Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Marina
Har en tunn sarong som jag funderar på att använda som vattensjal - är dock nervös för att tyget ska brista och funderar på hur jag ska knyta den, som ringsjal kanske? (fast utan ringar då *ler*). Den är ca 180 x 120 cm, tror tyget är nån slags chiffong....

Vad tror ni - kan det fungera?
Användarens profilbild
Av jag71
Ingen aning men varför inte prova att blöta den och dra i den rejält? Skulle jag gjort och sen resonerat som så att håller den när jag sliter och drar så håller den för att bära mitt barn också. Altså inte dra själv utan dra två iden - en i var ende typ som man drar när man drar lakan.
Användarens profilbild
Av Anna
kan kanske funka, men kolla bara så inte vattnet samlar sig i den för då blir det inte så bra.
Användarens profilbild
Av Marina
prövade att "knyta ringsjal" av den men den verkar vara lite kort för mig :( nån annan knytning ni kan tipsa om?
Av luxia
Marina skrev:prövade att "knyta ringsjal" av den men den verkar vara lite kort för mig :( nån annan knytning ni kan tipsa om?
Det kan kanske funka med torso (bara runt era båda kroppar, med barnet på ryggen) eller en annan variant med barnet på ryggen och sjalen över ena armen och under andra.
Av snysop
Fungerade det med sarongen? Är själv på jakt efter vattensjal och har massa saronger liggandes...
Användarens profilbild
Av Marina
sådär, för liten sarong eller för stor mamma :-D men det hade nog gått att knyta den som en ringsjal och använda - men som någon skrev ovan, man får draghållfasthetstesta lite först kanske

Jag vet inte om jag kan bidra på någo[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?