Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
2
2%
2
Inga röster
0%
3
10
10%
4
43
42%
5
47
46%
Användarens profilbild
Av April
#4967
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 20:01, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Alven
#4992
Mycket prisvärd "nybörjarsjal"! Den är smidig, avlastar bra, och är billig! Allt man kan önska i en trikåsjal m a o... :D

David, 4 månader, sover i mobyn:
Bild
Senast redigerad av Alven den tis jun 21, 2005 17:17, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Ia
#13440
Jag skaffade Mobyn till när Ludvig föddes. Hade bara burit Lovisa i BB-sele när hon var liten och var då irriterad över den korta användningstiden för dewn rätt dyra selen. Det var en milsvid skillnad att bära i sjalen!

Mobyn var lättknuten för en nybörjare som jag, och den var lätt att få att sitta bekvämt. Jag kunde bära Ludvig i många timmar i den utan att det kändes nånstans i kroppen på mig!

När han kom upp i vikt (typ mot 4 månader och 7 kg) så var det däremot inte längre bekvämt, utan tyget korvade ihop sig när man gått en stund. Dags för en vävd sjal, alltså! :)
Av LL
#15850
Har använt mobyn dagligen under tiden dottern var 4-11 månader (5-8 kg) och är jätte nöjd. Hållt form och färg mycket bra, trots många tvättar och slitage. Är lätt att jobba med - smidig och följsam. Skulle kunna bära tyngre barn i den, men går nu över allt mer till vävda sjalar - mest för omväxlingens skull.
Användarens profilbild
Av HelenaW
#16552
Den första bärsjal jag använde, tyckte genast om den! Otroligt mjuk och skön, lätt och smidig att lära sig knyta, känns ändå stabil. Tyckte att jag kunde bära "hur länge som helst" i den tills min dotter blev lite tyngre (ca 8 kg) och jag då provade en vävd (Hoppediz).

Smidig eftersom man enkelt kan ta i och ur bebisen, praktiskt i början då det är en hel del amningsavbrott.

För mig var det en perfekt introduktion till sjalbärande som inte avskräckte, utan snarare gav blodad tand... :D ! Gillas även av maken!

Rekommenderas! Använder den fortfarande, men mest hemmavid, särskilt när Matilda ska sövas för natten.
Av randig
#16622
Just för att den är så billig så tycker jag att det är en bra "prova-på-sjal". Trivs man inte så är det inte så mkt pengar det handlar om. Det gick fort att lära sig knyta den och den är bekväm att bära i. Den är bekväm och när barnet är litet så känns inte tyngden alls.

Jag tycker att den varit väldigt bra men nu när min pojke börjar bli lite tyngre (7,2 kg) avlastar den inte så jättebra längre. Kortare stunder är den helt okej men vid längre stunder (ca en timma och uppåt) blir han för tung och belastningen hamnar bara på axlarna. (Eller så gör jag något fel?)

Allt som allt är jag dock väldigt nöjd med den, den är ju smidig och skön och var verkligen en bra sjal den första tiden.
Användarens profilbild
Av Mi
#18715
Mobyn är min första långsjal och jag har bara använt den än så länge (väntar på min amazonas :lol: )

Kan bara säga gott om den som första sjal, mjukt och lätthanterligt tyg, priset är också bra.

Tyvärr så har min son blivit för tung i den för längre stunder, känns som om tyget ger vika efter en timme eller så annars bara tummen upp för Mobyn!
Av Carina
#22111
Jag har inte erfarenhet av någon annan sjal då Moby Wrap är min första, men jag blev kär direkt! Så mjuk, skön och mysig att bära med!
Användarens profilbild
Av Snusibulingen
#22203
Tycker mycket om Mobyn, den är billig lätthanterlig och mjuk och skön.
Jag vet ju ite i och för sig hur en vävd sjal är, har precis beställt en så vi får väl se.
Det jag tycker kan vara negativt är att den kan bli sjuhelsikkes varm om man vill gå långa prommisar och så, men det är väl för att lillkillen ha behövt mycket stöd och allt tyg har legat runt oss så att det inte blir så svajjigt.
Väntar med spänning på nya sjalen..........*flin*
Användarens profilbild
Av kalina
#24471
Hej! Jag är ny på detta forum, nyfrälst sjalbärare och äger än så länge bara en Moby Wrap. Jag älskar den! Bär Hanna i den mest hela dagen, både ute och inomhus. (Den nya fina vagnen från Tyskland står numera oanvänd och känns som mitt mest onödiga köp inför Hannas ankomst.)

Dess största fördel är att den är lätt att komma igång med. Jag fick kläm på knytningen efter bara några gånger. Den känns stadig, stabil och avlastar bra. Priset är också en fördel! Vågade inte satsa på en dyrare eftersom jag inte visste om det här skulle vara "min grej", men jag har inte ångrat mitt köp! Mycket sjal för pengarna törs jag säga utan att ha något annat att jämföra med!

Nackdelar kan vara att den kan kännas varm. I början höll både jag och Hanna på att koka i den, men nu när amningshormonerna börjat lägga sig är vi inte lika varma längre. Ska ändå köpa en svalare sommarsjal i någon fräsch sommarfärg. En annan sak som kan vara frustrerande är att den trots allt tar en stund att knyta på. När Hanna gråter pga magont och vill bli buren känns det som en evighet innan jag fått på den och kan sätta henne på plats. Men det är ju samma sak för alla långsjalar och inget specifikt för Mobyn. Jag har nu beställt en ringsjal att komplettera med, eftersom jag tänker att det går snabbare att få henne på plats och lättare att ta ur henne sovande utan att hon vaknar.

Sammanfattningsvis är det här en perfekt nybörjarsjal till rimligt pris. Den får en välförtjänt 5:a av mig.
Användarens profilbild
Av maimiti
#26149
Jag har inte erarenhet av någon annan sjal, eftersom Mobyn är vår första och hittills enda sjal, men både vi bärare och den burne har älskat den från första stund.

Under dagtid sover han ingen annanstans än i sjalen. Möjligtvis kan han ibland gå med på att sova i vår säng. Så, han blir buren ständigt och jämt.

Nu börjar sonen dock bli lite för tung för att Mobyn ska vara den idealiska sjalen så vi ska uppgradera till en Hoppediz.


2006-01-09: Det är kanske dags att uppdatera uppgifterna när jag haft ett antal sjalar att jämföra med.

Mobyn användes ganska länge då vi med tiden upptäckte att den inte alls var så svajig. Han var inte så stor när vi köpte hoppisen så det var ingen större skillnad just då, men det märkte vi inte förrän vi köpte en vävd.

Mobyn har varit bra på många sätt: billig, mysig och gav bra avlastning. Nu finns den dessutom i fler färger än den fanns när vi köpte vår skogsgröna.

Bild
Senast redigerad av maimiti den mån jan 09, 2006 16:10, redigerad totalt 1 gånger.
Av Majsan
#35207
Första gången jag skriver något här på forumet så jag hoppas jag gör rätt... nåja det lär väl snart visa sig :roll:

Jag gillar min Moby skarpt. Den är så mjuk och gosig och sonen blir alldeles lycklig och skiner upp när jag knyter på mig den så han trivs också. Den är lätt att knyta och smiter åt sådär lagom för att man ska känna att bebisen sitter tryggt.

Jag tycker att det är en mycket bra sjal och den har ett bra pris så det blir högsta betyg :)
Användarens profilbild
Av diddeldi
#35543
jag är också jättenöjd med min moby wrap, den är hur mysig som helst till små bebisar. och prisvärd! jag rekommenderar den varmt, och det kan inte bli annat än en femma i betyg!

ärligt talat så förstår jag inte hur någon klarar sig utan :wink:
Användarens profilbild
Av Eir
#35851
Det är mysigt med trikåsjal, men Mobyn funkade bara bra upp till drygt 6 kg tycker jag. Vilken skillnad med en vävd sjal då! Mobyn är prisvärd, men man får vad man betalar för. Trikåsjalar som Cuddly wrap är i en annan klass tycker jag. Jag tycker Mobyn är för bred och det tjocka tyget gör den varm och lite mer svårhanterlig. En trikåsjal är kanske bäst som nybörjarsjal, men mysig även sen.

En 3:a får den.
Senast redigerad av Eir den tor sep 08, 2005 20:27, redigerad totalt 1 gånger.

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?