Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Smultronbarn
#9486597
Jag såg en fin sjal begagnat av märket Little Frog. Vet inget om denna denna alls, och undrar om någon här testat den eller vet något om den?
Av Mery
#9486609
Jag har ingen egen erfarenhet men en kompis har en sjal därifrån. Hon verkar nöjd med den! Tror att den är köpt från Polen från början.
Av Altariel
#9486615
Jag har testat, som synes i den andra tråden ;)

Men nu har jag lite mer att jämföra med. Det är helt klart en bra sjal! Min var 100% bomull. Den känns liksom inte lyxig, men den gör sitt jobb och min var väldigt stadig faktiskt, blev mycket mjukare med användning, så en begagnad kan nog vara ett bra val!
Av Smultronbarn
#9486636
Tack för er input! Och tack för länken till den andra tråden, toppen! :vågen:

Ja då kanske en begagnad är bra, men det verkar som förra ägaren bara testat den och vill sälja den vidare. Då blir jag alltid så nyfiken om det är fel på sjalen eller om det bara är en som kommit på att den inte gillar/orkar med att knyta sjal. Själv är jag ju nybörjare på sjalknyt men det går sakta framåt. :tumup:

Verkade som att det fanns en i bomull/hampa och en i bomull bara (den var finare färger), så ska se om jag törs och den finns kvar.
Av Altariel
#9486641
Smultronbarn skrev:Tack för er input! Och tack för länken till den andra tråden, toppen! :vågen:

Ja då kanske en begagnad är bra, men det verkar som förra ägaren bara testat den och vill sälja den vidare. Då blir jag alltid så nyfiken om det är fel på sjalen eller om det bara är en som kommit på att den inte gillar/orkar med att knyta sjal. Själv är jag ju nybörjare på sjalknyt men det går sakta framåt. :tumup:

Verkade som att det fanns en i bomull/hampa och en i bomull bara (den var finare färger), så ska se om jag törs och den finns kvar.
Bli inte avskräckt! Jag hatar (ok, lite väl starkt uttryckt, men jag vet inte vad jag ska svara) när jag får frågan "varför säljer du?". För oftast så har jag inte haft sjalen så länge och nu vet jag precis vad jag gillar, så är det inte kärlek så säljer jag vidare rätt omgående.
Av Smultronbarn
#9486650
Altariel skrev:
Smultronbarn skrev:Tack för er input! Och tack för länken till den andra tråden, toppen! :vågen:

Ja då kanske en begagnad är bra, men det verkar som förra ägaren bara testat den och vill sälja den vidare. Då blir jag alltid så nyfiken om det är fel på sjalen eller om det bara är en som kommit på att den inte gillar/orkar med att knyta sjal. Själv är jag ju nybörjare på sjalknyt men det går sakta framåt. :tumup:

Verkade som att det fanns en i bomull/hampa och en i bomull bara (den var finare färger), så ska se om jag törs och den finns kvar.
Bli inte avskräckt! Jag hatar (ok, lite väl starkt uttryckt, men jag vet inte vad jag ska svara) när jag får frågan "varför säljer du?". För oftast så har jag inte haft sjalen så länge och nu vet jag precis vad jag gillar, så är det inte kärlek så säljer jag vidare rätt omgående.
Tack för pepp! :tumup: Nä det är inte skicket eller så som avskräcker i detta fall, utan mer ekonomin och om jag tror att det är rätt sjal för mig. :wink: Har övat den del i dag med girasolen men får inte riktigt till det, så att denna är lite halkig typ som nån sa kanske bara är en fördel? :hmm:
Av Altariel
#9486655
Smultronbarn skrev:
Altariel skrev:
Smultronbarn skrev:Tack för er input! Och tack för länken till den andra tråden, toppen! :vågen:

Ja då kanske en begagnad är bra, men det verkar som förra ägaren bara testat den och vill sälja den vidare. Då blir jag alltid så nyfiken om det är fel på sjalen eller om det bara är en som kommit på att den inte gillar/orkar med att knyta sjal. Själv är jag ju nybörjare på sjalknyt men det går sakta framåt. :tumup:

Verkade som att det fanns en i bomull/hampa och en i bomull bara (den var finare färger), så ska se om jag törs och den finns kvar.
Bli inte avskräckt! Jag hatar (ok, lite väl starkt uttryckt, men jag vet inte vad jag ska svara) när jag får frågan "varför säljer du?". För oftast så har jag inte haft sjalen så länge och nu vet jag precis vad jag gillar, så är det inte kärlek så säljer jag vidare rätt omgående.
Tack för pepp! :tumup: Nä det är inte skicket eller så som avskräcker i detta fall, utan mer ekonomin och om jag tror att det är rätt sjal för mig. :wink: Har övat den del i dag med girasolen men får inte riktigt till det, så att denna är lite halkig typ som nån sa kanske bara är en fördel? :hmm:
Nu när jag är mer van vid sjalade så tycker jag att grepp är en fördel med en kortare sjal, en längre sjal som en kanske ofta gör knyt i fler lager gör inte så mycket om den är lite glidig. Men det är ju personlig preferens såklart! Jag skulle köpa och testa :) går säkert att sälja vidare till en inte allt för stor förlust om ni inte trivs. Men ja, som sagt, jag köper och säljer lite för mycket kanske...
Användarens profilbild
Av Zilver
#9486658
Jag kanske vill köpa den efter dig om du inte vill ha kvar den ;) Den ser fin ut.
Av Smultronbarn
#9487135
Zilver skrev:Jag kanske vill köpa den efter dig om du inte vill ha kvar den ;) Den ser fin ut.
Få se om jag vinner auktionen först bara. :tumup:
Av Snödroppen
#9487375
Hur gick auktionen? Jag beställde en sjal från Little Frog förra året. De levererade snabbt och kvalitén på sjalen var bra. Sålde dock sjalen igen då jag trivdes bättre med ringsjal och bärsele.
Av Smultronbarn
#9487424
Snödroppen skrev:Hur gick auktionen? Jag beställde en sjal från Little Frog förra året. De levererade snabbt och kvalitén på sjalen var bra. Sålde dock sjalen igen då jag trivdes bättre med ringsjal och bärsele.
Nä jag missade sluttiden så blev ingen sjal här... :oops: Men tror den landade på en bit över 400 kr.

Tack, bra att veta att det är smidigt att beställa direkt från dem. :tumup: Minns du om frakten blev dyr?
Av Smultronbarn
#9488643
Snödroppen skrev:Frakten var 100 kronor. Gå in på deras hemsida och titta på priserna. De har även en hel del sjalar till nedsatt pris.
Tack, ska kolla! :D

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Att hitta en mångfald av kvalitetsprodukter […]

If it were me, watching a Hollywood action movie […]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?