Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Asia
Som sagt, hur hårt ska man spänna? Jag tycker att smokingbältet sitter så löst och som att hon glider ner. Tösen är bara lite över en vecka gammal. Hur får jag till det? JAg har en Marimekko sjal.

Sofia
Användarens profilbild
Av naimiez
Den skall sitta ganska taight.....de säger till om det är för taight....har du inte bärträff i närheten du kan få hjäp av?
Av Sofie
Det är lite olika från sjal till sjal, men när W var helt ny knöt jag sjalen som en tajt topp ungefär på mig, sen fick han plats ändå.
Användarens profilbild
Av Asia
tightare alltså! Övning!
Användarens profilbild
Av Elinea
Jag tycker det är väldigt sällan man knyter för tight med trikåsjal, däremot är det lätt att knyta för löst i början.
Användarens profilbild
Av annalys
Jag föreställer mig ju att jag har god sjalerfarenhet, men trikåsjal har jag inte haft till de andra (förutom Tricotti), och jag tycker inte det är helt lätt att få till det lagom hårt. Som du skriver blir smokingbältet lite löst. Och jag tycker det är lite svårt att knyta åt det hårdare, Nils är så mjuk. Eftersom han är för tidigt född vill jag vara väldigt noga med att han blir stadig, inte hopknölad eller vad jag ska säga. Dock går det någorlunda att bära runt lite "hemma" även om smokingbältet är löst, resten av trikån sitter fast och glider inte tycker jag (för bebisen är liten och lätt).

Så träning är nog bäst, några jättebra råd har jag inte heller. Med vävda sjalar (och större bebisar) kunde man alltid knyta lite hårdare, tills man måste andas i takt, där blev min gräns för en aning för hårt. :D
Användarens profilbild
Av Asia
vilken knytning är bra för nyfödda om man vill kunna amma i sjalen? och hur gör man?
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
knyt nästa lite för hårt, det lossar av sig självt efter ett tag. Vagga är bra att amma i.
Användarens profilbild
Av Asia
hur knyter man då?
Användarens profilbild
Av Droppen
Asia skrev:hur knyter man då?
Omslutet kryss 2 :tumup:
Lycka till!
Användarens profilbild
Av Asia
fortfarande förvirrad :oops:
Användarens profilbild
Av Droppen
Asia skrev:fortfarande förvirrad :oops:
På sjalbarns förstasida kan du välja "Knyta". Välj sedan Trikåsjal och Att ta på sjalen.
Är du med nu? :)
Användarens profilbild
Av Asia
ja :oops:

ska testa.

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?