Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sonja
Jag har försökt knyta och bära på rygg några gånger, men det är alltid samma problem: Brösten liksom trycks ner

Ingen annan som råkat ut för det problemet? Det ser helt skumt ut! Brösten trycks ner och står rakt ut som missiler. Jag vill inte bära så :lol:

Nån som haft det problemet men kommit på "hemligheten" till att det INTE ska bli så?
Användarens profilbild
Av Ludwigsmamma
Hur knyter du? Om du knyter ryggsäck med tibetanskt avslut så är det väl bara att se till att du fäster sjaländarna lite högre upp, alltså högre upp på bröstkorgen?
Användarens profilbild
Av sonja
Ludwigsmamma skrev:Hur knyter du? Om du knyter ryggsäck med tibetanskt avslut så är det väl bara att se till att du fäster sjaländarna lite högre upp, alltså högre upp på bröstkorgen?
´
Jag knyter så det blir som ett kryss över bröstkorgen.
Har knytit så att sjalen är slät på framsidan och det tycker jag är mycket bekvämare, men ingen annan bär ju så.

Jag tror det är i armhålorna problemet sitter. Brösten tyck fram där.
Jag får kolla ifall det hjälper att få själva "korset" längre upp!
Användarens profilbild
Av Ludwigsmamma
Ok, jag har aldrig knutit så att det blir ett kors fram, för jag tycker att det är bekvämare med tibetanskt avslut! Testa det!
Användarens profilbild
Av sonja
Ludwigsmamma skrev:Ok, jag har aldrig knutit så att det blir ett kors fram, för jag tycker att det är bekvämare med tibetanskt avslut! Testa det!
jag vet inte riktigt vad det är, har du nån exempelbild nånstans?
För jag tycker inte heller det är bekvämt med "brösttryckaren" :D
Användarens profilbild
Av Ludwigsmamma
Om du går in på förstasidan här på sjalbarn.se (alltså inte här på forumet utan startsidan) och väljer "knyta" och sedan "långsjal" + "tibetansk", så får du se en bra bildserie!
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Jag drar alltid sjalen rakt bak över axlarna, vare sig jag gör en ryggsäck eller ett ryggomslut.

*letar länkar*
Tårtmammman förklarar ryggsäcken bra och jag avslutar med att knyta på magen; inte med tibetanavslutning. Då slipper jag allt tryck på brösten. http://tartmamman.blogg.se/1179305405_r ... ml#comment
Och babybiden har en beskrivning på ryggomslut utan att korsa sjalen fram:
http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x-omslut_rygg.htm
Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
Den här mamman gör visserligen en knut över bröstet, men förutom det tycker jag den beskrivningen varit en av de tydligaste och lättaste att följa. Men istället för knuten så drar du sjalen upp över axeln och utgår därifrån med att breda ut den över barnets rygg. Det är lite svårare att få sjalen tight knuten, men det går med lite övning.
http://www.youtube.com/watch?v=53sczExGqho
Användarens profilbild
Av korell
Apelsin skrev:jag gör omslut på ryggen, korsar fram (amsolut ingen knut) och knyter klart, breer ut tyget över brösten då trycks de inte konstigt utan får ett jämt tryck
Så gör jag med, fast jag twistar fram. Bre ut sjalen över tuttarna som en extra Bh typ :roll: , det blir kalas :tumsup:
Användarens profilbild
Av zingo
korell skrev:
Apelsin skrev:jag gör omslut på ryggen, korsar fram (amsolut ingen knut) och knyter klart, breer ut tyget över brösten då trycks de inte konstigt utan får ett jämt tryck
Så gör jag med, fast jag twistar fram. Bre ut sjalen över tuttarna som en extra Bh typ :roll: , det blir kalas :tumsup:

:lol: Extra bh! Japp så gör jag med! :)
Användarens profilbild
Av Mamma Eli
zingo skrev:
korell skrev:

:lol: Extra bh! Japp så gör jag med! :)
Gillar också att inte göra knut för att det är skönare för brösten men också för att det då blir lättare att dra åt sjalen efter en stunds bärande. Bara att lätta på knuten och dra, hoppa och fixa lite så kommer man lättare åt hela sjalen än med knut. Har dock bar fungerat periodvis pga. rörlig son. De mest rörliga perioderna har vi knappt burit alls eller varit tvungna att knyta för att fixa det själva.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?