Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5=högst)

1
Inga röster
0%
2
2
13%
3
Inga röster
0%
4
5
31%
5
9
56%
Användarens profilbild
Av Anso
#151992
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas.

Bild
Användarens profilbild
Av Jofimiel
#188585
nån annan o jämföra med men jag älskar den redan, fick den idag och har redan haft den över 3 timmar på ikea! Knubbesjalkille trivdes som fisken och den får högsta betyg av mig!
Användarens profilbild
Av nickie
#208249
Jag har inte utvärderat nån annan ringsjal så noga. Säljer BB-sling i min butik.

Jag tycker det är en väldigt mjuk o go sjal. Den ligger alltid i bilen när lilltjejjen o jag ska åka nånstans. Kan inte tänka mig nåt bättre när man ska göra snabba ärenden som skicka paket på posten eller handla lite på Ica. Men det gäller nog alla ringsjalar.
Den får en 4a av mig. Jag tycker det är svårt att spänna åt den o få ringarna att stanna vid axeln, de kanar ner mot barnet. Kan bero på min jacka, har mest haft vinterjackan ihop med den sjalen. De gånger jag haft vindjacka har det varit lättare att korrigera. Nån sa dock att det berodde på sättet ringarna är fastsydda. Jag vet inte.
Jag gillar färgerna den finns i, det är kul att det finns annat än rosa o blått, även om den finns i de färgerna oxo. Jag har eb Current som är jättesnygg!
Användarens profilbild
Av Nova
#224247
Jag har en sådan och jag använder den flitigt.
Tycker mycket om den.

Den är sydd i diagonalvävt tyg vilket gör att den avlastar bra.

Tyget är mycket mjukt och skönt.

Vikningen över axeln är annorlunda mot andra ringsjalar jag provat
och jag var ganska tveksam till modellen innan jag testat den ordentligt.
Nu måste jag säga att vikningen funkar fint, iaf för mig.

Ringarna är ganska små, men det gör den inte svårjusterad,
istället gör det att man slipper gå och efterspänna sjalen, den håller sig spänd ändå.

Jag har dock också märkt (som föregånde skrev) att ringarna gärna kanar ned från axeln och istället ned mot barnet.
Det är eg. det enda jag inte är helt till freds med.

Ringsjalen är ganska dyr, men jag tycker den är värd sitt pris.
Användarens profilbild
Av Tabby
#353239
Håller med föregående talare.

En jättemysig och skön ringsjal. Är väldigt nöjd med den.
Av de ringsjalar jag provat får den bäst betyg.
Användarens profilbild
Av caelajemma
#981959
Jag trodde att BB-slingen skulle vara ringsjalen med stort R, men när jag väl fick tag på en så passade den inte min axel något vidare. :( Sen tyckte jag, precis som tidigare BB-slingtestare, att ringarna har en förmåga att kana neråt. Ringon, som jag var lite osams med just då, vann ändå solklart över BB-slingen. Det som är på plussidan är dock tyget som är väldigt trevligt, och att det finns ett antal snygga färgkombinationer att välja mellan. Men ändå, av de fyra ringsjalarna jag testat (BB-sling, Ringo, Bärabarn samt EllaRoo sling), så kommer BB-slingen hopplöst sist.
En liten 2:a blir det bara i betyg...
Av FrokenG
#8659726
Har haft en Looma tidigare som jag inte kom överrens med. Nu när minstingen snart är ett år sitter hon på höften största delen av dagen och jag va tvungen att ge ringsjalen en ny chans. BB-sling funkar mycket bättre!! Tyget är mjukt och skönt men ändå stabilt och när man väl fått den rätt krävs inte så mycket justeringar. En fyra får den av mig.
Av FrokenG
#8687212
Lee-nah skrev:Är 200:- ett bra pris för en begagnad?

Är det samma märke/tyg som i BB-slen?
Ja, samma tyg (tror jag, det kändes likadant i alla fall). Å 200 kr tycker jag låter (väldigt) billigt och bra.
Användarens profilbild
Av Lee-nah
#8688393
FrokenG skrev:
Lee-nah skrev:Är 200:- ett bra pris för en begagnad?

Är det samma märke/tyg som i BB-slen?
Ja, samma tyg (tror jag, det kändes likadant i alla fall). Å 200 kr tycker jag låter (väldigt) billigt och bra.
Ok. Tack. Ska kolla på den (hoppas på att den finns kvar =)
Behöver en ringsjal innan jag kan börja hyra ut känns det som =)
Användarens profilbild
Av Lee-nah
#8697040
Lee-nah skrev:
FrokenG skrev:
Lee-nah skrev:Är 200:- ett bra pris för en begagnad?

Är det samma märke/tyg som i BB-slen?
Ja, samma tyg (tror jag, det kändes likadant i alla fall). Å 200 kr tycker jag låter (väldigt) billigt och bra.
Ok. Tack. Ska kolla på den (hoppas på att den finns kvar =)
Behöver en ringsjal innan jag kan börja hyra ut känns det som =)
*köpt* =)

Det är en sån här:
Bild
Esploriamo le Suonerie Gratis!

Ciao a tutti! Voglio condividere con te una grande[…]

Chcę podzielić się z Wami moim najnowszym odkrycie[…]

Ny forumägare & Sjalbarns framtid!

Jag surfar ofta på forumet medan jag spelar […]

¡Hola a todos! Quiero compartir con ustedes[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?