Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av litensoetis
#8605754
skrev samma sak i en annan tråd som jag snodde, fick ingen respons så startar en ny egen tråd istället.



Jag har nu en moby wrap som min lille ska få åka rundor i, den är mjuk och skön i lite collegetröje-tyg, typ. mjuk och elastisk iaf. rätt varm också, när man har den på är det lite tjocktröje-känsla. gött till sommaren.. :P

När bebisen blir lite större så vill jag ha en lite styvare sjal, eller alltså tyget ska vara lite stelare eller hur jag ska säga, moby wrapen är ju väldigt mjuk och när bebisen blir lite tyngre känns det som att den kommer töja sig rätt rejält. Försökte förstå vad ni redan skrivit i tråden här med alla olika vävningar osv, men fattar nada. haha.. tänkte att det är lika bra att jag är ute i tid, är inte super-rik så jag hinner spara lite pengar tills det är dags.

hoppas någon kan hjälpa mig och förstår vad jag menar, jag gillar längden jag har nu på moby wrapen på lite över 5 meter så det fortsätter jag gärna med, den ska ju vara normalt bred och inte så tjockt tyg, gärna rätt stelt tyg eller hur jag ska förklara, tänker osökt på en hängmatta typ, sånt tyg. haha, säkert helt fel, men typ sånt tyg där ljuset syns igenom och inte helt tjockt. det ska ju ändå såklart gå och knyta men jag vill inte att det ger med sig allt för mycket, kommer troligtvis ha samma sjal länge sen så den ska ju ändå klara när ungen blivit rätt tung.

Har kollat rundor här i forumet men det finns ju femtielva olika sorter, hur det är vävda osv så jag hoppas någon är snäll och hjälper mig lite.. :) kom gärna med egna erfarenheter av sjalar, ni kanske förstår vad jag menar med tyget osv.

supertacksam för svar!
Användarens profilbild
Av yonohanna
#8606113
Det råkar inte va så att du har en naturvit mobywrap?
Isåfall är jag skitsugen på att köpa den om du vill sälja :tumup:
Av litensoetis
#8606139
yonohanna skrev:Det råkar inte va så att du har en naturvit mobywrap?
Isåfall är jag skitsugen på att köpa den om du vill sälja :tumup:
tyvär, mossgrön och den behåller jag! ;)
Av litensoetis
#8606141
thowida skrev:Jag förstår inte riktigt men en vävd sjal är inte speciellt elastiskt, så mitt tips är köp den du tycker är snyggast. :lol:

För alltså de flesta sjalar är likvärdiga, vill du ha en som du kan ha hela bärperioden sök efter en som är diagnalvävd: didymos, storchenwiege (stork), ellevill, dolcino, girasol, natibaby, lenny lamb, hoppediz..

Vill du fortsätta med den mjuka lite elastiska en wrapsody bali stretch (WBS) en bred och stabil trikåsjal.
tack för hjälpen! bra att du skrev upp lite olika märken så jag kan titta rundor lite. inte lätt att hitta rätt i sjal-djungeln.. ;) får se vad jag hittar, ska ju helst vara lite snygga färger eller mönster också!
tack än en gång!

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?