Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av HelenaL
I tisdags gick jag ner på stan (tar ca 1 timme) och jag hade Emilia i barnvagnen och Linda på ryggen i Girasolen. Jag hade gjort ett omslutet X, eller vad det nu heter. Är hopplöst dålig på namnen på de olika knytningarna :oops:

Tanken var att båda skulle få sova en stund och båda barnen somnade också men Lindas lilla huvud hängde en hel del. I vanliga fall är vi ofta båda när vi bär så pass långt och då kan den andre dra tyg så att man täcker huvudet så att det ligger mot ryggen. Hur gör man när man är själv? Man kan ju inte låta huvudet bara hänga, eller?

Jag pysslade, krånglade och grejade (såg säkert ganska roligt ut :) ) och till slut fick jag in hennes huvud under lite tyg så att det inte behövde hänga i alla fall. Sov gjorde hon gott, givetvis.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Jag lyckas inte när jag har...öhh...har sånt omslut på ryggen, inte ens med hjälp (kanske knyter för hårt??). Men om jag knyter tibetan drar jag bara i kanterna så hamnar huvudet innanför...
Av HelenaL
Jennelii skrev:Jag lyckas inte när jag har...öhh...har sånt omslut på ryggen, inte ens med hjälp (kanske knyter för hårt??). Men om jag knyter tibetan drar jag bara i kanterna så hamnar huvudet innanför...
Linda är lite för rörlig för att ha i en ryggsäck. Det har aldrig fungerat för hon faller ur på nåt sätt. Vet inte hur jag ska beskriva det men jag har aldrig lyckats knyta upp henne nåt bra i ryggsäck utan hon krånglar bara på och sitter inget vidare. Hon kastar sig sen från sida till sida och det känns lite otäckt. :? Annars har det varit en bra variant.
Användarens profilbild
Av Anso
Ha med en vanlig halsduk och när barnet har somnat så stöttar du med "lillsjalen". Jag brukar ha den över en axel som en ringsjal. En ringsjal är för övrigt inte heller så dumt att knyta in huvuden med. :D
Av SandvikenMamma
I brist på små-sjalar att knyta runt Fannys huvud när vi är ute, och hon somnar, så brukar jag ta en av mina långärmade tröjor och knyta den runt oss, då sitter huvudet toppen-stabilt.. ;o)
Användarens profilbild
Av marlene
när vi hade gammla ergon och huvudstödet inte räckte hade jag en tunn liten sjal som jag knöt fast huvudet med. Det finns jätte fina billiga på indiska :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?