Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Carolinah
#8876324
Har använt sjal och sele nån månad, trikå o vävd funkar jättebra, men ringsjalen jag haft i ca 2 veckor tycker jag inte att jag får till nå bra. Tyget fastnar i ringarna och ungen hamnar inge bra. Har ju dock förstått att ringsjal känns meckigare för många. Kanske jag ger upp för lätt? Har ni några bra allmänna tips för att lyckas? Bebisen som bärs är två månader.
Användarens profilbild
Av Kristina
#8876379
Ringsjal är bäst till lite större bebisar tycker jag. Nästan det enda jag använde ringsjal till när V var så liten var som stöd när jag satt vid datorn och ammade. :roll:
De bästa tipsen jag kan ge om du ändå vill bära sittandes i den är att börja med ringarna högt upp på axeln, ha den så åtdragen det går så att du ändå får i bebisen, dra upp underkanten av sjalen långt mellan din mage och bebisen så den sitter i en ordentlig påse, och ha koll på kanterna för att kunna justera och dra åt i nacken ordentligt.
Av mammatillE
#8876430
Jag tror det blir bättre om en eller två månader när bebis är mer stadig. Försök då och var lite envis för det är super med Ringsjal. I början bar jag en del På mage i den, är ju sval sommartid och sen varje dag på höften vid matlagning, snabb-bärande borta och hemma. Avlastar fortfarande bra till 10,5 kilos tös.

Min man använder scootababy höftsele- sämre avlastning, mer lättanvänd.
Av krakri
#8881003
Håller med att ringsjal fungerar bäst när barnet i stabil i överkroppen. Vår son är 6 månader och väger 10kg. Finns inget bättre än ringsjal på höften. Min man som är rätt skeptisk till sjalar älskar SIN ringsjal, hehe. :vågen:

Så vänta lite till. Det kommer fungera toppen! :heart:
Av Heybaby
#8881415
Jag får inte heller till det. Min tjej är snart fem månader och jag har en jättefin bb ringsjal som jag skulle vilja använda. Tycker det är svårt att få tyget utbrett över ryggen och det känns som att tyget som går över axeln skär in i halsen. Surt, för min ringsjal är den snyggaste sjalwn jag någonsin sett. :love: och jag vill använda den jämt!
Användarens profilbild
Av Carolinah
#8938104
Hm ni hade nog helt rätt. Nu är bebis 4 mån o jag provade på höften idag, han satt rätt bra faktiskt. Men, jag tycker tyget tjorvar o fastnar lätt. Hur gör man när man drar åt? O hur får man tyget mjukare?
Av mammatillE
#8938191
Olika märken på Ringsjal är olika till vikning över axel och till justeringsegenskaper. Hoppas du får till det. Ringsjal är grymt när det funkar :)
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?