Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Min Sino kan jag ha på mig under dagen och lyfta den lilla i och ur vid behov (fast jag brukar knyta om den senare under dagen eftersom hon har en tendens att glida neeeer, lite långsamt sådär, om jag bär mycket). Fungerar det likadant med en vävd sjal? Eller måste man knyta om den varje gång?
Användarens profilbild
Av emelie
Den vävda sjalen är ju inte elastisk som trikån och därför "tappar" knytningen om man plockar i o ur den vävda utan att knyta om.
Jag har gjort det nån gång, men det är inget jag rekommenderar. Det är mkt bättre att knyta om så det blir perfekt.
Till slut är man så haj på det att det tar typ tre sekunder o det är det värt. Tycker jag. :wink:

Vad har du för vävd sjal? *nyfiken* :D
Användarens profilbild
Av Foxan
emelie skrev:Den vävda sjalen är ju inte elastisk som trikån och därför "tappar" knytningen om man plockar i o ur den vävda utan att knyta om.
Jag har gjort det nån gång, men det är inget jag rekommenderar. Det är mkt bättre att knyta om så det blir perfekt.
Till slut är man så haj på det att det tar typ tre sekunder o det är det värt. Tycker jag. :wink:
:iagree:
Samma här!
Av Annamamman
Med vävd sjal kan man ju göra många olika knytningar, och många görs med barnet i, så de måste man göra om. Jag knöt dock mest Omslutet X 2, som går att lyfta i och ur (fast jag tyckte inte det blev lika bra andra gången, så jag knöt ofta om) och dubbel X, som fungerade jättebra att lyfta i och ur gång på gång.
Av Enid
Jag stoppade i och ur vävd sjal utan att knyta om och tyckte det funkade jättebra, det är lite trixigare än trikå och jag fick rätta till/dra lite i tyget fram och tillbaka men det var fortfarande mycket smidigare än att knyta om alla tygmeter.
Användarens profilbild
Av noranora
Tack för era svar!
Jag har ingen vävd sjal - ännu! Men det ska bli en, när jag bara bestämt mig för vilken :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?