Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Annika E
#7717639
Sia skrev:Nackdelen med WBS är väl att dom känns lite Sjövik/Stjärnsund i färger och mönster, jag tror att en enfärgad skulle bli mer andvänd om dom inte är så färglada av sig.
Ja, det är inte många av mönstren som är fina.... Några fler melerade som Hadley vore inte dumt, men i andra färger.
Användarens profilbild
Av katha
#7720263
Annika E skrev:
Sia skrev:Nackdelen med WBS är väl att dom känns lite Sjövik/Stjärnsund i färger och mönster, jag tror att en enfärgad skulle bli mer andvänd om dom inte är så färglada av sig.
Ja, det är inte många av mönstren som är fina.... Några fler melerade som Hadley vore inte dumt, men i andra färger.
Och jag är av den åsikten att jag skulle vilja se fler olikmönstrade wbs som kan kanske tänka sig falla fler i smaken. Jag håller med att det finns inte många som är fina i mönstret och jag vill se fler! Den där bruna tycker jag var rätt ok, hette den sebastian? Jag skulle vilja se mer basfärger med olika mönster som kan passa både mamma och pappa och bägge bebiskönen.
Användarens profilbild
Av mari_tres
#7720285
Jag föredrog Sinon då lillebror var nyfödd, tunn och lättknyten, inte för mycket tyg. WBS:en är bred och lång, det blir mycket tyg om man är ovan.
Användarens profilbild
Av mari_tres
#7720433
Knyttet & K skrev:Jag gillade inte Sinon, men då var Albert typ ett när jag testade den (och vägde mycket).
Är det den bästa sommartrikåsjalen månntro? Jag ska bli moster i sommar och vill köpa en sjal till bäbisen :loving:
Jag tycker att det är den bästa sommarsjalen (av trikåsjalarna) mycket pga att det är så lite tyg. Men till en ettåring skulle jag inte rekomendera den :fnissa: Lillebror är 8 månader och han är för tung för den nu (fast han är en liten tungklump också).
Användarens profilbild
Av katha
#7721060
Där ser man hur åsikterna går isär. =) Man kan nog säga att sinon och wbs är lika omtyckta. Sinon är ju diskretare i färgen om vill det och wbs är mer mönstrad, wbs håller längre tycker jag, sinon blir fortare svajig men det är ju en smaksak. :D
Av Heybaby
#8841752
Jag harbara testat hug a bub såjag kan inte jämföra, men jag är helnöjd. Köpte begagnad så den är mjuk och skön, avsmalnande ändar (men det kanske alla har?) och lagom stadig.
#9077751
Hur är det med Tricot-slen då - är den något att ha?

Frågar också åt en vän som vill börja bära i sjal som vill ha tips. Själv har jag aldrig riktigt burit i trikå utan bara testat en Moby Wrap för länge sedan, och har svårt att säga bu eller bä på frågan.
Användarens profilbild
Av kristinek
#9077757
Smultronbarn skrev:Hur är det med Tricot-slen då - är den något att ha?

Frågar också åt en vän som vill börja bära i sjal som vill ha tips. Själv har jag aldrig riktigt burit i trikå utan bara testat en Moby Wrap för länge sedan, och har svårt att säga bu eller bä på frågan.
För oss var Tricot slen för varm(sonen är ju sommarbebis, men jag tyckte även det var varmt att bära i den inne på hösten). Men då är vi varma av oss både jag och sonen.
#9077760
kristinek skrev:
Smultronbarn skrev:Hur är det med Tricot-slen då - är den något att ha?

Frågar också åt en vän som vill börja bära i sjal som vill ha tips. Själv har jag aldrig riktigt burit i trikå utan bara testat en Moby Wrap för länge sedan, och har svårt att säga bu eller bä på frågan.
För oss var Tricot slen för varm(sonen är ju sommarbebis, men jag tyckte även det var varmt att bära i den inne på hösten). Men då är vi varma av oss både jag och sonen.
Okej, tack för svar! :D Men är den stadig och bra annars?
#9077761
Nån som burit i en Mysak och gillar den?
Användarens profilbild
Av kristinek
#9077817
Smultronbarn skrev:
kristinek skrev:
Smultronbarn skrev:Hur är det med Tricot-slen då - är den något att ha?

Frågar också åt en vän som vill börja bära i sjal som vill ha tips. Själv har jag aldrig riktigt burit i trikå utan bara testat en Moby Wrap för länge sedan, och har svårt att säga bu eller bä på frågan.
För oss var Tricot slen för varm(sonen är ju sommarbebis, men jag tyckte även det var varmt att bära i den inne på hösten). Men då är vi varma av oss både jag och sonen.
Okej, tack för svar! :D Men är den stadig och bra annars?
Ja, skapligt stadig är den. Har en Wrapsody bali stretch också som är ännu stadigare(och svalare), det påverkar min syn. Förutom att vi tyckte den var för varm var det en helt ok sjal :).
Smultronbarn skrev:Nån som burit i en Mysak och gillar den?
Provat den med och tyckte den var helt ok :) . Dock hade kanterna en tendens att rulla ihop sig lite och den kanske inte var så mjuk och gosig i tyget.
#9092218
Det här med att kanterna rullar sig - är det något man stör sig på mycket?

Och hur märker man att barnet blir för varmt i en sjal? (Tänkte på det ni skriver om att vissa sjalar är för varma och tjocka). Vi bar nästan bara i sele, så kan inte säga skillnaden men tänker att det blir rätt varmt i sele också eller? :hmm:

Jag har varit intresserad av spel under en lå[…]

Tack så mycket för rekommendationen! Ja[…]

Köpberoende

Hur har det gått, hur mår du? Har du f[…]

En ledsam morgon

Ursäkta lång text, behöver lite r&[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?