Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av november
Någon som kan förklara hur man gör kryss på höften med långsjal?
Användarens profilbild
Av milimani
Jag tycker den beskrivning som finns bland sjalbarns knytinstruktioner är bra.
Användarens profilbild
Av november
Jag tänkte inte ens på att kolla där, tack :oops: !
Användarens profilbild
Av Måsen
Jag måste bara säga att det är en fantastiskt användbar knytning när man väl fått kläm på den. Lycka till! :lol:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag :heart: höftknyt!
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Höftknyt är perfekt när man har små loppor som vill hoppa upp och ner från sjalen hela tiden :D
Användarens profilbild
Av emelie
En favoritknytning! Instruktionerna här på SB är toppenbra. :tumsup:
Användarens profilbild
Av glis
Hur lång sjal är bäst om man vill knyta höftkryss och inte ha så långa ändar?
Inte för att jag skall ha flera sjalar, nejdå!
Användarens profilbild
Av Scharlott
Helene-Gia skrev:Höftknyt är perfekt när man har små loppor som vill hoppa upp och ner från sjalen hela tiden :D
Håller med om att höftkryss är en toppenbra och användbar knytning. Perfekt när man har en bebis i ca 5 mån åldern som är nyfiken och gärna vill titta lite framåt emellanåt, men som tack vare knytningen ändå kan vända sig in mot mamma/pappa när det blir för mycket intryck. Samtidigt är höftkryss stadig nog att bära ett större sjalbarn som dessutom skall i och ur sjalen ett antal gånger 8)

På bilden bär jag Jesper i supertunna Hoppediz Delhi. Längden på sjalen är hela 4,6 m (dvs en längd som passar för mig att knyta omslutet kryss med knuten på magen). Skulle jag gjort ett traditionellt höftkryss hade jag fått enormt långa sjaländar som släpar i golvet :lol: Så jag virade helt enkelt sjalen ett extra varv runt mig innan jag knöt (ses bäst på nedre bilden).

Bild
Bild

Så för att svara på frågan...
glis skrev:Hur lång sjal är bäst om man vill knyta höftkryss och inte ha så långa ändar?
En kortare sjal ca 4 m kan vara att föredra. Men har man en längre går det bra att knyta höftkryss och sedan avsluta knytningen med att vira sjalen ett extra varv :wink:

En annan variant när man har en längre sjal, är att knyta omslutet höftkryss - en stadigare variant av höftkryss där man börjar med att knyta höftkryss, sätta i barnet och att avsluta med att ta den längre sjaländen över barnets rygg och bak och sedan knyta.
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
Tycker Hoppediz beskrivning på höftknytning är toppenbra. De vrider tyget på axeln och hela vägen bak på den sida barnet inte sitter på innan tyget knyts ihop med den andra toten och det blev en stadig och bra knytning. Förståeligt? :roll:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?