Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
2
10%
3
5
24%
4
11
52%
5
3
14%
Användarens profilbild
Av April
#25879
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas ;-)

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 19:36, redigerad totalt 4 gång.
Användarens profilbild
Av Helena
#25894
Jag har nu köpt en ringsjal från www.ringsjalar.tk och jag tycker att den är jätte fin. Den är grön och ser jätte somrig ut. Tyget ligger bra över axeln, och man kan dra ner det precis så mycket att man får den där extra avlastningen som man inte får ifall ringsjalen är sydd väldigt smal över axeln. Nu äntligen sitter Miles i ringsjalen som jag vill att han ska sitta i bärabarn-sjalen, men som han oftast inte gör, för att jag inte får till det.
Jag gillar den långa svansen, eftersom tyget är så tunt stör den inte alls. Det känns bara lite lyxigt att gå omkring med den, man kan låtsas att man har en sådan där snygg sidensjal och drömma lite.

Tyget är väldigt tunt och det blir säkert skönt i sommar. Fast först var jag nästan lite orolig för att det var så tunt, att det liksom inte skulle hålla för Miles tyngd, men det verkade ju inte vara några problem. Fast ifall det hade varit vinter och Miles hade haft overall på sig, hade jag nog velat haft ett tjockare tyg.
Den får en 4 av mig, för den är jätte skön att bära i och den är ju billig, men man kanske inte kan räkna med att den håller i all evighet, det är ju trots allt rätt tunt bomullstyg och man vet ju inte hur tyget blir efter många tvättar.
Användarens profilbild
Av Bella
#25939
Kristina &Sandra:
Nu får ni hitta på ett namn på era sjalar!!
Det är ju för jobbigt när man pratar om dem annars - "Nån som tar med sin www.ringsjalar.tk-sjal på träffen ?" :wink:
Ni kan ju alltid ordna en namntävling med en sjal som pris, det brukar ju få igång folk här inne. :lol:
Av randig
#25988
Jag är nöjd med min! Fast vi har bara haft den en vecka och har inte riktigt fått grepp om det hela ännu.

Den är snygg (naturvit med svarta ringar) och när vi var och handlade med den här om dagen somnade lillskrutten i den så han är nog nöjd han med. :D
Användarens profilbild
Av Gabnus
#30698
Jag tycker väldigt mycket om ringsjalen - TKsjalen ;)

Den avlastar bra och är välsydd. Den är tunn, vilket är bra på sommaren, men den fungerade för oss även när det var kallt ute.

Jag är en 44-46, dock minskande och sjallängden fungerar fint.

Det är toppen att man själv kan välja bland så många tygfärger och även kombinera ringarna.

Jag ger sjalen en 4:a, för en långsjal är det ju såklart inte ;) :D
Användarens profilbild
Av kalina
#30949
Japp, den är en riktig hit! Perfekt att bara kränga på när Hanna är trött och vill bli buren, och lika lätt att kränga ur utan att hon vaknar när hon sedan har somnat. Snygg som accessoar på fest! Jag bar Hanna i den på min systers student och fick många ögon på mig! Flera kom fram och gav positiva kommentarer :o Funderar på att sy en egen i något riktigt festligt tyg till nästa kalas :)

Kan bära i den max en timme, helst inte mer än en halvtimma. Men det ligger ju i denna sjals natur att användas korta stunder! Som komplement till långsjalen är den oumbärlig och får därför en 5:a av oss.

Valde precis som de flesta andra färgen khaki. Så här ser vi ut i den :D

Bild
Av Annsofi
#33621
har också khaki med svarta ringar och jag gillar färgen som är snygg nu till sommargarderoben. jag kan ju börja med att säga att min man tycker sjalen är både snygg och bekväm så nu har han en "egen" ringsjal. Tyvärr ligger den inte alls bra på min axel. Eftersom den inte passar min axel ger den inte heller den avlastning jag önskar. Om denna axelmodell passar kan ringsjalar.tk vara ett bra alternativ för den som inte har möjlighet att sy en egen ringsjal och som vill ha ett enkelt och billigt bärhjälpmedel för korta (!) bärstunder. Skillnaden för mig mellan denna och andra dyrare ringsjalar ligger just i bekvämligheten över axeln och i graden av avlastning när man bär tyngre barn. För mig som bär Jonathan på snart 10 kilo långa stunder, gärna ett par timmar, i ringsjal är därför denna inte ett bra alternativ för mig och den får därför ett lägre betyg. Min man som tar den på sig till och från lekplatsen osv. skulle nog höja betyget lite men jag betalar gärna lite mer för en ringsjal för att kunna bära betydligt längre stunder.
Har sett att det kommer lite roligare tyger och fler variationer på ringsjalar.tk vilket är ett stort plus!

Säljer inte denna sjal.
Senast redigerad av Annsofi den tor jul 21, 2005 21:54, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
Av Helena
#33702
Annsofi skrev:har också khaki med svarta ringar och jag gillar färgen som är snygg nu till sommargarderoben. jag kan ju börja med att säga att min man tycker sjalen är både snygg och bekväm så nu har han en "egen" ringsjal. Tyvärr ligger den inte alls bra på min axel. Eftersom den inte passar min axel ger den inte heller den avlastning jag önskar. Om denna axelmodell passar kan ringsjalar.tk vara ett alternativ för den som inte har möjlighet att sy en egen ringsjal och som vill ha ett enkelt och billigt bärhjälpmedel för korta (!) bärstunder. Skillnaden för mig mellan denna och andra dyrare ringsjalar ligger just i bekvämligheten över axeln och i graden av avlastning när man bär tyngre barn. För mig som bär Jonathan på snart 10 kilo långa stunder, gärna ett par timmar, i ringsjal är därför denna inte ett bra alternativ för mig och den får därför ett lågt betyg. Min man som tar den på sig till och från lekplatsen osv. skulle nog höja betyget lite men jag betalar gärna lite mer för en ringsjal för att kunna bära betydligt längre stunder.
Har sett att det kommer lite roligare tyger och fler variationer på ringsjalar.tk vilket är ett stort plus!
Hej!
Vad är det som gör att man kan bära länge i en Hugababy eller andra ringsjalar, de belastar väl också bara ena axeln? Jag som har ett lite större barn på 11 kilo, tror nog inte att jag skulle orka bära länge i någon ringsjal.
Användarens profilbild
Av Eir
#33739
Reviderar lite nu när jag provat fler modeller...

Ringsjal är bäst för höftbärande tycker jag. Jättesmidigt! Jag tycker sjalen funkar bra, men trivs bättre med Maya wrap. Stör mig lite på att tyget blir rynkigt och "ostruket" direkt. Sen passar tyget vid ringarna mig inte så bra som t ex Mayan. Ringarna är snygga och färgen på tyget också. Ev. är tyget också lite tunt för min smak.
Senast redigerad av Eir den mån sep 12, 2005 17:37, redigerad totalt 5 gång.
Av Gäst
#33803
Jag ser stora skillnader mellan olika ringsjalar precis som det finns skillnader mellan olika selar eller olika långsjalar. En långsjal av tjockare tyg avlastar bättre än en tunn långsjal. Tyget har i mitt tycke oerhört stor betydelse även för hur mycket en ringsjal avlastar och det finns olika modeller på hur ringsjalen är sydd över axeln vilken även det i mitt tycke gör stor skillnad mellan olika ringsjalar. Tyget på den sjalen jag har från ringsjalar.tk är relativt tunt men det är även novan som dock ligger bättre på min axel. Hipstar sjalen jag har i thai-siden avlastar mycket bra men jag har inte provat någon annan sidensjal och vet därför inte om det beror på tyget eller Stjärnbarns axelmodell som ligger perfekt på min axel. Hade ringsjalar.tk sjalen jag har varit av tjockare tyg hade den säkert gett mig bättre avlastning. Vill man bara bära kortare stunder, till och från bilen osv. i en ringsjal så fungerar den jag har från ringsjalar.tk bra men det finns ringsjalar som man även kan bära 2-åringar lite längre stunder i.
Av Gäst
#33805
Jag ser stora skillnader mellan olika ringsjalar precis som det finns skillnader mellan olika selar eller olika långsjalar. En långsjal av tjockare tyg avlastar bättre än en tunn långsjal. Tyget har i mitt tycke oerhört stor betydelse även för hur mycket en ringsjal avlastar och det finns olika modeller på hur ringsjalen är sydd över axeln vilken även det i mitt tycke gör stor skillnad mellan olika ringsjalar. Tyget på den sjalen jag har från ringsjalar.tk är relativt tunt men det är även novan som dock ligger bättre på min axel. Hipstar sjalen jag har i thai-siden avlastar mycket bra men jag har inte provat någon annan sidensjal och vet därför inte om det beror på tyget eller Stjärnbarns axelmodell som ligger perfekt på min axel. Hade ringsjalar.tk sjalen jag har varit av tjockare tyg hade den säkert gett mig bättre avlastning. Vill man bara bära kortare stunder, till och från bilen osv. i en ringsjal så fungerar den jag har från ringsjalar.tk bra men det finns ringsjalar som man även kan bära 2-åringar lite längre stunder i.
Användarens profilbild
Av Kristina
#33812
Helena: Hoppas ni inte tar det som reklam att jag hoppar in i tråden nu, är bara tvungen att kommentera lite apropå avlastning.
Jag har ägt en Nova och den fick jag aldrig till att bli särskilt avlastande (försökte i över ett år), men min egen (alltså en "tk-sjal") tycker jag avlastar superbra. I vintras bar jag lätt min 10-kilostjej i den i drygt 1 timme, det trodde jag inte var möjligt med ringsjal innan jag blev tvungen att testa (riksträffen i sthlm, lång promenad till vandrarhemmet i snöslask.. :roll:).
Så hur bra olika ringsjalar avlastar måste alltså ha något att göra med hur man är byggd själv, eller vad tror ni?
Användarens profilbild
Av Anso
#33828
[quote="Kristina"
Så hur bra olika ringsjalar avlastar måste alltså ha något att göra med hur man är byggd själv, eller vad tror ni?[/quote]

JÄPP, och det tar ju också ett tag att köra in sig på just "sin" ringsjal tycker jag. Men för min del så gillar jag bäst de sjalar jag själv har sytt i lite grövre tyg jämfört med t.ex de i sidentyg med samma axelvikning.
Användarens profilbild
Av Zandra
#33842
Kristina skrev:
Så hur bra olika ringsjalar avlastar måste alltså ha något att göra med hur man är byggd själv, eller vad tror ni?
Ja, något är det ju. Tycker precis som Anso att det även verkar bero på materialet. Har haft ett antal olika i bomullstyg & de har avlastat bra & varit sköna.
har nu min superfina i siden som jag älskar men som är så obekväm! Det hjälper liksom inte vad jag gör, det blir värk i axeln varenda gång. Skumt det där. Annars är den ju dunder, sval & lätt men något blir galet. Siden är ju ännu mer stumt än bomull, kanske är det det.
Av Annsofi
#33926
Kristina skrev:Helena: Hoppas ni inte tar det som reklam att jag hoppar in i tråden nu, är bara tvungen att kommentera lite apropå avlastning.


Så hur bra olika ringsjalar avlastar måste alltså ha något att göra med hur man är byggd själv, eller vad tror ni?


Kristina - självklart ska du hoppa in i tråden o visst ska du dela med dig av dina erfarenheter av era sjalar! ni har ju helt klart bäst erfarenhet av dem!
Kroppsbyggnad - Absolut! och så har tyget också stor betydelse. det är det som är så svårt - och spännande - med ringsjalar. när jag visar o lånar ut produkter så visar detta sig tydligt när det gäller ringsjalar och även selar. det som en tycker känns kanon är obekvämt för någon annan. i och med att ringsjalen belastar bara ena axeln så är man väl lite mer känslig för skillnaderna mellan olika ringsjalar än vad man är för olika långsjalar. sjalträffarna är ju bra så man får lite möjlighet att prova vad som passar en själv bäst.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?