Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
3
9%
3
4
13%
4
17
53%
5
8
25%
Användarens profilbild
Av April
#4968
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 20:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Scilla
#8877
Ingen som har erfarenhet av denna? Jag har köpt den men får vänta ännu ett par veckor på bebisen, så under tiden har jag tränat med katterna. Det gick över förväntan bra men jag kanske ska vänta med betygssättningen tills jag har burit ett människobarn i den :mrgreen:
Av missX
#9170
då jag har en sådan och ingen annan användare svarat ännu.

Jag har tyvärr ingen erfarenhet av andra elastiska sjalar så jag kan inte göra en jämförelse.

Jag är iaf supernöjd med min minimundus. Den är lätt att knyta bra knytningar med och det blir en väldigt smidig knut då ändarna är avsmalnande. Tyget är mjukt och skönt och lagom elastiskt. Väldigt bra att det finns en mittmarkering. Extra positivt är det att man kan ha den på sig hela dagen vare sig man har barnet i eller inte.

Det enda negativa jag kan komma på är väl att den inte har lika lång användningstid som en vävd sjal. Och att fläckar syns väldigt väl på den.
Av Gäst
#12444
Hur länge tror ni att man kan använda den?

Jag vann just en sådan på Amningshjälpens Riksträff nu i helgen! :D

Supergulligt med den matchande mössa! Nä, nu måste jag ju gå och testa min nya sjal! :D
Användarens profilbild
Av Cecilia
#12479
Anonymous skrev: Jag vann just en sådan på Amningshjälpens Riksträff nu i helgen! :D

Nä, nu måste jag ju gå och testa min nya sjal! :D
Oj då, såg inte att jag var utloggad, inte meningen att vara anonym "gäst". Här har det varit fullt upp, hann aldrig testa sjalen. Det får vänta till imorgon.
Användarens profilbild
Av April
#12662
Hur gick det? Var den bra ;-) ?

Kram
Användarens profilbild
Av Cecilia
#12979
Ja, den känns faktiskt jättemysig! Och avlastar mer än Hug-a-buben, tycker jag.

Men Tindra är tyvärr lite för stor och rörlig. Om hon sov så skulle den vara skön, men nu hänger hon sig åt sidorna och då är den inte tillräckligt stadig. Jag får nog tyvärr inse att hon redan passar bättre i vävda sjalar. Buhu ...:cry:

Det såg jättegulligt ut med mössan till, men den var för trång egentligen. Till en nyfödd bebis så kan jag absolut rekommendera den! :D Men till en större och rörligare bebis ska man nog ha en vävd sjal.

Usch, vad ska jag göra??? Ska jag behålla antingen Huggen eller Minimundus för att spara till ett tredje barn om några år? Eller ska jag sälja ena i så fall vilken :?: Jag vet ju inte om jag får ett sommarbarn eller vinterbarn, om jag ens får fler barn över huvud taget? :?

Eller ska jag sälja båda två - och Ringon med kanske och köpa flera långsjalar som jag är sugen på just nu. Och sen köpa en ny trikåsjal om jag får fler barn, och se vad jag vill ha just då. Fast Hug-a-buben har ju varit så smidig och bra, och Minimundusen var så gosig! :?
:?: :?: :?: :?: :?:
Användarens profilbild
Av Zandra
#12989
Nä, men tur-Cecilia! Du är en rackare på att vinna sjalar ju! :D
Användarens profilbild
Av Tabby
#13000
Cecilia hur skiljer sig Huggen mot Minimundus i tyg?
Användarens profilbild
Av Zandra
#13009
Cecilia skrev:
Jaa! Very Happy

Fast den här gången hade jag köpt lotter för 400 spänn. Shocked Laughing
Åhå, då hade du snudd på köpt sjalen ju. :wink:
Kul ändå!!!
Användarens profilbild
Av Cecilia
#13020
Hug-a-buben är lite tunnare och stummare tyg. Det är svalare och den är nätt och lätt att knyta. Minimundusen känns tjockare, mjukare och mer stretchig. Det är bredare och känns som mycket mera tyg. Man är mer inlindad i Minimundus sjalen och på så vis ger den nog bättre stöd, medan Hug-a-buben är elegantare och mindre.

Hug-a-buben är mer tuff och snygg och känns nätt, smidig och sval. Minimundus känns gosig, mjuk och mysig. På sommaren skull jag hellre välja Hug-a-bub, på vintern Minimundus. Om man ska tänka sommar eller vinterbebis. Annars är det mer en smaksak. Jag tror att Hug-a-bub och UBW liknar varandra lite och Minimundus liknar Babnybundlern. Men jag har inte testat dem.
Användarens profilbild
Av Clärchen
#35616
Har haft sjalen i lång version i en månad nu och jag har varit nöjd med den från första början. Jag tycker inte alls att det är särskilt krångligt att knyta. Klart att det släpar lite i golvet tills man fått upp hela sjalen.

Redan första kvällen (och andra gången han satt i den) somnade Elis i sjalen och sov en hel timme medan jag åt, diskade och satt i fåtöljen.

Det är förstås en liten procedur att få i och ur men inte alls komplicerat.

En nackdel är att den töjer ut sig varje gång man har honom i den så man får knyta till den flera gånger om man plockar i och ur. Ytterligare en nackdel är att den är alldeles för varm så här på sommaren (nu är det ca 25 grader). Det blir ju flera lager både för mig och lillpojken.

Plus är just att man kan ha den på sig som en extratröja så man är klar att plocka i honom när han behöver komma upp och man inte behöver pyssla på sig först.

Plus också att man kan sluta in benen så att man skapar ett solskydd som man ju inte har med en bärsele.

Totalt blir det ändå en 4
Användarens profilbild
Av Lindis
#46517
Jag har en Minimundus trikåsjal, men det är min enda (hitills...) och första sjal, så jag är kanske inte den rätta att recensera den... men jag gör det ändå! :)

Jag är jättenöjd med den hitills, den är väldigt mjuk och gosig, och Melvin stortrivs. Jag knyter omslut, och har burit honom en hel del i vagga, men nu mest upprätt. Det är "mycket tyg", vilket gör att han sitter väldigt inbylsad. Har även provat att knyta "trygg vagga", det gick bra, men det blev mycket tyg över! Många varv runt midjan, i alla fall på en pygmé som mig :lol:

Bra med markering på mitten.

Såg nu att den finns även i 50-bredd, det skulle nog passat lite bättre när han är så liten.
Användarens profilbild
Av Scilla
#47847
Bild
Detta var min första sjal och jag använde den massor tills dess att sonen närmade sig sju kilo, då började det kännas en smula svajigt. Jag minns att när jag packade upp sjalen första gången tyckte jag att det var en himla massa tyg, men jag hade ju å andra sidan aldrig sett en bärsjal förut :lol: Nu när jag känt på och provat en del andra sjalar inser jag att detta är en mycket smidig sjal.

Jag knöt i stort sett bara omslutet kryss, och det fungerade jättebra att bara plocka ur och i sonen utan att knyta om, även om man kanske behövde tajta till knytningen lite efter några gånger. Tyget är jättemjukt och gosigt för en liten bebis, väldigt mycket bomullskänsla. Vi använde den mycket till att bara svepa in sonen i när han sov och så. Ändarna är avsmalnande och längden 4,6 är perfekt för att jag ska kunna knyta omslutet med knuten (som då blir jätteliten) på magen. Bra och tydlig mittmarkering. Är superskön och avlastar bra så länge barnet inte väger för mycket. Finns ju inte i så många färger men jag tycker den beigerandiga (färgväxande bomull!) är jättefin om man inte behöver "lysa" :wink: Jag ger den en fyra, eftersom jag inte provat några andra elastiska sjalar.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?