Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
1
17%
2
Inga röster
0%
3
1
17%
4
1
17%
5
3
50%
Användarens profilbild
Av April
#32020
Bild

Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 19:35, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av KATARINA
#33294
använder Huggababyn dagligen. Den är perfekt nu när Elias går och vill upp och ned. Han väger 11 kilo och jag kan lätt använda den ett par timmar. En stor skillnad mot många andra ringsjalar är att de sitter bra i den hela tiden och inte glider när man rör sig. De sitter även ombonat i den. Kritiken jag hört mot den är att den inte är lika lätt att justera som en vanlig ringsjal. Det är en vanesak tycker jag och sedan behöver den inte heller vara lika perfekt inställd för det fungerar bra ändå.

Jag är dock återförsäljare av Huggababyn - så helt opartiskt blir ju inte mitt inlägg ;-)
Användarens profilbild
Av Anso
#36465
Jaha, då har jag provat igen, märk väl inte köpt en till sjal! :D

En väldigt ombonad ringsjal som nästan känns som en liten koja för barnet.
Den är 70 cm bred men verkar bredare än så för man behöver inte se till att det finns flera lager tyg i barnets knäveck i och med att den är vadderad nästan 10 cm större delen av bägge långsidorna. Det gör att det inte klämmer och det blir mjukt för barnets ben och rygg. Har även vaddering på axlepartiet.
Har en sk. sluten svans - dvs sjalens bredd är ihopvikt så att det blir som en kompakt svans som man justerar ringsjalen med men när man kommer förbi det partiet så kan man finjustera över och underkanten lite som på "vanliga" ringsjalar.
Den finns i flera storlekar och man bör vara noga med att få rätt storlek för att det ska gå att justera den så att barnet sitter tätt intill kroppen på den som bär.


Fördelar:
- mycket ombonad och barnet sitter stadigt, glider inte ur den.
- skön vaddering för barnets rygg och ben
- mjukt, tunnt tyg i två lager
- vadderingen gör att sjalen verkar bredare och du kan dra upp den ordentligt upp mot nacken även på ett större barn

Nackdelar:
-små ringar som gör det svårare att t.ex öppna sjalen när man ska ta ur barnet men i och för sig så blir det väldigt säkert för det glider absolut inte :)
- lite för mycket stoppning i axelpartiet för att passa min axel riktigt bra
- den tar större plats än en ovadderad sjal

Den får en stark 3:a av mig. En 4:a om man sätter på större ringar. Jag skulle inte ge mig på att byta till större ringar själv för sjalen är väldigt mycket mer arbetad än vanliga ringsjalar och jag skulle aldrig kunna sy ihop den igen :D

Jag måste också få berätta varför jag ville prova den. Det var den första sjal jag såg som användes av en mamma med en då hyfsat liten bebbe i september förra -04. Och här och häpna - det är det enda bärredskap hon har använt (ingen vagn heller) och hon bär fortfarande sin 1-åriga dotter, även på långpromenad i den. Först nu funderar hon på att köpa en sele :D
Jag var ju bara tvungen att få testa den.......
Av Jennabus
#40084
Här är mina åsikter om Huggababyn, men jag är också återförsäljare av just den så inte heller jag är opartisk! :roll:

Hur som helst, Huggababyn är skön att använda enligt mig. Jag har en pojke som väger över 13 kg, och jag bär honom lätt i den utan att det tynger nämnvärt eller skaver nånstans. Jag brukar använda min Huggababy på eftermiddagarna när det är dags för tillagning av middag, då sonen ofta behöver ta igen sig en stund innan det är dags att äta kvällsmat. Han sitter som i en liten säng i den och somnar utan problem.
I och med det vadderade axelpartiet så känns den oerhört skön mot axeln.

Det som är lite klurigt i början är de små ringarna som gör det lite bökigt att justera sjalen, men det lär man sig efter två-tre ggr hur mycket man behöver spänna sjalen, sen behöver man inte lossa på tyget alls!
Sammantaget är det en bra sjal, som är väldigt skön och enkel att använda, bara att hänga den på sig! :D
/Jenny
Användarens profilbild
Av Eir
#70518
Jag har länge varit sugen på att prova en Huggababy och nu när jag gjort det kan jag säga att den är precis som jag hade förväntat mig. Det känns som den avlastar lite bättre än andra ringsjalar och skär inte in p g a vadderingen. Det är inte alls så svårt att justera den, trots de små ringarna och lite tjockare tyg, som jag hade trott. Det är bara när man ska ta ur barnet som jag hellre "lyfter ur" än att släppa på tyget och låta sjalen glida av som det blir lite trixigare, t ex om barnet somnat i sjalen och man vill lägga ner det.

Jag är också återförsäljare, men säljer inte på nätet...
Av Annsofi
#72869
bara ett litet tips...när barnet somnar lägger man ner barnet i slingan, tar igenom huvudet (sitt eget) och öppnar den när man lagt ner barnet, sen låter man barnet sova vidare på slingan som på vilken filt som helst.
Av Aelia
#88710
Jag har en sån och jag tycker att den är jätte bra, alvastar bra, ok, min bebis är bara 3 månader gammal men ändå känns det väldigt bra. Den enda nackdelen är nog små ringar. Jag såg den för första gången på Karatina i somras då hon hjälpte mig med didyn, så efter det köpte jag en sån, och är glad för det. Tycker att den är bättre än vanlig ringsjal. Fast visst den behöver mer plats i skötväskan. Kan bara rekomdera.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?