Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av mammacj
#8008817
Jag funderar på att köpa en bärsele, antagligen manduca. Men jag funderar på om jag kan använda den även på vintern, eller är det mest på våren och sommaren man använder den? jag tänker att det kanske är för kallt för bebisen att vara i sele då om det är minusgrader ute?
#8008821
Det beror ju på hur stort barnet är och hur du klär dig och barnet. Om man bär mindre barn i sele kan man ha selen under jackan. Öppningen kan täckas på olika sätt. Eller så kan man ha en bärjacka, bärväst eller något anna bärplagg som finns på marknaden eller något du syr själv. Större barn kan man bära utanpå jackan iklädda full ytterklädsel med overall, stövlar osv.

Lycka till!
#8008899
Jag bar i sjal hela första året (ja inte dygnet runt ;-) men vi hade ingen barnvagn) och w är född i februari. Som nyfödd under en större jacka med en gosig koftaom oss två. Andra vintern med kofta om oss båda och ullponcho över. Varma strumpor och mössa och fuskpolo på barnet.

Gick finfint!
Av sjaltokan
#8008911
Klart du kan använda bärsele på vintern, det finns massa praktiska kläder att ha på sig när man bär, så länge man bär på magen är det lätt.

Sen när barnet blir så stort så man bär på ryggen är det nästan enklast att klä på barnet och sätta det utanpå sin jacka, men det finns bärjackor och andra smarta lösningar för ryggbärandet också.

Lycka till med sel-köpandet :tumup:
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?