Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
3
25%
3
4
33%
4
3
25%
5
2
17%
Användarens profilbild
Av April
#4976
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 19:34, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av nilla
#5019
Mitt sämsta köp eftersom den bara fungerar att bära på ena axeln pga hur ringarna är fastsydda.
Det bästa med den (men det gäller för alla ringsjalar, antar jag) är att man kan lyfta upp barnet först och ta på sig sjalen i efterhand. Och att det är så lätt att amma i den, men då enklast på ena sidan bara...
Bra att den har en ficka där man kan stoppa smågrejer. Tyget är snyggt men är inte värt pengarna...
Av Alexandra
#5106
nilla skrev:Mitt sämsta köp eftersom den bara fungerar att bära på ena axeln pga hur ringarna är fastsydda.
Håller med.
Tycker att den är obekväm, och trycker och klämmer.
Den sämsta sjal jag provat :(
Användarens profilbild
Av exiteme
#6798
Min första sjal och min mest använda. :-)
Tycker den är toppen. Klarar mig INTE utan den! Kan bära Keyla i timmar i den.
(Enda negativa är att våra katter är vita och att håren syns så bra på den svarta sjalen...) ;-)
Användarens profilbild
Av sillen
#6838
Jag har nog rätta modellen på axlar för att passa MayaWrapSling, för på mig sitter den som gjuten! Även maken gillar den - kanske man ska ha ganska fyrkantigt axelparti för att den ska passa?

När Pytte var 6-10 månader bar jag henne flera timmar varje dag i MayaWrapSlingen, nu (Pytte är nu 13 mån) använder vi den mest för kortare turer.

Visst är det oflexibelt att den bara funkar på ena axeln, men jag skulle nog inte växla axel ändå - att bära på högeraxeln passar mig perfekt.

Tycker tyget är jättefint, blir mjukare och mer formbart för varje tvätt. Tar dock rätt lång tid att torka när man tvättat, detta pga de tjocka vecken. Torkar knappast över natten.

Svansen är egentligen lite för lång tycker jag, fickan är dock praktisk.

Köpte den direkt från USA, ger dem plus för bra service och snabb leverans.

Slutbetyg 4 från oss.
Användarens profilbild
Av Eir
#70521
Jag gillar verkligen Maya wrap sling! Den sitter perfekt över axeln (jag har en benig axel :) ) och jag vill inte kunna växla utan bär alltid Isaac på vänster höft. Tyget gör att den avlastar väldigt bra och det blir inte så där irriterande skrynkligt. Fickan på änden är också praktisk. Tyvärr är alla mönster i samma stil, så gillar man inte tyget så går ju sjalen bort helt.

(Jag är återförsäljare, men säljer inte på nätet...)
Användarens profilbild
Av Linnea
#119720
Jag har använt min otroligt mycket, tycker den är jätteskön! använder bara ena axeln till ringsja/bärpåse så det har aldrig stört mig, min sambo använder dock båda axlarna och det har då funkat med maya med, mest för att vi inte fattade att den bara skulle passa höger :lol:

ringaran är så stora, stadiga och lättanvänd tycker jag, tyget skrynklar sig inte vilket är en klar fördel, mönstret döljer ALL smuts=superbra annars är väl inte mönstret i min smak egentligen!

sjalen ligger bekvämt över axeln men en nackdel är att det är lite bökigt att justera axeltyget med barnet i (dvs dra ner flärpen ordentligt) utan att det glider ur läge igen, så en 4 fick det bli
Av Maria, Örebro
#150179
Ärligt talat, jag tycker inte om den.
I början tyckte jag den var ok men ju större o tyngre han blev ju sämre tyckte jag om den.

* klämmer på axeln, man kan inte breda ut den jämt

*ringarna glider, man får gå o dra hela tiden eller knyta en knut under ringarna som gör det bökigt.

*för lååång. Tog en M, men svansen är jättelång.

* Fickan gör tyget tjockt o klumpigt när man ska trä i.

* Karborren är besvärlig att få upp med en hand

* För sträv

* Har inte vågat tvätta den av rädsla för att ringarna ska slå sönder tvättmaskinen, de är så stora och tunga.

Nää, jag gillar den inte så mycket faktiskt. Skulle vilja testa en Bära Barn ringsjal och jämföra

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?