Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Opartiska tips, råd och utvärderingar, av andra medlemmar på SjalBarn.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Vad tycker ni om denna? (skala 1-5, där 5 = högst)

1
Inga röster
0%
2
3
3%
3
12
11%
4
30
29%
5
60
57%
Användarens profilbild
Av April
#85067
Vad tycker du om denna? Motivera gärna ditt svar,
så att vi andra vet om den är värd att köpas :-D

Kram
Senast redigerad av April den tor dec 29, 2005 20:02, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av jazoo
#100273
Mitt betyg = 4/5, fast egentligen 4+++

Jag är super-super-super-nöjd med Sino, och min dotter Alice, 7v är stormförtjust såklart.

Sjalen är mjuk och smidig, eftersom den är så tunn är det inga som helst problem att ha den knuten hela dagen om man så vill, under jackan etc utan att det känns bylsigt. Den är ändå tillräckligt stadig, och bred nog att dra in både händer och fötter (fast Alice är ju förstås rätt liten än så länge). De avsmalnande ändarna gör att knuten aldrig känns bylsig eller i vägen. Tyget har bra friktion och stretch (iaf när nytvättat, se nedan) så det är lätt att få till en bra knytning även om man, som jag, är nybörjare.

Det enda som drar ned betyget från en 5 till en 4 är att den tenderar att bli lite "sladdrig" mellan tvättarna. Men det är ju det som gör att den är så mjuk samtidigt. Så det är en avvägning förstås. Och stretchigheten försvinner ju inte helt.

På det hela taget, en jättebra sjal för ett nyfött barn! Men köp inte svart!! Med ett litet kräksbarn som min Alice blir det många tvättar...
Användarens profilbild
Av ynnej
#124810
Jag och Rut trivs mycket bra i Sino. Rut är nu 12 veckor och vi har använt den varje dag sedan hon var 8 veckor. Det bästa med den är att man har den knuten på sig hela dagen och tar i och ur henne utan att knyta om den (gäller i och för sig alla trikåsjalar).

Tycker att Sinon är en riktig lyxsjal. Har en Pikku-Ruu också, men Sinon är verkligen stilig. Det är så snygga fållar på sjalen, sömmen döljer uppviket så den har ingen avigsida på så sätt.

Sinon är smalare än Pikku-Ruun vilket jag tycker om, blir inte lika mycket tyg på axlarna.

Loggan fram på sjalen fyller en funktion, jag tycker att den gör det lättare att hitta "rätt" del av sjalen (smokingbältet, eller vad det brukar kallas) att dra över barnet.

Jag har den röda sjalen och färgen är jättefin.

Det som gjorde att jag gav den en 4 och inte en 5 var att den i mitt fall är jättelång. Jag knyter utan problem den fram och har då tampar ner till knäna.
Av katti
#125282
jag bytte ut min babybundler mot en sino när sonen var 27 månader. jag kan bära honom, 14 kg i flera timmar.
det fina med sinon jämfört med babybundlern är det där med att det går attha den på sig hela dagen, det tyckte jag inte funkade med babybundlern. nu tar ja inte ens av mig sjalen även om jag vet att det inte ska bäras på några timmar.

den fick en klar 5a av mig!
Användarens profilbild
Av Aurian
#129058
Nu har jag bara provat SINO en gång lite snabbt på en sjalträff, men kan säga att den kändes helt underbar!
Väldigt lite tyg trots sina fem meter, men ändå oerhört stadig.

Jag hade en Moby när V var pytte (runt 5kg) och tyckte redan då att det kändes svajigt plus att det kändes tjockt och bylsigt och framför allt varmt!
Men nu när V väger dryga 8kg så känns SINO väldigt stadig och jag funderar faktiskt på att införskaffa en sådan själv (fast kanske att jag väntar in de nya färgerna, om jag orkar...)
Användarens profilbild
Av astia
#148959
Ger SINON en 5.a!!

Jag har burit Dante i en Hug a Bub och sen i en Easy Care. Hug a Buben blev för elastisk och jag blev aldrig så kär i min Easy. Jag köpte då Sinon som ett mellanting och jag blev oerhört överraskad - den är verkligen fastare än Hubben och otroligt smidig!!
Tunn, smidig, fast och jag älskar avsmalnande ändar!! Den är t.o.m bättre än min tidigare stora kärlek - Hug a Buben!

Jag bär lätt Dante 7 mån (8,5) kg lääääänge i den.

Kråkbär/svart valde jag och den är verkligen snygg!!
En fullträff är SINON!!
Användarens profilbild
Av Veronica
#185533
Sinon får en 5a helt klart!

Tunn, smidig, lätt att knyta. De avsmalnande ändarna ger en liten nätt knut. Väldigt stadig men ändå lagom elastisk, blir inte sladdrig när man bär en liten 5kgs skrutt i den.

Blir inte särskilt varm, den kan sitta på hela dagen om man vill kunna ta upp barnet snabbt.

Snygga färger, och jag tycker såklart att det är ett plus att den är svensktillverkad. Jag stöder hellre ett svenskt företag än ett tyskt!

Lika mjuk och fin efter tvätt som innan. Tar nästan ingen plats alls när man tar med sig den.

Ja, en massa positivt bara!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
#185539
En självklar 5:a!!

Tycker den är supermjuk och ändå avlastar den jättebra, bättre än Hug-A-Buben!

Tunn och smidig, bli inte varm och tar liten plats, blir liten knut.

Kan hålla med om att den är lite väl lång även för mig, men eftersom det är så smalt tyg så gör det inte så mycket.

Älskar den helt enkelt!
Användarens profilbild
Av Knyttet & K
#195783
Hmmm, jag vet inte alls vad jag ska ge Sinon för betyg. Den är ju jättetunn och mjuk och ändå stadig och skulle säkert vara en given favorit om jag bar en nyfödd. Då hade det nog blivit en stark
4:a elller en 5:a.

MEN, nu köpte jag ju den som myssjal till 9,5 kg barn och då är jag inte riktigt nöjd. Den är stadig och fin, känns bra mycket stadigare än Mobyn men jag tycker den är för smal för att funka till ett tyngre barn. Då ändarna är avsmalnande blir tyget man får om midjan så smalt att jag tycker att det skär in om man inte är jättenoga när man knyter. Jag bar Albert till BVC för att testa hur den funkar på kortare promenader och det var inte så skönt. Nej, en bredare sjal är nog att föredra till ett tyngre barn om man vill ha trikåsjal för mysbärning!
Användarens profilbild
Av Mia
#196695
Jag hade den inte heller till nyfödd.
Började när Nemo var ca 8 mån, ca 8-9 kg.
+tunn och sval, snygg och skön God kvalitet
-lite för tunn och smal och stum för att det skulle vara bekvämt. Tyckte också den skar lätt in i midijan pga att den är smal och tunn i ändarna. Jag bär faktiskt fortfarande Nemo i en Moby och en H-a-B (nu 11 mån drygt 10kg) och tycker bättre om det fast det är ju varmare förstås.
Skulle jag betygsätta idag hade den nog fått 3. Betygsätter jag med tanke på hur det antagligen hade varit att bära en nyfödd i den så skulle den få 4-5. Så jag sätter en 4a och idag känns det ganska snällt.
Användarens profilbild
Av Zandra
#254842
Jag ÄLSKAR vår Sino, så mycket att vi funderar på en till, i fall att den skulle behöva tvättas (hemska tanke).

Har burit Eli i den sedan han var några timmar gammal & den
- är så otroligt lätt att knyta
- är så sval! Funkar t.o.m nu i värsta högsommarvärmen
- är snygg
- är superdupermjuk & gosig

Enda minuset är halvlarvigt men är att jag föredragit en rund påse med dragsko (som den man får till UBW) snarare än den furkantiga med kardborre som tillhör. Inte sjutton viker jag så fint ihop den mellan varven utan nu hamnar den i en hög.

Det blev en 5:a!
Användarens profilbild
Av exiteme
#304403
Betyg: 5

Jag har två Sinos. Så man kan nog säga att jag gillar Sinosjalen. Hade den med på BB och Zack bars hem i den. Tunn, enkel och lättknuten. Hade plånboken varit större, skulle jag vilja ha en till.. :D

Har inget negativt att säga. Jo, det skulle vara samma som Zandras negativa kommentar: påsen! Den används aldrig pga dess konstruktion...
Användarens profilbild
Av tove79
#327451
Ger Sino en stark 4:a. Jag hade en annan typ av trikåsjal först (från Minimundus) men den var alldeles för varm. Investerade i en Sino och är supernöjd. Ångrar att jag inte köpte en Sino från början men jag snålade :oops: ...
Den är sval, smidig, lättknuten och med den tillhörande lilla väskan tar den absolut ingen plats när den inte används. Jag tror dock att den är bäst till liten bebis, vilket begränsar tiden då den används och drar ner betyget något. Eller var jag snål och ogin nu?
Användarens profilbild
Av zandrama
#354392
Jag kan inte ge Sinon mer än en tvåa. Kanske för att jag fick den så pass sent, Vidar var 5 månader, men jag tyckte den töjde sig ENORMT. Jag fick spänna om den var femte minut ungefär, så tillslut skar den in överallt och töjde sig ändå.

Det är nog en bra sjal till en nyföding på sommaren eftersom den är tunn och sådär. En stor fördel är att knuten blir pytteliten och är inte i vägen nånstans, men svansen blir lååång efter att man har spännt sjalen ett par gånger.

Så en tvåa från mig alltså.
Användarens profilbild
Av Siggan
#361771
Jag ger Sino en 5:a. Det är visserligen min enda sjal än så länge, men jag är supernöjd.

Har haft den sedan A var nyfödd och nu väger hon 7 kg och den är inte svajjig än.

+ tunnt smidigt tyg. Knuten blir liten.

- den var alltför varm i somras trots att den ska vara sval. Dyr.

Jag har själv börjat beställa organ[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?