Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Gummisnodden
De e ju omöjligt? Hur?
Har en baby bundler, provade vaggan, när min son va 2 veckor då gick de knappt att amma, de va jättetrång!
Nu är han 6 veckor å de är omöjligt ju! han får ju inte plats!

Eller är de nån annan knytning man ska amma i? mage mot mage skulle inte heller gå, han sitter ju en bit ovanför bröstet.
Eller e de så att man bara kan amma första 2 veckorna? :?:
Användarens profilbild
Av Anso
Prova att sänka ner hela knytningen lite om du t.ex har honom i xomslut2.

Jag ammar Hanna sittandes i basX (se www.babyboden.nu) mendå får jag sänka ner henne en del för att det ska fungera. :wink:
Användarens profilbild
Av Suskiv
Jag ammar i X-omlsut upprätt, men då får jag knyta lösare så Torkel hamnar längre ner. Jag lyfter även bröstet med ena handen för att han ska komma åt.
Användarens profilbild
Av tinaw
Man kan amma i vagga också, bäst tycker jag det går med huvudet åt andra sidan än där sjalen går över axeln.
Användarens profilbild
Av Gummisnodden
tinaw skrev:Man kan amma i vagga också, bäst tycker jag det går med huvudet åt andra sidan än där sjalen går över axeln.
Hur menar du?? :?
Användarens profilbild
Av Sjalotta
tinaw: menar du i ringsjal då, eller? För vagga med en Babybundler går ju över båda axlarna.
Användarens profilbild
Av diddeldi
jag gör en lös knytning om jag ska amma i långsjal, och så hoppar jag liksom ner barnet till lagom höjd.
Användarens profilbild
Av tinaw
Ja, vagga med en kort sjal över en axel. Ringsjal/kortsjal/bärpåse funkar. Jag har ett worddoc på min hemsida där jag visar med en bärpåse, klicka på hemsidesikonen nedanför inlägget här o surfa in på "bärsjalar". Det man gör med elastiska sjalar är kryssvagga eller kanske tryggvagga, det fixar iaf nte jag att amma i. Men det finns folk som gör. En annan variant är att använda ett av banden i krysset. Det funkar lite halvbra sådär. Man får en arm fri i alla fall.
Användarens profilbild
Av AnKa
Jag brukade bära i omsluten vagga och när det blev amningsdags så tog jag ner sjalen från ena axeln och ammade på det andra bröstet. (Var det begrpligt??) När jag hade en liten nyfödding altså. Med större barn tycker jag ringsjal/bärpåse är bäst för amning.
Användarens profilbild
Av sus
Jag tycker också att ammning i ringsjalen är lättast, det enda sättet jg fått till det i en långsjal var att lägga majken på tvären i ett vanligt omslutet X utan att dra upp smokingbältet. ALltså, jag satte inte ner henne uppifrån i krysset utan från sidan så att huvudet stack ut på ena sidan och fötterna på andra... (begripligt???)

Sen tror jag att det är lättare att amma lite större barn som kan hålla huvudet på plats och hitta bröstet själva. Majken tyckte inte alls om när jag försökte amma henne när hon var jätteliten (i sjalen alltså...)
Sen beror det nog ganska mycket på hur hängiga bröst man har. När jag jämför med bilder på andra som ammar barn upprätt i sjal så kan jag bara konstatera att deras bröss verkar sitta ungefär där mina satt när jag var 14år :wink:
Användarens profilbild
Av trollmamma
Jag har ju ammat i sjal nu när Axel har blivit större o då oftast sittandes så jag fått stöd o avskärmning av sjalen.
När han var mindre körde jag ett helt vanligt dubbel-X o då ammade jag honom med ändan i ena loppen o krpooen i den andra .. som i trygghetsvagga men utan gördel .. :roll: om du hänger med :lol:

Dock vet jag att jag fått till det ganska bra i höftknytning o då har jag gått omkring. gillar inte det att amma gåendes Axel slarvar o drar o rycker i mig.

det jag oftast gör är att jag bara gör en vaggknytning över midjan o stoppar i honom där sitter med honom i grodställning o ändrar till vagga för att amma o sover honom så !

hoppas det kan duga till nått mina konstiga vanor/beskrivningar :lol: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?