Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Nikita87
#7956165
Jag har fått låna en easycare och har köpt en hoppediz som kommer inom det närmaste. Vilken är största skillnaden tycker ni? Jag tycker easycare känns så bred, är den andra lika? Finns det smalare?Jag har ett ganska stort barn(10)kg så jag vill ha något som verkligen avlastar. Bör jag ha en så bred isåfall?
Är helt ny på området så jag vore tacksam för svar :D
Användarens profilbild
Av Clärchen
#7959291
Min erfarenhet är att easycare är gjord i ett mycket smidigare och följsammare och därmed mer avlastande tyg. Bredden kan man alltid fixa till genom att vika in en del av tyget. Jag brukade alltid vika in ca 10 cm av easyn på bredden när jag satte på mig den.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#7959347
Och jag tycker att Easyn är för "glatt" i tyget, att den glider :D Smaken är väldigt olika.
Användarens profilbild
Av Clärchen
#7959483
EmilsMamma skrev:Och jag tycker att Easyn är för "glatt" i tyget, att den glider :D Smaken är väldigt olika.
:lol: Ja, det beror på vad man vänjer sig vid. 8)
Av Nikita87
#7959948
Vika in hur då? Tycker den blir knölig men jag kanske gör fel? Jag tycker easyn ger med sin sig lagomt tills lillen somnat så får jag alltid krångla och knyta efter och spänna mera...Jag hoppas hoppedizen ska vara lite bättre...Län :D gtar sååå tills den kommer! :D
Användarens profilbild
Av Clärchen
#7960789
Nikita87 skrev:Vika in hur då? Tycker den blir knölig men jag kanske gör fel? Jag tycker easyn ger med sin sig lagomt tills lillen somnat så får jag alltid krångla och knyta efter och spänna mera...Jag hoppas hoppedizen ska vara lite bättre...Län :D gtar sååå tills den kommer! :D
Jag viker in ca 10 cm längs med hela kanten. Det är nog en vana att få till det. Jättenoggrann behöver man inte vara men man kan inte heller vara slarvig. Tvättar du den ofta? För när den är nytvättad sträcker den sig ju mer och man kan uppleva att den ger med sig. Efter några användningar brukar den ha fått till sin längd. Det kan också vara knuten som inte är riktigt åtdragen.
Av sjaltokan
#7961337
Didymos är 65 cm breda och sen finns det en del ellevill zara som inte är LE de är 60 breda.

Nu vet jag inte om det är en tunn Hoppe eller en vanlig Hoppe du köpt. Men jag upplever easycare som tunnare och med mer stretch än hoppe.
Av Nikita87
#7961369
Jag har köpt en tunn hoppe som jag hoppas ska räcka till...Är lite osäker på om det är tillräcklig för min lille prins men jag ska prova iallafall..Jag ska prova vika in easyn lite då men nej det är ingen sjal för mig känner jag...Inte lätt att hitta rätt :D
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#7961372
Stork Leo är mina favoriter :D
Av Nikita87
#7961391
EmilsMamma skrev:Stork Leo är mina favoriter :D

Är den stabil?Hur stora barn bär du i den?
Användarens profilbild
Av HannaGerda
#7961436
Nikita87 skrev:Jag har köpt en tunn hoppe som jag hoppas ska räcka till...Är lite osäker på om det är tillräcklig för min lille prins men jag ska prova iallafall..Jag ska prova vika in easyn lite då men nej det är ingen sjal för mig känner jag...Inte lätt att hitta rätt :D
Vi har haft en tunn hoppe som vi sålde. Nu har vi en easy och jag tycker easyn är lättare att få till och ger bättre avlastning men allt som har med sjalar att göra verkar vara en smakfråga :)
Av Nikita87
#7961467
HannaGerda skrev:
Nikita87 skrev:Jag har köpt en tunn hoppe som jag hoppas ska räcka till...Är lite osäker på om det är tillräcklig för min lille prins men jag ska prova iallafall..Jag ska prova vika in easyn lite då men nej det är ingen sjal för mig känner jag...Inte lätt att hitta rätt :D
Vi har haft en tunn hoppe som vi sålde. Nu har vi en easy och jag tycker easyn är lättare att få till och ger bättre avlastning men allt som har med sjalar att göra verkar vara en smakfråga :)


Okej vi (sambo och jag) tycker den ger med sig för mycket...Man får spänna och dra hela tiden..Vill ha en som inte ger sig så mycket... Alla tycker juh olika...Vore kul att testa lite fler sjalar... Någon som bor i närheten? Gagnef
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#7961685
Jag tycker att Leosarna formar sig efter barnet (när man knyter) och håller knytningen väldigt bra. Sen gillar jag färgerna och vävmönstret :D
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
#7962194
2 bilder från galleriet, Leo rouge och Leo marin:

Bild
Bild

Om du kollar i galleriet (www.sjalbarn.se) så kan du klicka på den blå sjalen och få en större bild. Lyckades inte få in den i inlägget här. På den bilden ser man vävmönstret rätt bra tycker jag.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?