Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Hur knyter jag? Vilken är min favoritknut? Hjälp - allt blir fel!

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Magica deHex
Har börjat pyssla med min nyligen införskaffade Moby idag - och visst det måste nog till en inväjningsperiod innan allt fungerar felfritt , men det var väl bara att vänta antar jag. Men jag har en fråga: Lillens nacke är inte så jättestadig ännu - om jag knyter ett Xomslut2 och sätter honom mage mot mage - hur gör jag bäst för att stödja nacken? Provade att dra smokingbältet över huvudet/nacken men tyckte att det inte gav alls stöd. Likaledes om jag lät honom vila med huvdet i et av axelbanden. Tips och råd? Är det bara att vänta ut honom tills han får en stabilare nacke och under tiden stödja med handen eller vad kan jag göra?
Användarens profilbild
Av annikar
Jag hade en pikku ruu (annan elastisk sjal) när Samuel var liten. Och jag tyckte att det bästa var att dra ena axelbandet runt huvudet.
I början knöt jag för löst och då blev det ingen stadga, men när jag knöt rejalt hårt blev det bra. Sjalen töjer sig ju efter en stunds bärande så det är viktigt att inte knyta för löst, barnets rumpa ska vara ungefär i navelhöjd, tycker jag.

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Ia
Du ska stödja huvudet med ena axelbandet. Du får lägga hans huvud lite tillrätta om det behövs så att det ligger med kinden mot dig. Sen gör det faktiskt inget om han glider bakåt med huvudet lite. Bebisar är så mjuka i nacken så det är ingen fara!

Jag instämmer i att du måste se till att knyta tajt. Och så ska du vara noga med att tyget inte snurrar sig på ryggen på dig. Håll reda på uppe och nere på långsidorna när du knyter, så får du till det bra med lite övning!
Användarens profilbild
Av Alex
Titta på Ia:s avatar, så ska han ha huvudet innan för.
Användarens profilbild
Av Alven
Så här sov min unge i mobyn när han var 4 månader...

Bild
Användarens profilbild
Av Alex
Åh, gull så mysigt! Jag vill oxå!!
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
han är 2 mån, i en moby. Han gillar att hänga bak med huvudet när han är vaken. Det ser knasigt ut, men han börjar bli lite stadigare så jag tror det är okej. När han hänger ut ser jag till att krysset slutar i nacken och drar upp bältet till nacken också, så att bara huvudet är "fritt" ... Och så har jag gärna handen bakom också, för säkerhets skull ;) Så snart han somnat stoppar jag in bakhuvudet under ena "axeltyget", ibland drar jag lite tyg från andra tyget över ansiktet också. Jag säger som de andra: knyt ganska hårt. Jag knöt mycket lösare i början men det känns mycket bättre med en hårdare knytning, särskilt när G hänger bakåt.
Användarens profilbild
Av frida
Hej! ett huvud-tips som funkar på hug-a-bub är att dra upp smokingbältet och sen använda dragskon för att tajta runt huvudet. I ringon när pojken äääääntligen somnat och jag inte velat börja justera och dra i tyget har jag använt mig av en påsklämma modell lång och klämt åt en bit av tyget på sidan så det kortats (ser hej-o-hå ut men funkar!) Kanske kan funka som nödlösning på trikåsjalen oxå. Annars håller jag med om att de tajta knytningarna blir verkligen bäst.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?