Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av schmut
ni som bär på ryggen, hur får ni på ytterkläder?

jag kan inte få det att fungera så jag kör med omslutet kryss (magen) för att sedan kunna sätta på ponchon, mössa och ev. napp.
(när jag sedan väl är ute i hundrastgården finns det ingen möjlighet att rätta till allt....eftersom det är en inhägnad leråker :roll: )
Användarens profilbild
Av sanna73
Tassmärker, för jag kan inte heller få på ponchon på ett bra sätt när jag knyter på ryggen.
Av Tifflan
Jag bär i beco på ryggen. Jag sätter D i selen på min mage efter att ha satt på honom polo och mössa, drar på honom jackan, vrider runt alltihop och krånglar mig in i ärmarna.
Användarens profilbild
Av Sarai
Har ni testat Zorro-manövern? Det är det enda sätt jag kom på att få på mig ponchon med barn på ryggen. Men det blir knepigt om barnets mössa åker på sned, så en tätsittande mössa rekommenderas!

Jag tar på barnet mössan och andra ytterkläder som kan behövas och knyter sedan upp det. Sedan öppnar jag båda dragkedjorna på ponchon, så att halsöppningen blir så stor som möjligt. Nu kommer Zorro-manövern som kräver lite golvyta; jag tar tag i framkant på halsöppningen, samlar ihop allt tyg som ska var fram och liksom slänger resten över axeln. (Ungefär som när man slänger upp barnet på ryggen över axeln.) Målet är att tyget ska hänga slätt ner på min rygg, med barnets huvud ungefär där halsöppningen är. (Spegel är bra!) Sedan ser jag till att barnets huvud sticker ut genom hålet, drar upp så att barnet har tyg upp till nacken, stoppar in mitt huvud och mina armar, och drar upp dragkedjan fram. Jag har aldrig fått det här att fungera med huvan på ponchon, då brukar barnets huvud fastna någonstans. Inte populärt!

Tror ni det kan vara värt ett försök?
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
De gånger jag bär på ryggen med poncho över brukar jag köra fusk-varianten med att kliva i ponchon genom halsöppningen... funkar fint så länge man är innomhus m rena golv, och med lite träning kan man kanske få till det utan att låta ponchon nudda underlaget? :wink:

... och jo, mössan på först, innan jag knyter upp L på ryggen! :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
Tassmärker för vidare studier :wink:
zorrosving verkar intressant :)
Av Sofie
Sarai skrev:Har ni testat Zorro-manövern? Det är det enda sätt jag kom på att få på mig ponchon med barn på ryggen. Men det blir knepigt om barnets mössa åker på sned, så en tätsittande mössa rekommenderas!

Jag tar på barnet mössan och andra ytterkläder som kan behövas och knyter sedan upp det. Sedan öppnar jag båda dragkedjorna på ponchon, så att halsöppningen blir så stor som möjligt. Nu kommer Zorro-manövern som kräver lite golvyta; jag tar tag i framkant på halsöppningen, samlar ihop allt tyg som ska var fram och liksom slänger resten över axeln. (Ungefär som när man slänger upp barnet på ryggen över axeln.) Målet är att tyget ska hänga slätt ner på min rygg, med barnets huvud ungefär där halsöppningen är. (Spegel är bra!) Sedan ser jag till att barnets huvud sticker ut genom hålet, drar upp så att barnet har tyg upp till nacken, stoppar in mitt huvud och mina armar, och drar upp dragkedjan fram. Jag har aldrig fått det här att fungera med huvan på ponchon, då brukar barnets huvud fastna någonstans. Inte populärt!

Tror ni det kan vara värt ett försök?
Ja! Den är det enda som fungerar, jag gör så med min hemsydda poncho.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?