Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mamin
Har försökt att knyta upp Clara på ryggen och jag får bara inte till det alls, blir så förbaskat irriterad :twisted: Har försökt både igår och idag och det funkar inte. Det skulle vara perfekt att knyta upp henne på ryggen när jag ska dona här hemma, det är inge bra att diska med henne på magen..*S*

Nä funderar starkt på att skaffa nåt bärsele som kan kan ha på ryggen istället för att krångla med sjalen... Men det finns ett problem...

Då måste jag ju köpa både en till sjal OCH ett sele.. :wink:
Användarens profilbild
Av Mia
Tibetansk ryggsäck brukar vara lätt eller en vanlig enkel ryggsäck, alltså inte omslut på ryggen.
Annars fungerar det ok med en ringsjal en stund om man bara ska laga mat!
Användarens profilbild
Av Mi
Ärligt talat, så tycker jag det är krångligare att få upp lillen på ryggen med ergon är sjalen, fast jag vet inte om Ergon har fått en ärlig chans av mig heller :oops: hur som helst tar jag hellre sjalen och försöker att få upp honom på ryggen.. Sen kan det vara perioder då det är krångligare *intalar sig själv*

Lycka till!
Senast redigerad av Mi den tor sep 15, 2005 20:23, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av Tiz
Jag förstår dig. Jag köpte en Patapum :D det är mycket, mycket lättare! Fast jag fortsätter att öva på mina ryggknytningar och de blir bättre och bättre.
Användarens profilbild
Av Anso
Rackarns då! :(
Det stående tipset är väl att fortsätta öva.
Är det något speciellt moment som går åt pepparn (hiva på ryggen, knyta knut på bröste, få sjalen över axlarna...) eller är allt bara jättestruligt.

Vilken knytning är det du försöker att göra?
- ryggsäck
- xomslut på ryggen och då med knut eller korsat fram (vilket jag tycker är svårare, lättare att göra en knut så sitte bebben mer fast och så kan man dona lite mer i fredmed korset bak på ryggen)
Användarens profilbild
Av Mamin
Tiz skrev:Jag förstår dig. Jag köpte en Patapum :D det är mycket, mycket lättare! Fast jag fortsätter att öva på mina ryggknytningar och de blir bättre och bättre.
Har funderat på ett bärsele som sagt var men avlastar det bra, tycker att axelremmarna verkar vara som på BB fast lite mer vadderade? Av mitt BB får jag ju jätteont i axlarna...
Användarens profilbild
Av Mamin
[quote="Anso"]Rackarns då! :(
Det stående tipset är väl att fortsätta öva.
Är det något speciellt moment som går åt pepparn (hiva på ryggen, knyta knut på bröste, få sjalen över axlarna...) eller är allt bara jättestruligt.

Det är struligt med det mesta får inte till nånting.. Sjalen kanske är för lång..*Asg* eller så är jag bara korkad :roll:
Användarens profilbild
Av Tiz
Men du bär ju inte på ryggen med BB. Nej, detär stor skillnad från BB-selen!! Man har ju avbärarbälte så mycket avlastning kommer på höfterna.
Användarens profilbild
Av Anso
Titta in på www.mamatoto.org - massor av bra tips och videor (videosar?? :D )

Ett nytt fint ordspråk som min man fick upp mn aögon för idag kanske kan passa i det här sammanhanget:
"Världen är orättvis och det ska vi öva på" :D
Användarens profilbild
Av Mia
Anso skrev:"Världen är orättvis och det ska vi öva på" :D
Intressant motto...
Det väcker många tankar hos mig... Vad är rättvisa? Är inte världen rättvis, den är ju som den är? Och vore det Äkta orättvisa så borde man ju ändra på det och inte "öva" på det... :roll: Jaja.. filosofi och politik.. Jag ska nog inte skriva mer här. :wink:
Användarens profilbild
Av Mamin
Ja jag får väl öva vidare och kolla in ett bärsele :wink: . Försöker tala om för sambon som inte vill ha sjal att eftersom han gillade BB så kommer han säker gilla ett mer bekvämt sele..*S* Jag får väl testa nåt sele på nästa Sthlmsträff jag kan komma iväg på

Tackar så mycket för tipset om sidan, det var bra visat hur man gör.
Användarens profilbild
Av Anso
Mia skrev:
Intressant motto...
Det väcker många tankar hos mig... Vad är rättvisa?

Ja, visst gör det?:D :D
Min käre man sa det till mig igår morse sedan det visat sig att han hade sovit som en prins medan Hanna hade sett till att jag hade varit vaken nästan hela natten och jag var lite gramsen för att bara kvinnor har bröst. Då levererar min man detta lilla "ordspråk" och vi börjar att asgarva hela familjen.

Mamin:
Hoppas att du löser ryggbärandet på ett eller annat sätt för det är ju rätt praktiskt i många situationer.
Senast redigerad av Anso den fre sep 16, 2005 07:48, redigerad totalt 1 gånger.
Av Petra
Mia skrev:
Intressant motto...
Det väcker många tankar hos mig... Vad är rättvisa? Är inte världen rättvis, den är ju som den är? Och vore det Äkta orättvisa så borde man ju ändra på det och inte "öva" på det... :roll: Jaja.. filosofi och politik.. Jag ska nog inte skriva mer här. :wink:
Rättvisa gillar min sambo att diskutera. Är det rättvist att vi delar lika på något och den ena måste tvinga sig att äta upp då man blivit mätt? Och en massa liknande saker. :wink: Vad man tycker är rättvist är ju en personlig sak. Inte ett samhällsansvar att styra.
Användarens profilbild
Av Anso
Hm, ursäkta mig Mamin för det var inte meningen att "kidnappa" din tråd om ryggbärningsproblem.

Det blev nog lite olyckligt med mitt kanske inte helt genomtänkta inlägg med det lilla "mottot/ordspråket". Åter ett beivs på att jag ibland talar först och tänker sen och om man som jag ibland kan ha rätt konstig och långsökt humor så är det lätt att det tolkas fel eller ställer till med lite debatt som i detta fall.
Mitt förslag - släpp det och gå vidare.
Och vi får väl alla jobba för att göra världen mer rättvis.
Jag kommer nog med fler tokiga inlägg som vi kan gotta oss åt vad det lider och då förhoppningsvis i en tråd som jag har startat...... :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?