Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
2
8%
3
6
25%
4
11
46%
5
5
21%
Användarens profilbild
Av April
#4972
Ge ditt betyg på sjalen! Motivera gärna ditt omdöme, så
att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 20:03, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av nilla
#5004
Jag gav den en 4, det som drar ner är att det bara går att knyta en knytning och att det var så kort tid den gick att använda, tills sonen vägde ca 8kg (om jag minns rätt)...
Men fram tills dess var den jättebra! Vi gick en dagstur med den i lite svårare terräng i somras (mycket upp och ner, men inte så man behövde klättra, bara hålla i sig) och det var betydligt tyngre och otympligare att bära vår lilla 20L-ryggsäck än sonen! Det blev aldrig outhärdligt varmt heller, fast det var en varm dag.
Detta var min första sjal efter 4 mån med babybjörn, det är möjligt att mitt omdöme skulle vara annorlunda om jag använde den nu. Ser fram emot att bära nästa barn i den, jag får väl återkomma...
Användarens profilbild
Av Suskiv
#5006
Härligt tyg och lagom varm som innesjal, men avlastar inet särskilt bra. Vill nog ha bredare tyg,
Användarens profilbild
Av sofiak
#9712
till min lilla kille. Men nu (8 kilo) har han blivit för tung.
Men den är kanon till en nyfödd, och snygg!
Användarens profilbild
Av KATARINA
#11049
är svårt att sätta betyg. Men först och främst är den ju väldigt snygg och välgjord. Mycket lätt att knyta och sval på sommaren. Bär min son fortfarande i den ibland fast han snart väger 10 kilo. Efter ett tag sitter han dock inte riktigt bra nu. En sjal jag ångrar att jag inte hade i somras när han var nyfödd.
Av MariaL
#24987
Har nu börjat använda min Hug a Bug och jag tycker att den är jätte mysig till nyfödd bebis, väl gjord och snygg. Lätt att knyta på sig när man är ovan.
Användarens profilbild
Av Mia
#51528
Jag har en oliv/hassel, snygg! H-a-B finns i många snygga varianter och helt klar läckrast bland trikåsjalar till utseende.
Tycker att den är lite väl smal, särskilt på mitten. Jag vill kunna stoppa in fötter och samtidigt stödja nacken på en liten bebis men det går inte. Dock tycker jag att den avlastar likvärt mobyn pga att den är stummare fast den inte har bredden.
Det är lite trist att den töjer sig så mycket på längden och liksom inte stretchar tillbaka så bra... den blir längre, stummare och kanterna krullar sig under dagen.
Den är toppen på somaren och inomhus när det är varmt då den är tunnare och smalare än andra trikåsjalar och liten och nätt att bära.
Den är ju till för att bara göra en knytning med och det kan vara en nackdel om man vill variera, för då blir den inte så snygg längre.
Jag har knutit med smokingbältet innanför och x-et på barnets sidor de varmaste dagarna och det har fungerat hjälpligt (hade varit bättre med en bredare och snyggare med en enfärgad eller jämt mönstrad.)
Enkel och bra instruktioner.
Vet inte om jag tycker den är värd sitt pris.. nä jag tror inte det.
3 eller 4, 3 eller 4.... :roll: Den får bara en 3a trots att den är snygg...
Användarens profilbild
Av frida
#55559
Hej! Jag ger hug-a-buben högsta betyg då jag o grabben älskar den. Han är nu 2 mån och vi använder den dagligen. Den är snabb att få på sig, mjuk, praktiskt med fickan fram och smidig att ha under jacka el tröja.
Men ska tillägga att jag är novis på sjalar o den jag har är min första långsjal och har inte provat andra. Men är sugen nu när jag läst lite här bland recensionerna, och om h-a-buben ses som en inte så kul sjal blir det ju bara bättre med andra framöver då jag nu tycker h-a-b är toppen eh om ni förstår vad jag menar...

Gör ett tillägg nu några veckor senare när vi blivit med en storchenwiege. Jämförelsevis bär den vävda sjalen av mycket bättre och jag använder h-a-b mindre och mindre men blir det smått i familjen kommer h-a-b garanterat fram igen!
Användarens profilbild
Av miapia
#103169
En 4:a får den av mig.

+snygga färger
+lätt att knyta
+lätt att packa ihop i fickan
+avlastar bra
+mysig
+inte så mycket tyg att hålla reda på
+stadig
+perfekt till nyfödd

-dyr
-fickan kan kännas lite sladdrig
-eftersom den är så smal tyckte jag i början att det var lite svårt att få till huvudstödet, innan jag lärt mig att dra tyget rätt över rumpan
Användarens profilbild
Av _hanna_
#103360
Jag ger den en 3:a!! :?
Den är jättefin på alla sätt och vis, och tyget är lagom elastiskt! :)
Stort minus är att den krullar sig i kanterna! :cry:
Lite trist att det bara går att knyta den på ett sätt oxå..
Jag kunde inte använda den speciellt länge eftersom sonen vägde en bra bit över 5 kg när han föddes och blev snabbt "för tung" för H-a-B:en!! :? Den kändes svajjig och obekväm när han närmade sig 7 kg! :wink:
Men till en normalviktig nyfödd är den säkert kanon!! (Förutom de krulliga kanterna då :wink: )
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
#185542
Stark trea eller fyra från mig. Ok, det blir en fyra!

Plus är att den är så snygg, den är sval och inte så mycket tyg som en Moby tex. Lätt att knyta och helt ok avlastning till en liten nyfödd! Tusen gånger bättre än en BB-sele som jag hade till sonen :roll:

Minus är att den rullar sig i kanterna - mycket irriterande!! Och nu efter att jag har provat SINO så tycker jag att den både avlastar bättre och är ännu tunnare och smidigare.
Användarens profilbild
Av Deja
#211984
Jag bär min snart 6-månaders son på c:a 7 kg i Hug-a-Bub. Den avlastar bra och är väldigt snygg tycker jag. Var nyligen på semester i syd-Frankrike med enbart Hug-a-Bub:en som bärhjälpmedel, fungerade utmärkt både för upptäckar-promenader och sovstunder. Den är så smidig att ha med sig eftersom den är så liten (smal). Tar inte mycket plats i väskan och man kan ha den färdigknuten på sig även när inte barnet sitter i utan att det känns otympligt, vilket är väldigt bra när man åker runt och går i och ur bilen mycket.

Minus dock för att kanterna rullar ihop sig så mycket! Det gör att den får en fyra från mig.
Användarens profilbild
Av Elly
#355036
Är Hug a Bub, Hug a Bug och Hug a Baby samma sjal?

Jag har själv börjat beställa organ[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?