Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Hej! :)

Jag ska och hämta en "ny" begagnad MobyWrap i morgon. Är gravid med bf 27/12. Det är vårt första barn så jag har inte så bra koll på bebisar. :)

Jag har surfat runt en del om sjalar idag och bl a läst att man ska vara försiktig med bebisens rygg i början. Den är ju inte van att ta så mycket vikt.

Min fråga blir då: Hur är det bäst för en nyfödd att bli buren? (Har läst http://mobywrap.com/MobyInstruction.pdf och använder här deras namn.) Är det ok med "Newborn Hug Hold" eller bör man använda "Cradle Hold" i början.

Jag tycker att "Newborn Hug Hold" när den är klar ser ut ungefär som min mage gör (fast upp-och-ner) så den borde väl inte belasta bebisens rygg mycket mer än den är van vid från "insidan"?

Tusen tack! :)

/Sofia

PS. Guu vad jag längtar efter att få krama min lilla bebis nu. :)
Användarens profilbild
Av verre
min bebis ville inte ligga i vagga, jag tror han tyckte det blev konstigt med axeln...

men testa sedan när din bebis har kommit!

välkommen hit förresten!
Användarens profilbild
Av diddeldi
båda varianterna går jättebra :D . det är en smaksak vilket man gillar bäst.
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Hej och tack för alla svar! :)

Så man ska alltså se till att bebisen har benen uppdragna mot magen och inte dra ut dem "ur sjalen"? Jag gissar att det är så det blir naturligt/automatiskt? Hur länge bör man tänka på/gäller detta?

Är det de här två sätten att bära som gäller för nyfödda eller finns det fler varianter?

/Sofia
Användarens profilbild
Av sofiaengvall
Nu har jag min första sjal!!! :)

Begagnad "bara provad" naturvit Mobywrap för 300kr. :)
Jag är lite orolig för att färgen är så ljus att det blir fläckar bara.

Svårt å testa att knyta med bebisen på insidan av magen i stället för i sjalen bara... ytterligare en anledning att vänta otåligt. :)

Appropå det, vilket forum frågar man om tvättråd i?

Användarens profilbild
Av Lydia
Vi växlade "vagga" med "upprätt"
Användarens profilbild
Av korell
Du har fått bra svar. Kan bara hålla med.
När man blir säkrare kan man prova sig fram med alla möjligaknytningar. PÅ höft, rygg eller mage. Men testa du vagga och grodposition på magen tills ni känner er säkra med de och gå vidare sedan.

Jag skulle postat tvättrådsfråga under fakta om olika sjalar/selar.

Lycka till :D

Tack till er både, Joffsan och sunshine.[…]

Vad roligt att den här tråden vaknade t[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?