Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag tycker att skruttens fötter är så klämda då han kommer ur sjalen. Ovansidan på hans fötter ligger mot smalbenen i sjalen, ska det vara så? Han verkar inte känna av något i sjalen, sover så gott så. Sitter i grodställning med rumpan nedanför knävecken.

En till fråga: hur långt ska det vara mellan hälarna i sjalen, nu är det ca en cm. Är ny på detta område, skrutten är bara två månader. Jag knyter den vanligaste knytningen med MobyWrap, vet inte riktigt vad den heter. Tacksam för hjälp!
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:hmm:
Jag vet inte riktigt om jag förstår rätt.. Ovansidan på foten mot smalbenet?

Sitter han helt inne i krysset eller med benen utanför krysset och sen smokingbältet runtom? Du har ingen bild?
Och på vilket sätt verkar de klämda? Verkar han nöjd så gissar jag att det inte är någon fara, men det är svårt att säga såhär bara :wink:
Användarens profilbild
Av emelie
Har du hela honom innanför krysset?
Nu när han är två månader borde du kunna sätta honom i sjalen men benen utanför istället så kommer fötterna garanterat inte i kläm. Se till så han har båda delarna av krysset ordentligt utbredda från knäveck till knäveck o se till att han fortfarande sitter i grodposition, med knäna högre än rumpan.
Jag brukade dra ner smokingbältet runt fötterna på Oliver när han var 2mån och vika in nedre kanten runt hans fötter för mer stöd.

Annars är det ju så att om bebisen har ont eller tycker det är obekvämt i sjalen - då märker man det garanterat. :wink:
Jag vet inte vad det brukar vara för avstånd mellan fötterna inne i sjalen, Oliver vägrade sitta så och har haft benen utanför från start.
Av Systeryster
Jag kan inte bifoga någon bild men kan försöka förtydliga.

Han sitter med fötterna innanför krysset. Hälarna är längre ner än tårna. Det är som att rumpan trycker ner benen som i sin tur trycker ner hälarna. Det gör att ovansidan på fötterna kommer mot smalbenen och tårna kommer högre. :hmm: Fotsulorna är inte i horisontellt läge utan vinklade lite uppåt med tårna. Jösses vad rörigt! Jag kanske bara ska ta ut fötterna istället.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Ok! Ja, om jag vore du skulle jag sätta benen utanför krysset, men sen ha smokingbältet utanpå. Tror det blir bättre :wink:
Användarens profilbild
Av emelie
Systeryster skrev:Verkar funka bra! :lol:
tack! :D
:tumsup:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?