Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Din mamma
#1309014
Jag undrar lite över det här med ringsjal och amning. Eftersom Sigge är hungrig 20 av dygnets 24 timmar försöker jag komma på en smidig lösning på hur jag ska kunna fixa vardagen när jag blir själv. Är det möjligt att amma en helt ny spädis i ringsjal eller är jag naiv? Tänker mig att disk och övrigt borde bli lite enklare med två händer lediga :roll:
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#1309296
Jag tycker att du skiter i disken istället :lol:

Nä, men det kan kanske funka. Jag har aldrig lyckats amma i ringsjal, eller jo en gång med Albert. Fast han var ganska stor då. Och jag fick stödja lite med handen ändå. Agnes lärde jag mig amma i sele ganska tidigt, jag tycker det är enklast. Men då är hon väldigt stadig.
Användarens profilbild
Av diddeldi
#1309340
jag tycker det är smidigt att amma spädisar i ringsjal, men då är jag van att bära i ringsjal också. de kan vara lite svåra att få till i början. men du kanske kan få hjälp av nån sjalbarnare i närheten att få till det? och så håller jag med knyttet, skit i disken :wink:
Användarens profilbild
Av P
#1309393
Jag ammade i ringsjal när Lillebror var liten pyttis, jag tyckte att det funkade men annars går det ju utmärkt att amma i långsjal med.
Användarens profilbild
Av erisara
#1309400
Jag hade bara ringsjalar till E och ammade honom i den redan när han var pytteliten. Eftersom jag aldrig hade hört att det skulle vara svårt så gjorde jag det bara och det funkade utmärkt (lite knöligt första gångerna men sedan fick jag in snitsen på det). Jag hade honom i vaggposition och så "hissade" jag bara upp sjalen när det var dags att amma. Funkade kanon.
Användarens profilbild
Av Din mamma
#1309459
Tack för snabba svar! Då tjackar jag en ringsjal ASAP!

(och ja, helst skulle jag skita i disken helt, men kommer vara ensam med S i en vecka snart så jag är rädd att de rena glasen skulle ta slut :roll: )
Användarens profilbild
Av Din mamma
#1318908
Okej, nu är ringsjalen här! Jag tycker att jag får till någon slags grodposition ganska bra, men det är svårare det där med amningen. Visst är det tänkt att barnet ska ligga ner? Hur får man till det utan att barnet blir helt böjt och kvävt? :help:

Såhär ser det ut när han sitter upp. Ser det någorlunda rätt ut? Några tips? (Kanske svårt att avgöra, söker mest lite bekräftelse på att jag inte skadar mitt barn för livet :roll: )

Bild

Han somnade direkt och verkar ganska nöjd iaf...
Användarens profilbild
Av Eld77
#1318957
Vilken snygg sjal! :love: (Ja, du också såklart! ;) )

Jag tycker det ser bra ut. Det du ska tänka på är att försöka ha jämnt stöd med sjalen över ben/rumpa och ryggen och att tajta till lite i överkant så han har stöd för huvudet, och vad jag kan se är det precis det du har gjort. :tumup:

Angående amning i ringsjal så har jag aldrig lyckats med liggande position. Däremot har jag med lite större bebbe fått till en halvsittande rätt bra genom att lossa lite vid ringarna så hela bebisen sjunker ner. Fast då måste man nog stödja med en hand när det är en sån där lite pyttis. :hmm:
Användarens profilbild
Av diddeldi
#1318982
när du ska lägga barnet ner för att amma så sätter du först i det upprätt, precis som på bilden. sen lossar du lite försiktigt på ringarna och vrider barnet så att fötterna hamnar åt ringarna och huvudet vid ditt bröst. när barnet tagit tag så drar du försiktigt åt sjalen igen.
Användarens profilbild
Av Din mamma
#1319158
Vilken snygg sjal! :love: ! (Ja, du också såklart! :wink: )

Jag tycker det ser bra ut. Det du ska tänka på är att försöka ha jämnt stöd med sjalen över ben/rumpa och ryggen och att tajta till lite i överkant så han har stöd för huvudet, och vad jag kan se är det precis det du har gjort. :tumup:!

Angående amning i ringsjal så har jag aldrig lyckats med liggande position. Däremot har jag med lite större bebbe fått till en halvsittande rätt bra genom att lossa lite vid ringarna så hela bebisen sjunker ner. Fast då måste man nog stödja med en hand när det är en sån där lite pyttis. :hmm:
Hihi, tack och tack! Känns bra att någon godkänner ställningen, man vill ju inte sabba ryggen på den lille eller så...
diddeldi skrev:när du ska lägga barnet ner för att amma så sätter du först i det upprätt, precis som på bilden. sen lossar du lite försiktigt på ringarna och vrider barnet så att fötterna hamnar åt ringarna och huvudet vid ditt bröst. när barnet tagit tag så drar du försiktigt åt sjalen igen.
AAaah, smart! jag tror att jag fattar. Ska prova direkt.
Av zahy
#1320021
Fick min ringsjal med posten idag, beställd enbart med tanke på amningen. Vill precis som du Yo Mama kunna göra annat än bara amma, även om jag inte bryr mig om disken :wink:

Mitt pyre har knorrat lite när han blivit nedlagd i sjalen men gillat läget när jag fått sjalen på plats och sen har jag kunnat amma honom gående.

Lagt ner honom i vaggposition direkt med fötterna mot ringen. Inte testat grodsitsen ännu, väntar tills han blir större och stadigare. Just nu väger han knappt 3 kg, å d känns som om det inte går att få lika bra stöd med ringsjal som med den långa trikåsjalen.
Användarens profilbild
Av boosten
#1320072
Yo Mama skrev:
Bild
Åh! :heart:

Ringisen är underbar, precis som du sa! :love:
Användarens profilbild
Av Din mamma
#1320525
zahy skrev:Fick min ringsjal med posten idag, beställd enbart med tanke på amningen. Vill precis som du Yo Mama kunna göra annat än bara amma, även om jag inte bryr mig om disken :wink:

Mitt pyre har knorrat lite när han blivit nedlagd i sjalen men gillat läget när jag fått sjalen på plats och sen har jag kunnat amma honom gående.

Lagt ner honom i vaggposition direkt med fötterna mot ringen. Inte testat grodsitsen ännu, väntar tills han blir större och stadigare. Just nu väger han knappt 3 kg, å d känns som om det inte går att få lika bra stöd med ringsjal som med den långa trikåsjalen.
Grymt impad att du får till liggande position bara sådär!
Åh! :heart:

Ringisen är underbar, precis som du sa! :love:!
Jag är själv rätt förtjust, och den är så härligt sommarsval!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?