- mån apr 21, 2008 11:33
Jag har börjat bära min sexmånaders tjej på ryggen i långsjal. Knytningen jag använder är omslutet ryggkryss och jag tycker nog att jag brukar få till den rätt bra. Hon verkar rätt nöjd med att sitta på ryggen och pillar på vad hon kommer åt. Problemet är bara att hon somnar ganska fort. Även om sjalen sitter precis under hennes armhålor, så blir det väldigt vingligt och jag måste i stort sett gå framåtlutad för att hon inte skall hänga bakåt.
Finns det bättre ryggknytningar för sovande små barn? Skall jag dra åt hårdare? Kan man få till det med krysset, så att det hamnar över hennes axlar, utan att huvudet täcks helt?
Anledningen till att jag använder just omslutet ryggkryss är att jag är van att bära henne i omslutet kryss fram. Jag kanske skall tillägga att hon även då somnar på två röda.
Finns det bättre ryggknytningar för sovande små barn? Skall jag dra åt hårdare? Kan man få till det med krysset, så att det hamnar över hennes axlar, utan att huvudet täcks helt?
Anledningen till att jag använder just omslutet ryggkryss är att jag är van att bära henne i omslutet kryss fram. Jag kanske skall tillägga att hon även då somnar på två röda.