Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
1
5%
2
Inga röster
0%
3
2
9%
4
11
50%
5
8
36%
Användarens profilbild
Av Nova
Vad tycker ni om denna?
Motivera gärna så att vi vet om den är värd att köpas!

Bild
Användarens profilbild
Av kjelin01
Jag är jättenöjd med den, har endast burit min 1½åring då bebisen ej kommit än, men den är lättknuten och stabil tycker jag och lillebror är helnöjd att sitta i den.

Min har inte skrynklat sig i kanterna heller och den är lagom tunn.
Jag ger den en fyra, för att den bara går till max 13 kg :-)
Användarens profilbild
Av Deja
Jag ger den en 5:a!
Den är tunn, mjuk, lättknuten och stadig. Dessutom är den supersnygg! Jag tycker inte att kanterna rullar ihop sig.
Användarens profilbild
Av Bina
Jag ger den totalt en 4:a då snyggheten och smidigheten väger upp till fyra... jag ger en 3:a för att den efter ett tag tenderade att börja rulla sig och för mig som är rund i kroppsformen kasade den lätt ihop sig på axlarna och tryckte.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Oops! Jag kryssade en etta men menar ju 5!
Jag älskar vår. Kan bära mycket längre än med sinon. Kanterna krullar lite men är ändå rätt mjuka. Tunn. Snygg.
Användarens profilbild
Av Lydia
Jättebra men kanterna rullar sig lätt mkt på min. Något svårare att knyta bra med panelen, men å andra sidan så hjälper panelen till att avlasta lite extra :)
Av Aelia
Jag älskar mina, har 2 st. Den enda nackdel är kanter som krullar sig. men den är såå snygg så det gör inget :wink:
Användarens profilbild
Av eM
Ger den en 5a för det är den bästaste trikåsjalen jag har testat! :loving:

Det är vår gamla som kjelin01 har nu och jag instämmer i det hon skriver.

Så tunn och så stadig! Båda min killar har varit tunga och stora redan som nyfödda så jag tvivlade på trikåsjal när Totte kom efter erfarenheterna jag hade sedan tidigare men Marimekkon va ju så snygg så jag var tvungen och prova, och vi älskade den! Avlastar super och är tunnare än Sinon vad jag vet. Väldigt lätt att få till och superfin!

Min rullade sig aldrig i kanterna, den var grå/grå om det spelar nån roll, har för mig att tygerna är lite annorlunda beroende på vilken färg det är.
Användarens profilbild
Av Minchi
Jag ger den en femma!
Helt underbar sjal som ger lite extra stabilitet tack vare panelen. Jag har en grå/grå, och jag har absolut inget att klaga på. Har burit i Inkan ett tag så jag var tvungen att testa Marimekkon idag, och den kändes precis lika bra! Jag som tänkte att bebisen har blivit för tung... Lätt att få till bra och tunn och smidig är den.
Av Jennski
Många av er skriver att kanterna rullar sig. Menar ni alltså ändorna eller kanterna på hela tyget? :hmm:

Tycker ni att det spelar nån roll?
Användarens profilbild
Av Lydia
Jennski skrev:Många av er skriver att kanterna rullar sig. Menar ni alltså ändorna eller kanterna på hela tyget? :hmm:

Tycker ni att det spelar nån roll?
hela långsidorna krullar sig, så att sjalen blir liiite smalare liksom.

Jag tycker att det är lite störande, men inte så fasligt störande :roll: :lol:
Användarens profilbild
Av Nova
Jag är jättenöjd med den!
Den är lättknuten och stabil och den är lagom tunn.
Gillar den bättre än Sinon som också är tunn, men denna är både stadigare och lättare att knyta.
Den är dessutom väldigt snygg! :-D

Nackdelen är rullar sig i kanterna. Rent praktiskt spelar det ingen större roll, utan det ät mer estetiskt.
Jag ger den en stark fyra.
Användarens profilbild
Av Isanna
En femma! Har två stycken och jag älskar att bära i den. Men snyggheten väger upp en massa I ren bärkomfort så vet jag inte om den är jättemycket bättre än många andra. Har bara haft Sino, Cuddly Wrap och Moby innan dessa.
Användarens profilbild
Av Sami
trikå har den egenheten att den gärna vill krulla sig... och eftersom jag själv använder dessa sjalar fortfarande och bär min snart 3 åriga dotter så har jag ju kommit på lite sätt att få detta att hända i mindre utsträckning..

När jag tvättar den så innan den är helt torr så rullar jag kanterna mot andra hållet än vad den vill.. så får den torka klar så.. sen stryker jag den och då från det håller som det inte krullar på... och jag har den ibland knuten på mig med insidan utåt... så sjalen töjs åt andra hållet och då minskar rullet

rullar den ändå så får man vrida rätt det lite och tucka in så blir det snyggt ändå!!!

Att det rullar sig är en egenhet som interlocken har och den gör så mer eller mindre men påverkar inte på något sätt funktionen.. Om man låter rullandet gå för långt innan man åtgärdar det så kan kanterna skära in!! och det vill vi ju inte!!! Men som sagt med lite list så kan man minimera detta!!!
Av Lenaskeå
Jag är mycket nöjd med min Marimekko & tycker inte att kanterna rullar sig så mycket. Sonen trivs i sjalen & det är en riktig mys-sjal, stadig men inte sådär jättemjuk ända. Knakse blir det med lite mer användning. Lättknuten.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?