Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
2
10%
3
5
24%
4
11
52%
5
3
14%
Av GodisGlader
#33999
Jag älskar min! ingen rör den här hemma utan den är helig :lol: inte ens gubben flyttar på den men vågar flytta dom andra sjalarna jag har :roll:
Har inte provar någon annan ringsjal eftersom jag trivs så bra med den, vill helt enkelt inte ha någon annan.
Klarar av och bära bra med den (mataffären, till bilen och liknande)
Det är jag nöjd med eftersom jag stelopererat ryggen men känner inte av det :D

Var tvungen att sätta ner tjejen lite snabbt i den så ni får se hur min ser ut...

Bild

Närmare på tyget då det syns så dåligt... inte super bra men men, den är sommrig och fin!

Bild
Användarens profilbild
Av Kristina
#34013
Annsofi skrev:Kristina - självklart ska du hoppa in i tråden o visst ska du dela med dig av dina erfarenheter av era sjalar! ni har ju helt klart bäst erfarenhet av dem!
Kroppsbyggnad - Absolut! och så har tyget också stor betydelse. det är det som är så svårt - och spännande - med ringsjalar. när jag visar o lånar ut produkter så visar detta sig tydligt när det gäller ringsjalar och även selar. det som en tycker känns kanon är obekvämt för någon annan. i och med att ringsjalen belastar bara ena axeln så är man väl lite mer känslig för skillnaderna mellan olika ringsjalar än vad man är för olika långsjalar. sjalträffarna är ju bra så man får lite möjlighet att prova vad som passar en själv bäst.
Ja, det är ju så, det allra bästa är om man kan priva flera olika modeller innan man bestämmer sig.
Det är alltid värdefullt att få synpunkter också så vi har det i bakhuvudet om vi känner att vi behöver göra om sjalarna på något sätt. :)
Användarens profilbild
Av Helena
#34070
Jag tycker det känns lite olika från gång till gång när jag bär i ringsjalar.tk-sjalen. Har jag ringen för högt upp, så kan jag inte sprida ut tyget så bra över axlen och då blir det inte så skönt. Men jag behöver bara en ringsjal för snabbärning, ibland bara för en minut när jag ska gå på bussen och vill ha händerna fria. Och den tar ju så liten plats i väskan, en ringsjal i ett grövre tyg skulle ju inte göra det. Jag tycker att det är mycket skönt att den är så tunn, nu när det så varmt.
Men jag orkar inte bära länge i den, det känns jätte bra först, men sen blir jag trött. Men det kan ju bero på att min son väger 11 kilo.
Senast redigerad av Helena den sön jul 10, 2005 08:05, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Prinzess
#34664
Åhh..väntar med spänning på att min sjal ska komma! :D
Användarens profilbild
Av diddeldi
#35931
vi trivs bra med ringsjalen, bra att ha när man ska bära en kort stund. snygg är den också.

här är två bilder:
Bild Bild
Användarens profilbild
Av mallinpallin
#36046
En stark 4:a
Vi trivs jättebra med vår.
Den är kanonfin.
Perfekt för kortare bärturer.
Ibland har jag dock svårt att få tyget utspritt över axeln och ryggen.
Användarens profilbild
Av vanja77
#36108
Jag var väldigt possitiv till denna sjalen redan innan jag såg den men efter att ha både studerat den närmre, klämt och kännt och provat så hamnar den definitift uppe bland dom översta sakerna på min
Vill-ha-nu-lista


*ler* den är proffsigt sydd och väldigt smidig
Användarens profilbild
Av Mia
#51533
Jag har en flanell-ringsjal som är hur söt som helst! Vit botten med Fina blå nallar och små enstaka stjärnor i rött och grönt. (Du hittade verkligen rätt i smak Kristina!) Bra service härifrån!
Den är mjuk och go.
Avlastar ok men tyvärr passar den inte min kropp lika bra som en Ringo. Den vikningen gör att själva mitten på undersidan där kanterna möts, inte alltid stannar kvar i mitten utan liksom glider runt och då trycker det fel på mig. :roll:
Just nu är den mysvagga i spjälsängen (hoppas du inte tar illa upp Kristina, den är gosig och lagom lång och Nemo gillar den där! :wink: )
Avstår dock från att sätta betyg då det känns orättvist för att jag inte har provat deras "vanliga" sjalar.
Användarens profilbild
Av Nova
#56090
Jag tycker den är riktigt bra.

Smidigt att få i barnet och lätt att justera ringarna.
Inget tyg som korvar till sig vilket jag råkat ut för med andra ringsjalar.
Avlastar ganska bra.
Snygg och sval. Kul att få välja färg på både tyg och ringar.
Bra pris.
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
#64962
Jag gillar inte den här. Den är fint sydd, den är snygg och vikningen är ok. Men tyget är verkligen inte avlastande alls. Det är stumt och svårt att få till. Jag köpte denna som första sjal och blev nästan lite avskräckt.
Användarens profilbild
Av April
#89951
Jag tycker att tyget är för tunt för mig. Jag behöver tyg med mer avlastning. Det är ett tunt lakanstyg och det hade varit skönare om tyget varit grövre...

Det är en billig sjal, som man har råd att ge bort - så som "ge bort sjal" tycker jag den är bra (fast man kan ju även sy själv ;-)).

Kram
Senast redigerad av April den mån jan 02, 2006 23:35, redigerad totalt 1 gånger.
Av Lina
#109914
har bara använt min röda i en vecka nu, men är glad över den. Har burit min son i en BBsele innan och tycker att sjalen avlastar mycket bättre än selen, trots att den enbart ligger på en axel. Dock tycker jag att det fortfarande är lite knepigt att få tyget bra över axeln, men det kan bero på ovana. Jag har även haft svårt att få till en vagga, men som sagt, jag är nybörjare.
Användarens profilbild
Av Suskiv
#112746
Nu har jag använt sjalen ganska länge och jag gillar den verkligen. Jag kan bära Torkel ganska länge i den och Tova korta stunder. Eventuellt är tyget lite i tunnaste laget, men fördelen med det är att det blir liten att ta med och att den är sval att bära med.

Den är jättefin. Jag har en naturvit med guldringar.
Användarens profilbild
Av sonja
#554071
den får en ganska stark 3a av mig. Den är bra, den fyller sin funktion, men inte så mycket mer än så tycker jag.

+ den är lätt, tunn, blev förvånad när jag fick hem den. Enkel att ta med, helt klart ett jätteplus!
+ snabb att ta på och av
+ ganska fin
+ dottern trivs i den

- Inte så bekväm över axeln tycker jag, ringen måste sitta ganska långt ner för att få skön över axeln
- Blir snabbt trött, men det är ju liks inte meningen att man ska bära längre stunder i ringsjal så det är inte ett så jättestort minus (hon väger lite drygt 10 kg)

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?