Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av ika i rutan
#8245180
Har fått en rebozo,vet inte riktigt hur lång den är men kanske 4m?
I vilket fall som helst så tycker jag det är jätte svårt att få bekvämt när jag bär på mage,har inte testat att bära på ryggen än med sjal..
Jag har bara kört dubbel kryss tror jag den kallas.. :roll: Visst,han sitter där på plats men det känns lite svajigt och som att han snart kommer ramla ut från den..
Kanske ska testa på ryggen istället?
finns det nån "enkel" knut man kan börja med på ryggen?

Jag har fått tips om några you tube klipp om hur man knyter men tänker ifall det finns nån som kanske kan ge mig lite mer tips för nybörjare :tumup:
Vore kanon!

Tänker också att jag tom har "fel" sjal och ska ha nåt annan som är enklare att få till med?
Jag vill kunna använda den för att bära längre stunder,ex när man är hemma och städar,lagar mat springer ner till tvättstugan- sen även till långa promenader med bebis :loving:
Senast redigerad av ika i rutan den mån jan 10, 2011 14:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av sus
#8246416
Ja, en rebozo är svårare att få till än många andra sjalar. Både för att den är tunn och för att den inte är diagonalvävd.
Jag har inte burit själv i sjal de senaste 3 åren så jag är lite ringrostig på vad som anses mest lättknutet just nu, men jag tycker att en didymos, stork eller easycare är stadiga och bra. Det finns fler märken nu som liknar dom, jag skulle tro att ungefär vilken annan vävd sjal som helst skulle vara lättare än rebozon för dig. Men jag tycker du ska behålla rebozon ändå, för när du och barnet blir mer vana så kommer du säkert få till det lättare, och dne är väldigt tunn och sval att använda när det är varmt, i sommar till exempel.
Användarens profilbild
Av Bebile74
#8256547
Jag vet inte var du bor men om du bor närheten av Malmö är du välkommen prova mina sjalar jag har en hel del. Så kanske du kan komma fram till vilken som passar för dig bäst.
Av MikaelaJL
#8330983
Jag har en rebozo och den är som de säger mycket tunnare och det blir lite trixigare att få den sitta skönt. Men nu när både lillen och jag börjar bli vana går det enkelt med rebozon, den är ju så himla fin :D
Easycare tyckte jag var stadig och fin att bära i. Så den rekommenderar jag att prova med om du har chansen.
Användarens profilbild
Av Sanna81
#8330997
Jag har aldrig provat en rebozo, men tänker att du kanske kan prova en annan knut?

Omslutet kryss är stadigare än dubbelt kryss till exempel.
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?