Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
Inga röster
0%
3
2
67%
4
1
33%
5
Inga röster
0%
Användarens profilbild
Av April
#4980
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 19:31, redigerad totalt 1 gånger.
#14040
Där var jag rolig i rubriken!
Mycket vacker ringsjal. Metallringarna gör den lite exklusiv till utseendet. Dessutom finns det massor, massor och åter massor av färger att välja på.

Bland ringsjalarna är den klart mycket bra. Den ovadderade axeln gör den smidig, även om tyget börjar gräva sig ner i axeln efter ett tag.

Det är mest själva idén med ringsjal som jag aldrig har blivit riktigt sams med. Tyckte aldrig att jag fick till bebisen riktigt bra i den. Ringarna är dessutom potentiella misshandelsredskap då bebishuvudet antingen ligger och skaver på det (om huvudet är lagt åt samma sia som ringarna) eller också effektivt dunkar in i dem (om huvudet är på motsatt sida).

Min ringsjal är utlånad. Möjligen skulle bebisen och jag ha roligare med sjalen nu, när hon är stadig (bebisen, alltså), och jag kan bära henne på höften.
Användarens profilbild
Av Helena
#175727
Jag har fått testa en Ella Roo Sling, tyckte att den var skön över axeln och lite mysigt med vadderingen. Men tyvärr gjorde vadderingen att man inte kunde dra åt sjalen ordentligt när barnet satt på höften. Helt värdelöst alltså! Man ska kanske kunna pilla in vadderingen genom ringarna och därmed dra åt sjalen, men det verkar ju jobbigt.

Ellar Roo Sling säljs visst bara i storlek M här i Sverige. Kanske en S är bättre för de flesta, men det kanske bara är svansen då som det är någon skillnad på, inte vadderingens längd.
Användarens profilbild
Av caelajemma
#981904
En mysig ringsjal är det med sin vaddering på axel och kanter, men precis som "föregående talare" så håller jag med om att vadderingen går alldeles för långt ut på kanterna (har också stl M i sjalen). För att kunna dra åt sjalen ordentligt så måste vadderingen pillas in genom ringarna (på en som är runt stl 38:a som jag - är man rund och go så funkar det nog utmärkt) vilket är rätt så värdelöst. Dock är det den enda ringsjalen som min dotter älskat att ligga vagga i, vilket får ses som ett litet plus.

Hade jag nu varit en stl 46 eller så, så hade nog sjalen fått en stark 4:a eftersom den är himla mysig, men pga "vadderingen in i ringarna" så blir det bara en liten 3:a.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?