Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
1
50%
2
Inga röster
0%
3
Inga röster
0%
4
1
50%
5
Inga röster
0%
Av Annsofi
#30940
jag har den som är på bilden :D min finaste sjal i sjalsamlingen! Införskaffad inför ett bröllop i augusti. Sjalen känns arbetad och är mycket välsydd! Tyget är underbart Thai-siden med jättefint fall och ett plus är att den inte heller skrynklar. Det är nog fallet i tyget, sömnaden över axeln och den otroligt praktiska fickan med knapp som imponerar mest. Det enda eventuella minuset är också just denna sjalens stora fördel nämligen tyget. Jag vet inte om det bara är en känsla för jag vågar inte prova förrän efter bröllopet men hur starkt och tåligt är tyget? Jag är lite försiktig när jag justerar den men så är jag ju också van vid Huggababyn som man får dra till i rätt så hårt när man ska justera...Sen är jag lite rädd att fransarna ska gå upp, Jonathan tycker nämligen om att dra i dem. Har inte heller tvättat den ännu och det väntar jag nog med så länge som möjligt. Min Hipstar är och förblir en läcker festsjal och som sådan värd sitt pris! Det känns kul att ha en sjal som matchar festklänningen men de andra Hipstar sjalarna i bomull är säkert mer tåliga för vardagsbruk och ändå väldigt läckra.

Jag har en del ringsjalar i samlingen, bla Retro sjalen också den från Stjärnbarn, men tycker att denna avlastar bättre och att detta tyget har bra stadga + att den faktiskt inte glider vilket jag ibland känner är ett problem med min Retrosjal. Nu är just denna Hipstar sjalen i Thai-siden otroligt vacker och sidentyg är ju speciellt. Hipstar sjalarna är ju annars i lite olika design och tygval men om alla är så genomarbetade och välsydda som denna så blir man inte besviken om man köper en Hipstar. Snabb service också måste jag tillägga. Det finns en nackdel till - eller fördel (beroende på hur man ser det) jag kommer garanterat att få ha denna sjalen för mig själv...min man kommer inte att använda den :wink: ...

Säljer inte denna sjal.
Av Annsofi
#39829
hum, jo den skrynklar faktiskt lite märkte jag efter lite oöm behandling :cry: men annars är jag fortfarande lika kär i den som tidigare :wink:
Användarens profilbild
Av mammahumla
#42443
Jag har en Silverapelsin Hipstar och är mycket nöjd med den så här långt! Mjuk, skön, stadig och underbart vacker dessutom! Folke som är en dryg månad trivs utmärkt i den och en god vän provbar sin 2½-åring och han trivdes lika bra han! :-)

Nu har jag bara min hemsydda att jämföra med men den här vikningen kring ringarna är mycket bekvämare än det jag lyckades åstadkomma.

Bild
Användarens profilbild
Av solängel
#197064
Är grymt besviken på den hip star (hippie chic) jag har. Tyget är fint, vikningen OK (inte lika skön för mig som ringovikning, men den duger) men den är inte fint sydd! Tyvärr. :cry:

Den är slarvigt sydd i vikningen, mitten är liksom inte i mitten och kantbanden är inte snyggt påsydda, sömmar lite här och där... dessutom är kantbandet på ena sidan bredare än andra. Traskant syns på en del ställen. Ringarna var dessutom i silver, fast de på bilden var guld eller brons, vilket passade bättre till tyget.

Hade jag köpt den här sjalen nu, hade jag skickat tillbaka den fortare än kvickt, men det var första sjalen jag köpte, så jag visste inte bättre. :oops: Funderar på att sy om den, men det känns drygt att sitta och sprätta och göra om, samtidigt känns det trist att ha en så pass dyr sjal liggande till ingen nytta...
Användarens profilbild
Av solängel
#207283
Har nu fått en ny ringsjal från stjärnbarn, i svart/guld thaisiden med elefanter på! Och måste ändra mitt omdöme lite...

Denna var mycket mer välsydd, skönare vikning och snyggare sömmar! Och :tumsup: för Jenny som bytte ut min sjal, trots Murpys lag :wink: Schysst!

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?