dra till ordentligt, som man kan behöva om man bär tyngre barn. Inte så stum mao, men det är ju en smaksak.
Skulle absolut rekommendera den.
Användarens profilbild
Av Molinia
#7790922
Jag har en blåbär och tycker den är fantastiskt bra! Vi använde den hela första vintern och våren samt hösten därpå. På sommaren är ju det mesta för varmt, så även denna, så då hade jag mei tai och en gås. BB-slen är mjuk redan från början och behöver inte gosas in, det tycker jag är en klar fördel! Lättknuten är det också, och avlastar myckat bra. En favorit!
Av FrokenG
#8433573
Jag gav den en 4. Har bara haft den en vecka men är mer än nöjd.

Plus:
Betydligt svalare än trikåsjalen trots att jag upplever den som ganska tjock.
Fina, klara färger.
Lätt att knyta och spänna.
Avlastar jättebra.

Minus:
Den är lite bredare än jag väntat mig.
Ändarna är lite för breda, de är snedskurna men inte mycket.
Jag har nog köpt en för kort sjal (mitt fel, inte sjalens). Har en 4,6 och jag måste sätta knuten på ryggen när jag knyter Lillan på magen. (Jag är 1.64 cm, 55 kg och Lillan är fyra månader.)

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?