Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
Har en dotter som blir tre veckor i dag och som trivs ypperligt i Mam sjalen. Hittills har vi bara provat upprätt position, sån där vanlig knytning med smokingbältet utanpå...
Men jag skule så gärna vilja kunna amma henne i sjalen...
Har bara provat en gång och det gick inte alls.
Har förstått att man kan amma även upprätt (och slippa flytta om till vagga) men vilket är eg enklast? jag har ganska stora bröst, och det jag upplevde blev ett problem när jag försökte tippa ner henne i liggande och amma var att hon trycktes för mycket mot bröstet och fick hela ansiktet fullt med bröst sas... :oops: Men då låg hon kanske för lågt...

Nån med "välutrustad" som kan ge mig tips?
Ska jag knyta upp och lossa lite så det blir mer plats? Eller bara dra ner bältet och göra lite mer plats på så sätt? Vilket ärenklast? Att flytta om ena benet och lägga henne eller att amma upprätt?
//A
Av Kleopatrina
jag har samma problem så tassar tråden och hoppas att ngn förklarar :)
Av Ponyo
Lillblomma, var bor du? Kanske bäst om någon visar er i verkliga livet?
Jag har ammat Ville i både kortsjal (vaggposition när han var liten) och upprätt i MT, så jag skulle kunna visa om du bor i Stockholm.
Av Lillblomma
Jo jag bor i närheten av Stockholm, men jag har väl inte direkt nåt ärende dit för tillfället..
Men det är klart, jag ska hålla koll på bärsjalsträff snacket om det planeras nåt i norrort.
Några handfasta tips så länge?

//A
Av Ponyo
När Ville var riktigt liten så rev jag isär ett lakarn i kortsjalsstorlek.
Det knöt jag ihop i höfthöjd. Satte upp knuten nästan uppe vid axeln, och lade in Ville med huvudet före (ingen aning om jag gjorde "rätt", men det funkade) i brösthöjd, mage mot bröstkorg/mage. Han låg som en korv runt mig, och tog med glädje bröstet därinne. Han somnade väldigt lätt så, och jag kunde lätt lägga ned honom + sjal i vagnen. Eftersom jag bara hade ett lakarn så höll jag alltid en hand under.

När han var två månader gammal köpte jag en trikåsjal. Den knöt jag enligt Moby Wraps beskrivningsom vagga. Den kändes MYCKET bättre och säkrare.

Nu när han är så stor som han är så lossar jag bara på seleband eller MT-band så han kasar ned lite. Brösten har dessutom blivit mindre, men lite längre så de går att vinkla uppåt. :lol:
Av Lillblomma
Ojej...
Om jag begriper rätt så ska man alltså bebins bägge ben innanför den yttre axel-slingan, och huvudet innanför den inre, och, om man vill dra upp bältet lite över rumpan bara. Typ...
Ska testa...

Tusen tack. Jag återkommer så snart jag testat med följdfrgor. Gissar att det blir några såna...

//A
Av Ponyo
Glöm inte att notera att man viker axelbanden dubbelt, inåt, så den blir som en ficka. Tog ett tag innan jag fattade det.
Användarens profilbild
Av Elin G
Jag drar ner bältet, skumpar bara ner bebin lite och ammar upprätt, men mina bröst är inte så himla stora... Går du på samma bvc som jag? Ska du gå på föräldragruppen? I så fall ses vi nästa gång (missade i måndags pga hjärnsläpp...) och kan kanske hjälpas åt.
Av Ponyo
Ochjag som ska till just Djurö i helgen :D
Användarens profilbild
Av Elin G
Bubbi skrev:Ochjag som ska till just Djurö i helgen :D
Vill du komma förbi? Vi är hemma och alltid sällskapssjuka :wink:
Var har ni er stuga förresten? (du kan svara via pm om du vill)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?