Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
1
20%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
1
20%
5
3
60%
Användarens profilbild
Av visslan
#7235464
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar, så att vi andra vet om den är värd att köpas.
Användarens profilbild
Av visslan
#7235472
Jag startar en egen tråd för Jade, eftersom jag tycker den är så pass annorlunda från Zaran.

Min erfarenhet hittills. Jag har en Yonder, den ljusblå.

+
väldigt mjuk och fin lyster, även efter tvätt
följsam och nästan lite stretching vävning (känns som tunnare och lösare väv än Zara)

-
fortfarande ingen mittlapp, däremot vävda lappar lite vid sidan av mitten (aningen förvirrande)

Bild
Av legenden29
#7391641
Instämmer med det visslan skrivit. Den är himla mjuk o go direkt från påsen, inget direkt behov av ingosning där inte! Vill inte sätta sifferbetyg riktigt än, vill bära i den ett tag först.
Användarens profilbild
Av rödsammet
#7434238
jag är jätteförtjust i denna sjal!! Har en i färgen deli.
Den är gosig och mjuk och tål kräkningar bra! :Hahaa: (blir inte solkig som mer enfärgade sjalar och luktar konstigt nog inte så kräkigt heller...)
Lätt att få till knytningen med och stabil samtidigt som den är rätt stretchig. Mittmarkeringen sitter dock inte i mitten på min, och är ful och sladdrig :(
Användarens profilbild
Av katha
#7457807
Jag har en Jade mild och den var mjuk från början, sen tvättade jag den och då blev den som en oingosad indio. Inte bra! :(
Den är tunnare än zara och glesare i tyget, därför också svalare tycker jag.
Den skär in lite men det är kanske för att den är ny men den zara jag har tycker jag är bättre. Annars är denna kanon! :tumup:
Användarens profilbild
Av katha
#7506020
katha skrev:Jag har en Jade mild och den var mjuk från början, sen tvättade jag den och då blev den som en oingosad indio. Inte bra! :(
Den är tunnare än zara och glesare i tyget, därför också svalare tycker jag.
Den skär in lite men det är kanske för att den är ny men den zara jag har tycker jag är bättre. Annars är denna kanon! :tumup:
Nu har jag haft jaden ett tag och kan berätta lite mer.
Jag kommer nog aldrig riktigt bli en jadeälskare men det är nog en av de allra bästa sjalar att knyta ryggis med. :tumup:
Jag gillar inte de nya indiosarna pga de tunna trådarna som känns sträva och konstgjorda och det är samma känsla med jade, tyvärr... :(
Jag kommer inte köpa den fler gånger men kan rekommendera den som ryggsjal. :tumup:
Den skär fortfarande in och har absolut inte samma giv och stretch som zara.
Användarens profilbild
Av visslan
#7506389
katha skrev:Jag gillar inte de nya indiosarna pga de tunna trådarna som känns sträva och konstgjorda och det är samma känsla med jade, tyvärr... :(
Jag kommer inte köpa den fler gånger men kan rekommendera den som ryggsjal. :tumup:
Den skär fortfarande in och har absolut inte samma giv och stretch som zara.
Vad konstigt! Jag tycker precis tvärtemot, att min Jade är väldigt mjuk och nästan lite för stretchig jämfört med Zaran. Det verkar som om det skiljer väldigt mycket vävning från vävning för Ellevills sjalar. :hmm:

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Jag ville bara säga att jag läst, och un[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?