Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CosyTess
Jag får inte till "hänget" för rumpan!
När jag knytit upp Emmie så sitter hon med sina ben sträckta neråt och jag får inte hennes rumpa att hamna i en bra position.
Hur gör man för att få det där rätta "hänget" på rumpan??

Nån som fattar vad jag menar?

Barnet ska ju sitta i grodposition när de sitter på ryggen men Emmie får på nåt knasigt vis inte till det med benen.
Användarens profilbild
Av Helen
När du sätter upp ditt barn på ryggen och drar sjalen om se då till så du får tillräckligt med tyg under rumpan på barnet. Sära på barnets ben så det hamnar i rätt position redan då.
Knyt. När du är färdig tar du bak dina händer och justerar sjalen under rumpan.
Så brukar det fungera bra för oss.

Om du knyter först utan att sära på benen/ lägga in lite extra tyg så är det lätt att det b lir för stramt just där.

Lycka till!
Av Marika
När jag bär i ringsjal på ryggen är det jätteviktigt att få till rumpan rätt. Jag brukar trycka till under förtterna uppåt så att knäna åker upp. Då åker rumpan ner automatiskt.

Hoppas du fattar!
Användarens profilbild
Av Key
Marikas tips verkade smart! :)

Jag fick inte heller till det i början och tror lite också att det har med storleken på barnet att göra (och längden på benen). Jag gissar att det blir lättare när hon blir större.
Användarens profilbild
Av trollmamma
Det med rumpan !! var o blir problem olika mycket i olika åldrar !!

Jag kan bara säga att jag fått rätt bra pejl på det nu o det som tidigare skrev stämmer man tjänar på att dra upp benen o böja på knäna !
Det som dem gör på mammatoto.org är att när hon drar upp dem i ryggsäcken så fixar hon till änderna över axlarna hon drar in underkanten (Den ändan som är under rumpan) viker hon in så kanten hamnar innåt mot halsen innan hon drar det undre rumpan :lol: om nånn nu fattar vad jag är lite klumpig på att förklara !

Hoppas det hjälper nått !
Av Nathalie
För er som orkar vill jag beskriva en erfarenhet som jag gjorde.

Jag brukar sätta honom på tyget på en soffa. Dra upp tyget så att övre kanten går upp till hans axel. Resten av tyget samlas under hans knäveck.

När vi rest oss upp brukar jag dra ner hans byxben som har åkt upp och då hamnar även benen lite mer rakt ner, men de är fortfarande lite lätt särade när jag knyter.

Detta för att få tyget bra spänt under HELA rumpan. (När jag tidigare hade honom i grodposition/sittposition under knytningen tyckte jag att han hamnade med rumpan väldigt långt ner i säcken vilket gjorde att det blev väldigt mycket belastning på kanterna och de skar in i axlarna. Det blev tungt.)

Sedan när knytningen är färdig känner jag efter så att tyget sitter under rumpan coh drar sedan fötterna uppåt som Marika beskrev, då sjunker han ner i säcken och knäna åker upp.

Lycka till!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?